- 254 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİNİN DİLİ
Sevginin dili
Rüzgârın diliyle mi? Doğanın diliyle mi? Yoksa insanın diliyle mi? Anlatsam. Bülbülün diliyle mi? Meleklerin diliyle mi? Heyhat hangisine baş vursam sevgisiz bir anlamı kalmıyor. Sevgi yoksa bütün varlıkların dili bir sesten öte gitmiyor. Şunu anladım sevgi üzerine konuşmak hem çok kolay hem de çok zor.
Diyelim ki peygamber olup her şey önüne serilse, her şeyi tabiatıyla bilsem, bütün sırları çözsem, her bilgiye sahip olsam, dağları yerinden oynatsam, sevgi olmazsa ben bir hiçim. Varımı yoğumu sadaka olarak dağıtsam, bir insanı sevemiyorsam, bir güzelliği sevemiyorsam bir anlamı kalmaz ki. Her şeyi kolayca sevebilirsin de insanı sevmek çok zordur. Sevgi fedakârlık ister özveri ister. Sevgi sabırdır, şefkattir. Sevgi her şeyin özüne inmek, bir gözle görmektir. Sevgi kıskanmaz, övünmez, böbürlenmez. Sevgi kaba davranmaz, kendi çıkarını aramaz, kolay kolay öfkelenmez, kötülüğün hesabını tutmaz. Sevgi haksızlığa sevinmez, gerçek olanla sevinir. Sevgi her şeye katlanır, her şeye inanır, her şeyi umut eder, her şeye dayanır. Ve unutulmaması bir şey daha vardır ki. Sevgi süreklilik ister
Her insan uyku halinde duygu yoğunluğundan kurtulur. Sevgiye yoğunlaşması ve her şeye o gözle bakması ve yoğunluğu kazanması gerekir. Birbirini bu sevgiden mahrum bırakmak, sevgisizliğe terk etmek ise insana yapılabilecek en büyük kötülüklerden biridir. Yaradan neden ‘’HABİP ‘’ Kelimesini kullanmış dersiniz. Neden sevgiden yarattım dedi. Yoksa yeryüzünde her varlık Allah sevgisinin tezahürümü.
Sevgi sonsuzdur ne geriye ne ileriye doğru sınırlanamaz. Bütün varlıklar son bulacak, diller son bulacak, bilgi yok olacak. Zira bunların hepsi sınırlıdır. Sevgi boşluk istemez, kabulde etmez, tam doyum ister. İnsanların ilişkilerinde çoğu zaman anlamlandıramadıkları davranışların ana kaynağı sevgisizliktir. Sevgi bir anlaşma dilidir. Bir kişi karşısındaki bir kişinin sevgi dilini çözememiş ise onu sevgisiz bırakmış demektir. Çünkü sevmek; içerisinde birçok olumlu duyguyu ve eylemi barındıran uğruna emek isteyen bir kuşatıcı güçtür. Eğer sevmeyi seçmiş ise kişi önce kendisinin konuştuğu sevgi dilini öğrenmelidir. Daha sonrada karşısındaki kişinin anladığı ve konuştuğu birincil sevgi dilini öğrenmelidir. Sevgi sadece bir görev, bir sorumluluk değildir. Bu sevgi bizim kaderimiz. Sevgi bizim dünümüz, bugünümüz ve geleceğimiz. Aslında bu, bizim ulaşmaya çalıştığımız asıl hedefimiz. Sevgi gelecek çağda, bütün toplumların anlaşma dili olacaktır. Bu dil öğrenilmesi çok zor; farklı kelimelere ve yapıya sahip bir dil. Bu dili şimdiden öğreniyoruz ki. O gün geldiğinde ezgi olarak söyleyebilelim.
Rabbimizle yüz yüze olduğumuzda tamamlanacak, gerçekleşecek; Ama sevgi, “sonsuza kadar” devam edecek. Sevmek hem kolay hem zordur demiştik. Her insanın karakter özelliği gereği, bir diğerine kusurlu gelecek, bazı özellikleri her zaman olacaktır. Belki de bu çoğu zaman birkaç taneyle kalmayacak ve neredeyse diğerine tamamen zıt düşecektir. İşte tamda burada, sevmek bir seçim olacaktır. Aşk başka sevgi başkadır. Çünkü aşk öyle bir duygudur ki karşıda ki kişiyi gerçekte olduğundan bambaşka gösterir aşk yavaş yavaş tükenmeye başladığında iki tarafta gerçeklere gözlerini açacaklardır. Bu noktada yola sevmek, sevebilmek ve bunun için çabalamakla devam etmek başlı başına bir seçimdir. Çünkü sevmek, içerisinde birçok olumlu duyguyu ve eylemi barındıran, uğruna emek isteyen bir kuşatıcı güçtür. Eğer sevmeyi seçmişse kişi, önce kendisinin konuştuğu sevgi dilini öğrenmelidir. Nasıl ki kişiye bilmediği bir dilde hayatın özü anlatılsa dahi hiçbir anlam ifade etmeyecektir, aynı öylede birbirinin sevgi dilini bilmeden, binlerce kez sevdiğini haykırmak hiçbir anlam ifade etmeyecektir.
Her insanın sevgisini ifade etme biçimi, onun konuştuğu sevgi dilini gösterir. Kişi sevgiyi hangi yolla ifade ediyorsa, aynı yolla da kendisine geri dönmesini ister. Mesela kişi karşıdakinden onaylanma, övgü ve destek bekliyor ve sevildiğini bu yolla anlıyorsa eğer, ötekinin defalarca kez ona pahalı hediyeler alması ve sevgisini bu yolla ifade etmesi hiçbir anlam ifade etmeyecektir. Sevgi boşluk kabul etmez ve tam doyum ister. İnsanların ilişkilerinde çoğu zaman anlamlandıramadıkları davranışların ana kaynağı sevgisizliktir. Ve kişi karşısında ki insanın sevgi dilini çözememişse onu sevgisiz bırakmış demektir.
Bir kimseye kim yâr ola tevfîk-i hidâyet
İrfan ile derya oluben kalbi coşar da
Gönlünde tulü’ eyler anın aşk u muhabbet
Görün nice mahbûb-ı Huda var bu beşerde
Sevdim seni seydâ-yı cihan hayır ve serde
Yüzgeçliyi bilmeyen bu deryaya dalmasın. Aşk deryası dipsiz olur boğulur da soran olmaz. Sevgi bir deryadır. Sevgi denizinde yüzmeyi bilmez, dilini öğrenmezsen boğulursun da soran olmaz.
================================AR==================================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.