- 251 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ayrı Bir Zamanda Şimdi
Ayrı Bir Zamanda Şimdi
Geçmişin mirasını yanına alarak yol alır insan ve şimdinin ağırlığıyla dertlenir. Heyula ve dağdağalı bir zamanda uzun bir yoldadır. Yetim maziden gelip kavil tutmayan zamanlardan geçip geleceğin deli çıbanlarına ulaşır adeta. Bu seyrüseferinde insanlık mirasına olumlu anlamda bazı şeyler katar veya bu mirası örseler ve kendinden sonra gelen nesillere bu birikimi aynı şekilde gerisin geri aktarır.
Hayatın içinde kötülüklerde çirkinliklerde var ama "İnsanın dünyadaki vazifesi, dünyayı güzelleştirmektir" * Anlayışında ki güzellikleri görmemiz gerekiyor. Bütün mesele vicdan sahibi bir insan olabilmekte ve vicdanın mayası olan merhameti taşıyabilmekte değil mi? Güttüğümüz davalar gücümüz olacaktır elbet ama zamanın esrarını çözecek aşkınlığa, adalet üzeri sahipte olmalıyız bir taraftan.
İnsana perçin olan tercihler; zamana ve ortama göre şekil alıp değer bulacak veya geriye götürecektir. Çabamız, var olan bu dünyada istediğimiz ve bu doğrultuda çaba gösterdiğimiz güzelliklerle örülü olmalıdır. Nasıl olsa her yeniçağ kendi müdavimleriyle ve kurallarıyla yolunu bulacaktır ama biz kendi çağımızda bu kadar ezberliğin içerisinde, zamanın hesabını iyi tutup oyunları bir bir bozmalı ve Nemrut’un ateşine su taşıyan olup sağ selamet işimize bakmalı…
Vicdan Aranıyor
Vicdanlar boğuk bir ölüm sessizliğinde süzülüyor. Ferahlayabileceği enikonu bir rüya gölgesinde yekvücut... Kimsesizliğin eşiğinde dramatik ve gayri şuuru... Biteviye uzak bir noktaya karşı muhayyile doğuruyor. Bir yokuş bir iniş heyulalarının badirelerini imhâl veriyor. Nümayiş görünümlü ve parıldayan fosfor süsünde ki zaman bu, batan geminin kamarası oluyor. Yeşile türlü ton veren tozpembelik, renk çağın çarpık hendesesi... Vicdana sarılıp dramasını oynuyor.
Yaş alan heybe gibi bir zamanda valiz, benzeri bir zamane gereçle yol alıyor. Korunaklı sokaklardan çıkan yangında en kuytu şehir yalnızlığıyla müdanasız kalakalıyor. Tekrarı müstecab dua ile hakikate musahhar oluyor. Kalın perde, açılması zor pencere müzeyyen yüzüne sütre duruyor. Filhakika, kar soğuğundan sıcaklık, kuş kanadından uzaklık, aşk mesabesinden yakın, zamanın sesini dinleyen vicdan oluyor.
* Hadis
İlkay Coşkun
21.11.2022
YORUMLAR
Dünyayı güzelleştiren güzelleştirmeye çalışan insanlar çıksın karşımıza biz de onlara sahşp çıkalım sonuna kadar... Kutlarım...