- 578 Okunma
- 6 Yorum
- 5 Beğeni
Öğretmen Var Öğretmen Var!
Atatürk’ün Öğretmenlere Verdiği Değeri Anlatan Bir Anısı:
Bir gün Atatürk’ün yolu bir köye düşmüştü. Gittiği köylerde okulları ziyaret eden Atatürk yine köyün ilkokulunu ziyaret etti. Okul bahçesinde oynayan çocuklarla ilgilendi, oyuna katılmayan bir öğrencinin sorunlarını dinledi. Zil çaldı ve o da öğrencilerle birlikte sınıfa girdi. Sınıfın genç öğretmeni Atatürk’ü öğretmen kürsüsüne davet etti. Atatürk, arka sıralardan birine oturarak:
“Hayır, siz yerinizi alınız, dersinizi veriniz. SINIFINDA BİR ÖĞRETMEN CUMHURBAŞKANINDAN DAHA BÜYÜKTÜR.” Diyerek öğretmene verdiği önemi vurgulamış oldu.
Mekanı cennet olsun.
---------------------------
İnsan yaptığı işi sevmeli.
İşini yaptı mı layıkıyla yapmalı.
Bizim köyümüzden çok öğretmen geldi geçti. Çoğunun adı sanı unutuldu gitti.
Ama bir öğretmenimiz var ki yaptıkları gurur verici. Daha önce görev yaptığı yerlerde de aktif, bizim köyümüzde de..!
Öyle şeyler var ki..!
İşin açığı ben de duymamıştım. Tesadüfen internetten öğrendim.
Bu öğretmenimiz bir projeye katılmış. Türkiye’deki 9 ilden 10 ilkokulun katılımıyla İstiklal Marşı’mızın okunması. Çorum’dan ise bizim köyün İlkokulu katılmış. Koskoca Türkiye’deki binlerce okuldan 10 tanesinin içine girip böyle bir projeye katılabilmek kolay kolay mümkün olur mu? Kura çekilse kazanamazsın.
İnsanın içi kabarıyor. Nasıl bir mutluluk, nasıl bir gurur.
Bitmedi.
Hacettepe Üniversitesinden öğrenciler, öğretim görevlileri falan geliyor köyümüze. Köyümüzde misafir edilip etkinlikler düzenleniyor. Köyümüzün tanıtımı yapılıyor. Çocuklarımız mutlu.
Aydın’ın bilmem ne ilkokulundan "Kardeşim de yesin" kampanyasıyla incir, zeytin falan bulunan bir koli geliyor. Önemli olan kolinin içi değil, yapılan iş. Bunda da kesinlikle onun parmağı vardır.
Bitmedi;
Öğretmenimiz sürekli öğrencileriyle iç içe sosyal faaliyetlerde bulunuyor. Okulun bahçesinde küçücük bir alanda “Botanik Bahçesi” oluşturup "nasıl sebze yetiştirilir"i uygulamalı olarak gösteriyor öğrencilerine. Ben bütün bunları öğrenince pek çok fotoğraflarını öğretmenimizin sayfasından izinsiz alıp köyümüzün sayfasında paylaştım.
Bitmedi, bitmedi.. Bir bakıyorsunuz çevre etkinliği kapsamında çöpleri topluyor öğrencileriyle. Bunlarda ne mi var..? Açın bakın internetten. Türkiye’de kaç okulun adı var bizimköyün ilkokulu ile birlikte yazılan. İnternette var köyümüz, basında var. Çok büyük ihtimalle televizyonlarda da yayınlanmıştır.
Öylesine alçak gönüllü ki övünüp de kimseye duyurmuş değil.
Kim bu öğretmenimiz..?
Caner ……..
Caner öğretmenimiz hep çocuklarımızla ilgili. Hep görevinin başında.
Topu topu 10 çocuk kalan okulumuzun bahçesine 35 tane ağaç fidesi dikiyorlar. 10 çocuk tam sınır. 9 çocuk kalsa yasal olarak okul kapanacak. Bıçak sırtı.
Ağacın kötüsü mü olur?
