- 598 Okunma
- 6 Yorum
- 2 Beğeni
MEHMET BURHAN AKIN
Deftere girdim. 10 dan fazla bildiri. Şaşırdım. Takip ettiklerimin hepsi de bu gün yazı mı yayınladılar acaba?
Öyle değilmiş. Onur BİLGE birçok yazımı okuyup yorumlamış. ONUR’un yaptığı beni onurlandırdı tabi. Böyle bir özveriye kim sevinmez ki?
HASBİHAL başlıklı yazımda Defterdeki birçok yazardan bahsetmiştim. Mehmet Burhan AKIN da onlardan biriydi. Onur BİLGE o yazıma da yorum yapmış.
Mehmet Hoca’nın yazılarından bir paragraf:
Yeni bir gün, sabahın seher vakti… Yeni günle beraber yeni çocuklar, yeni kuzular doğacak, yeni çiçekler açacak. Her şey yeniden başlamış olacak. Bir düğün, bir doğum ya da bir cenaze o eve değil, bütün köye aittir. Acılar da öyle, köyündür.
Şiirlerinden birkaç mısra:
.Kilim desenlim, yeni kanepem günaydın.
Çalışma masam, eski koltuğum, yazarım
Hepinize birden günaydın.
Raflarda sıra sıra dizili kitaplarım
Günaydın dost bildiklerim.
Salon, banyo, antre, mutfağım
Tabaklar, tencereler cümbür cemaat günaydın
Sokak sakinleri hepinize günaydın.
Günaydın alem; çarşıya, bakkalcıya, insana
İnsanlığı bilen her cana
Hayata, hayatı bilene de günaydın.
Bir yazıma yaptığı yorum;
İlahi Bedri Komutanım;
Kendimi öylesine kaptırıp gitmiştim ki, tebessüm etmeden, imrenmeden edemedim... İşte gerçek samimiyet dedikleri şey bu olsa gerek.
Dostluklar birbirini görmeden de olamaz mı yani? İşte gerçek örnek, sonu espri olsa da her cümlesinde sevgi, saygı, dürüstlük buldum.
Ne kadar değerli bir yazı, ne güzel anlatılmış. Bir an "keşke ben de, tesadüfte olsa tanışabilseydim değerli kalemlerle." Dedim.
Evet…
Onur BİLGE’nin HASBİHAL yazıma yaptığı yorum da şöyle:
Mehmet Burhan Akın, trafik kazasında öldü. On ay kadar oluyor. :( Allah rahmet eylesin! Kitap çıkaracaktı. Heyecan içindeydi. Editörlüğünü ille de benim yapmamı istiyordu. Yayınevi de hazır. Eserini göremeden gitti. Allah, kalanlara sağlıklı ve mutlu uzun ömürler versin!
İyi bir yazardın Mehmet Hocam. İyi bir dosttun.
Yeni bir gün, sabahın seher vakti yok senin için. Sen yoksun artık.
Sen artık kimseye GÜNAYDIN diyemeyeceksin. Biz de sana diyemeyeceğiz
Bana; İlahi Bedri Komutanım diye başlayan o samimi yürekten yorumların artık olmayacak.
Huzur içinde yat. MEKANIN CENNET OLSUN.
Ancak;
Yazıların burada işte. Onlar hep okunacak. Sen hep aramızda olacaksın.
Ahh… Be Hocam ahh…
Niye gittin ki?
Ağlıyorum şimdi.
YORUMLAR
Başlığı görür görmez içim burkuldu acaba bir şey mi oldu ? Yoksa ? Dedim. Ne hazindir ki başlığın altını okuyunca endişemin burukluğunu iliklerime kadar hissettim. Şaşkınım !
Ve aynı zamanda sitemkarım. Keşke Onur Bilge bize bu haberi yazınız altında bir yorumla duyurmazdan önce herkesin haberdar olabileceği forumlarda bir kısa bahis olsun duyursaydı :( bu kadar geç almasaydık bu haberi
Onca zamandır nerede bu Mehmet hocam diye düşünürdüm. Siteden mi sıkıldı acaba yoksa ara vermek ihtiyacı mı duydu ? Öyle olmasa mutlaka sayfama uğrar; o kibar, beyefendi üslubuyla benim derme çatma anlatımlarımı beğenir, kırık dökük ifadelerimle amatör yazılarıma rağmen cesaret verir onurlandırmaya devam ederdi...
Son yorumladığı Fikret Nalan- Bizim Mahalle adlı öykümde ,
"Mehmet Burhan AKIN
10 Ağustos 2021 Salı 11:09:07
Sahir Bey,
Allah size uzun ömür, bizlere de her zaman bu güzellikte kaleminizden güzel hikayeler okumayı nasip etsin.
Edebi eser olarak gördüm eski ve yeniyi bağlayan; betimlemelerin zenginliğinden başım döndü, hayran kaldım seçkin cümlelere... Siz gerçek bir hikayecisiniz, kaleminizin zarafetine imrendim doğrusu."
:( Beni onun kadar gururlandıran ve onun kadar yazmaya teşvik eden hiç kimse olmadı bu sitede, çok üzgünüm. Ölüm Allah'ın emri serde ayrılık olmasa keşke
Hiç görmediğim, yüz yüze gelip elini öpmek hürmetimi ifade etmek fırsatı bulamadığım, diz dize bir çay içmek nasip olmayan kıymetli hocam,
ömrünü eğitim öğretime adamış her fırsatta memleketi Muş'un doğasını ve insanını anlatan,
Anadolu insanın günlük hayatlarından ibretlik manzaralar ve müthiş betimlemeler eşliğinde bizlere bizden bizi anlatan güzel eserleriyle hatırlayacağımız güzel insana Allah rahmet eylesin.
