İnsanoğlu
İnsanlar durur, bakar ve konuşur. Fark ettiyseniz arada bir şeyler eksik. Sanırım cümle şöyle olmalıydı: İnsanlar durur, bakar, görür ve konuşur. Bizler her şeyi işimize geldiği gibi uyarladığımızdan mıdır bilinmez, aradaki "görmek" eylemini koparıp atmışız. Evet, insanlar bakar bakmasına ama görmedikten sonra bakmak tek başına bir işe yaramaz. Çünkü insanlar aslında gördüklerini değil görmediklerini yargılar. Nereden mi biliyorum? Ne yazık ki ben de insanım. Bahsettiğim ve daha da bahsedeceğim şeylerin neredeyse tamamını ben de yapıyorum. Ama bugün yaptıklarımızdan ziyade yapamadıklarımızı ve yapmadıklarımızı konuşmak istiyorum. Göremediklerimizi ve bu durumu düzeltmek için yapmadığımız her şeyi konuşalım. Öncelikle birini tanımakla ilgili konuşacağım. Fakat öyle ismini bilmekten falan bahsetmiyorum. Karşınızdakinin sevdiği sevmediği veya yaptığı yapmadığı şeyleri bilmekten, karşındakinin iç dünyasını bilmekten, hatta bilmekle kalmayıp anlamaktan bahsediyorum. Günlük yaşamlarına dair hiçbir fikre sahip olmadığımız insanları ne de çabuk yargılıyoruz, dışlıyoruz. Biz insanoğlu, dinlemeyi bilmiyoruz. Gözümüz var görüyoruz dilimiz var konuşuyoruz. Kulaklarımızı ve aklımızı kullanmaktan çekiniyoruz. Oysa biraz dinlesek çevremizi, biraz düşünsek önyargılarımız üzerine. Belki hatalı buluruz kendimizi. Belki vazgeçeriz yıkıcı yargılarımızdan. Bu zamana kadar kimse tarafından bu konuda uyarılmadığımız için söylediklerimi yapmak kolay olmayacak. Fakat önyargıları kırmak düşündüğünüzün ötesinde birilerinin hayatını kurtaracak. Belki de size ve karşınızdaki kişiye uzun süreli bir arkadaşlık kazandıracak. Tabii ki önyargılarınızda haklı çıkmanız gibi bir olasılık da var. Fakat hayat bu kadar derin ve karamsar düşünmek için çok kısa. Bunları benden duymanız biraz ironik olsa da olması gereken bu sanırım. Yarınımızın, hatta bir dakika sonramızın bile garanti olmadığı bu dünyada ilk nefesinizle birlikte size çizilen sınırları aşın. Denemekten çekindiğiniz şeyleri deneyin. Göz göze bile gelmemek için yolunuzu değiştirdiğiniz kişilerin yolundan yürüyün. Sizin de hata yapabileceğinizi unutmayın, fakat hatalarınızın birer kusura dönüşmesine de izin vermeyin. Sevgiyle kalın...
Gökçen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.