- 201 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARNOLD TOYNBEE.
ARNOLD TOYNBEE KİMDİR? (1889-1975)
İngiliz, tarihçi. Yirminci yüzyılın en popüler tarihçilerinden biridir.
Arnold Joseph Toynbee 14 Nisan 1889’da Londra’da doğdu, 22 Ekim 1975’te York’ta öldü. Varlıklı bir aileden geliyordu. Oxford Universitesi’n-deki Balliol College’da Klasik Yunan ve Roma tarihi eğitimi gördü. 1912’de aynı kurumda Eski Çağ dersleri vermeye başladı. 1915’te İngiliz Dış Haber Alma Servisi’nde görev aldı. 1919’da Paris Barış Konferansı’na katılarak Sevres Antlaşması’nın hazırlanmasına katkıda bulunduktan sonra Londra Üniversitesi’nde Bizans ve çağdaş Yunan tarihi profesörlüğüne getirildi. Bu görevi sürerken 1921’de İzmir’e gitti, Türk-Yunan Savaşı’nı izleyerek Manchester Guardian’m savaş muhabirliğini yaptı. 1924’te görüş ayrılığı nedeniyle Londra Üniversitesi’nden istifa ederek 1925’te uluslararası tarih profesörü olarak London School of Economics’e geçti. Aynı yıl 14 yıl sürdüreceği Kraliyet Uluslararası Konular Enstitüsü yöneticisi oldu. II.Dünya Savaşı yıllarında İngiliz Dışişleri Bakanlığı’nda görev aldı. 1956’da akademik yaşamından emekliye ayrıldıktan sonra yaşamının son yıllarına değin araştırmalarını sürdürdü.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.