- 574 Okunma
- 8 Yorum
- 2 Beğeni
SÜPERBABA BİTTİ
Artık yazmak gelmiyor içimden…
Ne şiir ne de düz yazı.
Sosyal paylaşım sitelerine girmiyorum…
Son paylaşımım boş bir sayfa oldu…
Kendimi boşlukta hissediyorum.
Süperbaba bitti artık…
Nice planlarım vardı…
Ama PC başına geçince yazamıyorum…
Bilmem bu yazıyı nereye kadar yazacağım…
İnsanlar mı benden koptu yoksa ben mi onlardan?...
Kim bilir, belki de…
Gözümün önünde devrilen çınarlar…
Onlar mı korkuttu gözümü?…
Cenazemiz oldu…
Mevtayı cenaze arabasına taşımama yardım edecek için kimse bulamadım…
Allah’tan, eşimin eski çalıştığı yer yakındı.
Oraya telefon etti, yardıma geldiler…
Bir bayram geçti…
8 daireli apartmanımızda en yaşlı benim.
Ama kimse çalmadı kapımızı.
Bir hanım kız dışında…
O hanım kız ki, 8 yaşlarında…
Beni görünle gülümser…
Apartman kapısından gireceksem, kapıyı açar bekler.
Asansöre gireceksem asansörün kapısını açar bekler…
İşte, yalnız o hanım kız bayramda kapıma geldi.
Bayramımı kutladı…
Kadir Dede çocukları çok sevmekte…
Onlara şiirler yazmakta haksız mı?
Küçük oğluma dini nikâh kıyılacaktı.
Apartmandan kimsenin kapısını çalıp şahit olmasını rica edemedim.
Başka semtte oturan diğer oğlumu çağırmak zorunda kaldım…
Evimi satılığa çıkarttım.
Onu sattığım parayla belki İzmir belki de Edremit’ten bir ev alırım diye umuyorum.
Ama kafamda bin bir soru işaretleri var…
“Ev alma, komşu al!” sözünü anımsatan…
Şiirler ve öyküler yazardım…
Hele de bir çocuk resmi görürsem…
Mutlaka duygularımı, içimdeki şefkat duygusunu satırlara dökerdim.
Ama yapamıyorum…
Çok güzel bir öykü vardı planımda…
“Solmayan Kırmızı Güller” adlı öyküyü bir türlü sürdüremiyorum…
Yapamıyorum…
Bazen durduk yerde ağlamak geliyor içimden…
Süperbaba bitti…
Kadir Tozlu
15.11.2022
YORUMLAR
Sevgili Kadir Baba
Zaman zaman hepimiz çöküntü yaşıyoruz. Ne yazık ki insanlar birbirinden pandemi ile daha da uzaklaştı. Bizim bina da aynı durumda. Annemin 40 yıllık komşuları da. Bu zaman yalnızlık çağı. Gençler de arkadaşlığını bilgisayar başında sürdürüyor. Yapmak istenilen her ne ise başarıldı. Sosyallik yok. Herkes birbirinden sanki korkuyor.
Herkes kendi içinde boğuşuyor. Hem maddi hem manevi çöküş içinde boğulup gidiyor tüm toplum. Kimse önünü göremiyor.
Gençler önünü göremiyor, çoğu eğitimli işsiz. Çalışanlar mutsuz. Evden çıkamayan yaşlılar mutsuz. Hastalar mutsuz. Bireysel olmak bu ise, herkes mutsuz. Ayakta kalmak zorundayız.
Saygı ve sevgilerimle.
Fatma Oral tarafından 22.11.2022 04:38:47 zamanında düzenlenmiştir.
Fatma Oral tarafından 22.11.2022 04:40:23 zamanında düzenlenmiştir.
superbaba
Ayrıca bana "Kadir Baba" diye hitabetmenizden büyük mutluluk duydum...
Diğer dostların yorumları gibi sizin yorumunuz da etkili yorum olmayı fazlasıyla hak ediyor ama yalnızca 1 yorum etkili seçilebildiği için ben burada görülmese de tüm yorumlarınızı etkili yorum kabul ediyorum. Sizler benim için değerlisiniz.
Saygılar...
Bazen karamsarlığa düşeriz süper dede yine bir dosttan gelen telefon ruhu götürür bir yerlere, tebrik ederim.
superbaba
Sağlıcakla kalın...
Değerli üstadım SÜPERBABA !!!
Olmuyor ama kadir baba sen bitti dersen''peki senin durumunda olan arkadaşlar böyle bir durumda nasıl çıkabilsinler,süperbaba hiç bir şey bitti demekle bitmiyor her şeyin başı sabretmektir derler onun için sabır etmek gerekir, sabır etki her şey hissettiğin gibi olsun.
süperbaba öyler anlar gelirki yüreğindeki solmayan kırmızı güller hikayesi aklında su gibi akıcı olsun,hiç bir zaman karamsar olmamak lazım çünkü yaşamda o kadar çok üzücü konular varki insanı incitir kalbini kıranlar olur ağlatırlar, insan oğlunun yaşamında hayatı pişman edenler çok olur Kadir baba sabır edeceksin, bak'ki yoksul yetim sefil olan insanlar maaşlarıyla geçim sağlayamıyorlar aç kalan ,okula gidemeyen öğrenciler var iş bulamayan ünüversiteli gençlerimiz var, evine para götüremeyen analar babalar var eğitimci öğretmenlerimiz var ama bunlar dimdik ayakta durur bu emekçiler insanlık namına direnirler Kadir baba bunlar bizim solmayan bükülmeyen kırmızı güllerimiz olacak .Birgün bizede güneş doğacak aydın günlerimiz olacak süper Kadir baba yazacak öyle çok söz varki diyorumki şimdilik susmaktır bakki herkes insanlık üzerinde bildiğini okuyor ,nasıl olsa herkes yaptıklarıyla yüzleşecektir, şu an kimseden beklentimiz yok ama herkese susmak gerek ve sadece kimse aç kalmasın. bunlar geçici olacağında dolayısıyla teknik çok ilerde olduğundan bir şekil yolu bulunup yazmaya devam etmenizde okurlar için yarar vardır.
