- 260 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
UYANMAK
UYANMAK
Her vesilede dilimize pelesenk olmuş bir sözcük; "uyanmak, uyanış" halkın uyanışı, kişilerin uyanışı, toplumun uyanışı gibi! Ne var ki birçok insan uyanmak ya da uyanış sözcüğünü, uykudan aymak olarak algılar! Oysa "uyanmak, uyanış" uyku halinden kalkmak değildir. Ayrıca, uyanmak uzun bir sürec gerekir!
Peki "uyanmak, uyanış" nedir?
*Kişinin kendi benliğinin derinliklerine inerek başlattığı bir süreçte ve her alanda aydınlanmış olmasıdır! İşte bu aydınlanma sürecinde kişinin sonuca ulaşmış olmasına uyanış denir.
İşte uyanış budur!
*Uyanmış bir kişi, özünde koca bir evren gibidir!
*Uyanmak bencil değildir!
*Uyanmış olan kişi, ilkel benliğine yenik düşmez!
*Uyanmiş kişi, yargı gücune sahip olan kişidir!
*Uyanmış kişi, geçmişi, bugünü ve yarını sentezleyerek sağlıklı kararlar alma yetisine sahip olur!
*Uyanmış kişi, seçimini doğru yapar!
*Uyanmış kişinin ulaşacağı yer, her türlü mucizeyi ve her türlü beceriyi sergileyebileceği yerdir!
*Uyandığınızda, ilkel benliğinizi yok etmiş, ortadan kaldırılmış olursunuz!
*Bu yüzden uyanmış bir kişi gitgide daha büyük bir kişiliğe, yani bilgeliğe ulaşmış olur!
*Uyandığınızda; karşınızda mucize yaratacak kimse kalmaz!
* Uyandığınkızda; kahin olacak kimse olmaz karşınızda!
*Uyandığınızda; fal bakacak kimseyi göremezsiniz karşınızda!
Uyandığınızda; her şeyi tamamen yok etmiş olur ve geride sadece alt tabaka bırakmış olursunuz!
*Uyanışın ne olduğunu bilmeyen insanlar, uyanmış kişilerin, aslında devasa bir ilkel benliğe uyandığına inanırlar. Oysa uyanmıs kişi bilgeliğin nirvanasına ulaşmak üzeredir!
Efkan ÖTGÜN