Ailesi ve sevenlerine sabr-ı cemil niyaz ederim.
Mekanı cennet olsun, dilerim o doğa sevgisinin ve hayranlıklarının daha fazlasını ve daha güzellerini cennet manzaralarıyla tattırsın Rabbim.
Pek kıymetli komutanım, başınız sağ olsun vefayı yazan kaleminiz daim olsun.
Rabbim sizlere sağlık sıhhatle ve sevdiklerinizle geçireceğiniz nice yıllar, uzun ömürler versin
Sevgi ve saygılarımla,
Sahir Neva tarafından 14.11.2022 21:35:44 zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Rahmetli Ahmet Hoca'yı tanımak, ondaki asaleti fark etmek bir ayrıcalıktır çünkü.
Görüşlerinize bütün yüreğimle katılıyor altına imzamı atıyorum.
Benim için dileklerinize de teşekkür ediyorum. Allah razı olsun.
Mehmet Hocamın mekanı cennet, yattığı yer nur olsun.
Selam, sevgi ve hürmetlerimle...
Allaha emanet olun.
Sahir Neva
" Ihlamur ağacı artık yoktur, ama kokusu duruyor, hiç silinmedi mahallenin üzerinden." Mehmet Burhan AKIN
Mehmet hocamızın, beyefendiliği ve güzel ahlakı, yazdıkları ile defterde silinmez bir tat olarak kalacaktır.
Teşekkürler komutanım,
İnsanın gözü alıştı mı kanı da ısındı mı iyi yazar abilerimize ve kardeşlerimize okumadan es geçilmiyor. Üzüldüm gerçekten Mehmet Burhan Akın Bey'in vefatına... Her zaman olmasa da zaman zaman ben Ona O'da bana yazardı... Ne diyelim Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Duyarlı ve vefalı bir yazı olmuş Abim...
Bedri Tokul
Yazıdaki yorumunu benim senin için yazdığım ALIŞ VERİŞ CİDDİ İŞTİR yazıma yaptığı
yorumdan aldım.
Ben rahmetlinin tarzına ve duruşuna hayrandım.
Mekanı cennet olsun O da beni severdi.
Ne diyelim?
Allah hepimizin encamını hayretsin.
Selam ve Saygıyla...
Ağabey, çok üzüldüm...
Bizler bir kalem ucu hassasiyetiyle dünyayı biraz daha adaletli, biraz daha güvenli, biraz daha aydınlık, biraz daha bolluk içinde bir gezegen olarak hayal ederken kırılmaya, darılmaya, içlenmeye eğilimli kişilersek, her şeyden önce aramızdan kayıpların ne demek olduğunu bilen kişiler de olmalıyız...
Yazılarımızdan ziyade varlıklarımızın farkında olmak bile bir nevi ferahlatıyor dünyalarımızı...
Bu ferahlıktandır ki buradaki paylaşımlarımızla umutsuzluklarımızın altında ezilmekten uzak kalabildiğimizi hissediyoruz... Bize has bir kuruntu da olsa...
Ağabey, Mehmet Burhan Akın beye Allah'tan rahmet dilerim... Mekanı cennet olsun...
Ağabey, var olasın...
Selam ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Çok haklısın. Üç günlük Dünya.
Kırmanın, kırılmanın hiç anlamı yok.
Ölüm bu, kaçış yok. Bir günde bize diyecek:
"Vakit tamam" diyecek.
Bilmiyorum yazılarına, yorumlarına hiç rast geldin mi?
Kendine has bir tarzı, ipek gibi bir yüreği vardı.
Allah rahmet etsin.
Sevgiyle öperim gözlerinden.
Teşekkürler...
Bedri Tokul
Mehmet Hocamız iyi bir yazar, iyi bir dosttu.
Teşekkürler benim can kardeşim.
Her yazı yazdığımda Mehmet Hocamın eksikliğini hissederdim.
Mehmet Burhan AKIN Bey güzel insanı yokluğunda hissetmemek mümkün değildir.
Yaz aylarında telefonunun çekmediği bir yerlerde (Dağ köylerinde) olabilir düşüncesiyle merkeze indiğinde, deftere döner diye aklımdan geçiriyordum.
Böylesine üzüntülü haberi okumayı hiç mi hiç istemezdim.
Bir insanın kalitesini, saygınlığını, duruşunu yüz yüze tanıma imkânı olmadan da hissedersiniz.
Mehmet hocam bende iz bırakan iyilikleriyle dolu dolu insan oldu. Ve hep öyle hatırlayacağım.
Ağladım. Ağlattınız. Bu dünya imtihan dünyası gelip geçici. İnsan olarak tertemiz iz bırakabiliyorsak ne mutlu bize.
Allah rahmet eylesin, mekânı cennet olsun.
Saygılarımla.
Ümmühan Yıldız tarafından 14.11.2022 14:37:46 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
üzüldüğüm konu ise; ölüm haberini yayınladığınız saate baktım. Aradan neredeyse 10 saat geçmiş. Bildiriyi astığınız ilk saatlerde defterde online olup da bu saate kadar hiç kimse tarafından yorum yapılmaması çok düşündürücü.
İnsanlığımız her şeyin üstünde olmalı.
Bedri TOKUL Bey, duyarlı yüreğinize, şahsınıza, vefalı oluşunuza kendi adıma teşekkür etmeyi borç bilirim.
Sağ olun.
Bedri Tokul
Bazen duyarlılıklar;
"Çok güzel bir yazı okudum." yorumunu görene kadar sürüyor dostluklar.
Mehmet Hoca'mız adam gibi adamdı. Yüreği ipekti.
Mekanı cennet olsun.
Selam ve saygıyla...