saygılarla sevgi dolu şanslar dilerim, yüreğinize sağlık eserlerinizi kutluyorum .
superbaba
Ayrıca bana "Kadir Baba" diye hitabetmenizden de büyük mutluluk duyduğumu bilmenizi isterim.
İzniniz var mıdır bilmem ama ben sizi arkadaş listeme ekledim.
Saygılar... sevgiler...
Olur mu kadir baba sen pes edersen olur mu hiç ben senin yanındayım bir evlat bil beni ellerinden öperim
superbaba
Ayrıca sen dahil yorum yazan diğer şair arkadaşlarım, hepiniz benim için çok değerlisiniz. Hepiniz yorumları da etkili seçilebilecek nitelikte... Ancak yalnızca 1 yorum etkili seçilebiliyor.
O nedenle etkili yorum seçeneğini burada görülmese de tümünüz için kullandığımı bilmenizi isterim...
Hissederek ve içtenlikle bir paylaşım yapmışsınız üstâdım.
Ama o kadar karamsar olmayın çünkü aynı sorunları ben de dahil onlarca kişinin de yaşadığına emin olun.
Zaten bir de pandemi dönemi yaşadık o da maalesef nadir olan ilişkileri de tümden kopardı.
Yazılacak o kadar çok şey var ki zaten benzer sorunları siz yazarak bizim de hislerimize tercüman olmuşsunuz.
Ben mesela PC kullanmıyorum daha çok telefonu kullanarak yazmaya çalışıyorum çoğu zaman, siz de gerekirse karalama da olsa yaparak sonra bilgisayar başına yazmak için geçerseniz belki durumda iyileşme olabilir.
Sonuç olarak siz daha tecrübelisinizdir eminim bitmek kelimesini kullanarak bitmenize asla izin vermeyin.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle.
Esenlikler diliyorum.
superbaba
Sizlerin bu yorumlarınız biraz olsun içimi ısıttı.
Ayrıca siz dahil yorum yazan diğer şair arkadaşlarım, hepiniz benim için çok değerlisiniz. Hepiniz yorumları da etkili seçilebilecek nitelikte... Ancak yalnızca 1 yorum etkili seçilebiliyor.
O nedenle etkili yorum seçeneğini burada görülmese de tümünüz için kullandığımı bilmenizi isterim...
Bitim, Kadir babam...
Sahi, benim kadar bitmiş olabilir misiniz?
Öznemiz insan yüklemimiz sevgi ama vakit harcıyoruz boş yere çünkü sevgiyle de bir yere varılmıyor lakin özümüz bu bu işte.
Sözcüklerim ve ben yorgunuz.
En az sizin kadar.
Günbegün yiten değerler var insanlar var.
Bir selamı çok gören ya da sevgiyi çarçur edip sözde bizleri çook seven.
Kimler gitti kimler.
Yaşadığımız kadar da acı çekeceğiz çünkü hayat adeta bir savaş alanına dönmüş halde.
Sizsiz olur mu babam?
Bensiz olur ama sizsiz asla olmaz.
Selam olsun tüm dostlara.
Özleme sevgilerimi iletin. Zor zamanlardan geçiyorum.
Sonsuz sevgi selamımla.
Ellerinizden öpüyorum.
Manevi kızınız Gülüm.
superbaba
Biliyorum...
Ve diyorum ki...
Üzülme kızım...
Bizleri anlayacak...
Yine bizler varız...
Ayrıca sen dahil yorum yazan diğer şair arkadaşlarım, hepiniz benim için çok değerlisiniz. Hepiniz yorumları da etkili seçilebilecek nitelikte... Ancak yalnızca 1 yorum etkili seçilebiliyor.
O nedenle etkili yorum seçeneğini burada görülmese de tümünüz için kullandığımı bilmenizi isterim...
Saygı değer üstadım bu yazmış olduğunuz yazıyı okuyunca çok duygulandım. Önce düşündüm bir denememi acaba dedim ama yazıyı okudukça meselenin ciddiyetini anladım. Üzülme ve bitmene izin verme. Kendi kendini motive ederek biraz moral topla her şeye rağmen hayat güzel, yaşamak çok güzel. Ben sizi önemsiyorum ve şiirlerinize yorum yapıyorum şimdide yazınızı okudum ve bakın yorum yazıyorum. Lütfen kendinizi bırakmayın. Her şeye rağmen hayat güzel, yaşamak güzel. Selam ve saygılarımla kendinize iyi bakın… Sizi önemseyen ve değer veren biri olduğunu unutmayın olurmu?
superbaba
Saygılar...
Ayrıca siz dahil yorum yazan diğer şair arkadaşlarım, hepiniz benim için çok değerlisiniz. Hepiniz yorumları da etkili seçilebilecek nitelikte... Ancak yalnızca 1 yorum etkili seçilebiliyor.
O nedenle etkili yorum seçeneğini burada görülmese de tümünüz için kullandığımı bilmenizi isterim...