O küçücük çocuklarımız öğretmenleriyle birlikte çalışarak öpülesi elleriyle çukur açıyor, fideleri dikiyor, dibine gübre koyuyor, suluyor. Ağaçlar tutuyor, büyümeye başlıyor. Tam 35 tane fidan.
Köyümüzün Facebook sayfasına Otluk Kırı’nda oluşan Bolu görünümlü ormanımızın muhteşem fotoğraflarını koyunca çok kişi beğendi, güzel yorumlar yaptı. Kesinlikle eminim ki herkes o güzelliği görünce çok sevindi.
Ama bir yorum vardı ki beni mahvetti.
O ormanımızdan daha güzel gönüllü öğretmenimiz Caner ……..
“Okulun bahçesine çocuklarla tek tek kazıp diktiğimiz suladığımız 35 fidanımızı nasıl söküp attıklarını da paylaşın lütfen.” yazmıştı.
Belli ki üzülmüş. Nasıl üzülmesin. İnsan kahrolur elbet. Ha öğrencileri katledilmiş, ha diktiği ağaçlar..
Zaman belirtmemiş ama belli ki olmuş. Bizimköyde olmuş hem de..
İçim bir tuhaf oldu. Kolum kanadım kökten kırıldı.
ALLAH KAHRETSİN. KİM YAPABİLİR BUNU. 35 TANE FİDANI KİM YERİNDEN SÖKÜP ATABİLİR??? HA 35 TANE ÇOCUĞUMUZU ÖLDÜRMÜŞSÜN HA 35 TANE FİDANI SÖKÜP ATMIŞSIN.
- Caner öğretmen okulun bahçesine diktiği ağaçlarda meyve yetiştirip satarak parasını mı yiyecekti..?
- Giderken ağaçları sırtına sarıp götürecek miydi..?
- O ağaçlar bizim köyümüze dikilmemiş miydi..? Köyümüz yurdumuzun bir parçası değil miydi..? Ağaç dikmeyi sevgili Peygamberimiz bile teşvik etmemiş mi..?
ONU YAPANLAR NE İSTEDİLERSE AĞAÇLARDAN.? ONLARI KÖKÜNDEN SÖKÜP ATARKEN HİÇ Mİ VİCDANLARI SIZLAMADI ACABA..?
CANER ÖĞRETMENİM KÖYÜMÜZ ADINA, YURDUMUZ ADINA, İNSANLIK ADINA ÖZÜR DİLİYORUM..
“Yaş kesen baş keser” der atasözü
Otuz beş fidanı söküp atmışlar
Kanı bozuk varmış bozukmuş özü
Vicdanı ahlakı pula satmışlar
-
Caner Hocam dikmiş alın teriyle
Çocuklar çalışmış cılız feriyle
Sulamışlar her gün öteberiyle
Ortalığı birbirine katmışlar
-
Okulun bahçesi ayrı bir yer mi
İnsan olan insan böyle eder mi
Kini varsa ağaçlara güder mi
Tuzak kurup pusuya mı yatmışlar
-
Kimse onaylamaz böyle zulümü
İnsana eşdeğer ağaç ölümü
Çöp olmuş otuz beş fidanın tümü
Vallah billah günahlara batmışlar
-
Bilmem kimdir nedir nasıl insandır
Utanırsa tükürerek utandır
Yandır Yüce Rabbim narında yandır
Halt etmişler necasetten tatmışlar
-
Kim yapmışsa insanlıktan utandım
Duydum köylülerim yapamaz sandım
Sonrasında yavaş yavaş inandım
Birileri yanlış yolu tutmuşlar
LANETLE KINIYORUM
Suat Zobu
.
Tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun.
YORUMLAR
İŞ'İNİ İYİ YAPMAK...
EVET layıkıyla yapmak ,
bu iş elbetteki imanla alakalı bir şey...
Her müslüman böyle olmalı , iş'ini son derece itimam gösterek
hilesiz hurdasız yapmalıdpr.
Bu memleket'in hali o yuzden prişan..
İmansızları iş başına getirirseniz işte netıce böyle olur
VAR OL GARDAŞI EN ÖNEMLİ KONULARDAN BİRİNE PARMAK BASMIŞSIN
İYİ OZAN derki bol olsun çorban
İYİ ADAM sana bu alem gurban