- 241 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZENGEZUR
===ZENGEZUR===
Adriyatik denizi nerede, Çin seddi nerede? Bu aradaki coğrafya birkaç küçük ülke hariç Türk coğrafyası. Dünyanın en zengin yeraltı kaynaklarına sahip olan bu coğrafya, batının ve Siyonizm’in iştahını kabartıyor. Bu coğrafyada hakimiyet kurmak isteyen batı hiçte boş durmuyor.
Bu coğrafya Türk coğrafyası olmasına rağmen güç birliği yapamadılar. Küfre karşı duramadılar. Yeni yeni uyanmalar varsa da şu an için yetersiz. Türk ve İslam dünyası bu bölgede neden güç birliği yapamıyor, meydanı boş bırakıyor, anlaşılır bir şey değil. Aynı anda hem batıdan hem güneyden hem de kuzeyden daralma yaşandı. Coğrafyamız, hayret uyandıran genişliği ölçüsünde güçlü devletler için cazibe merkezi olmasının olumsuz sonuçları ile boğuşmak zorunda kaldı. “Şark Meselesi” ve “Büyük Oyun”, “ışık doğudan yükselir” hükmüne boyun eğdirecek kadar iç karartıcı bir tablo ortaya çıkarmıştı.
Batının ışık şarktan doğar cazibesine kapılarak Kendileri lehine hayatı değiştirmek menfaat devşirmek istedikleri için bugün Ukrayna-Rusya savaşını destekleyip bitmesini istemiyorlar. Adriyatik’ten Çin Seddi’ne kadar uzanan coğrafyanın bizim için sorun ürettiği dönemlerin geride kaldığı bilindiği için umutların kestiler. Bu mesele şimdide Rusya’yı zorluyor. Bizim için ise aydınlık bir pencere açılır gibi. Bu ışık zamanla genişleyeceğe benziyor.
Sovyetlerin dağılmasından sonraki otuz yıllık dönemde ikircikli bir pozisyonda kalan devletlerin özellikle 15 Temmuz’dan sonra aktif bir tutum sergilemeye başlaması oldukça önemlidir. Türkiye’nin Karabağ’da oynadığı rol Dünyanın bu coğrafyaya bakışını değiştirdi.
Şimdi batı Türkiye lehine değişen bu coğrafyayı kendi lehlerine değiştirmek istiyorlar. Türkiye’yi geçemeyeceklerini anlayınca Ukrayna üzerinden yürümek istediler Bugün Kazakistan, Özbekistan ve özellikle de Azerbaycan’ın Türkiye ile birlikte etkili bir değişim sürecini yaşadığını söyleyebiliriz.
Azerbaycan’ın şu düşüncesi bizim için birleşmenin ve güç olmanın önemini hatırlatıyor. Türk dünyasının birliğini sağlam temeller üzerinde inşa etmenin önemli olduğundan, Türk devletlerinin birleşmesi gerektiğinden bahsediyor. Türk Devletleri Teşkilatı’nı sadece bir ad değişikliği olarak görmemek gerektiğinin altını da özellikle çiziyor. Özbekistan için de benzer bir durumdan bahsedebiliriz. Özbekistan’da bağımsızlığın yıldönümü kutlamalarında Sovyetler döneminde unutuluşa terk edilen cedit aydınlar örnek şahsiyetler olarak anıldı. Özbekistan diğer cumhuriyetleri peşinden sürükleyecektir, Böylece Türk ve Müslüman kimliği ile coğrafyanın geneline rehberlik edebilir. Bu noktaya gelinmesinde Türkiye’nin II. Karabağ Savaşı’ndaki rolünün büyük tesiri var. Güçlü olmak birçok zorluğu aşmayı sağlıyor.
Türk Devletleri Teşkilatı’nın etki sahası da hayret uyandıracak bir genişliğe tekabül etmektedir. Türkler bu etki alanına Pakistan Afganistan ve Macaristan’ı da katabilirse bence dünyayı titretecek bir güç olur.
Batılı ülkeler açısından Rusya’nın geniş arazisi ve kaynakları göz kamaştırıcıdır. ABD ve İngiltere, bu savaşın çıkması ve devamı açısından ellerinden ne geldiyse yaptı. Rusya’yı zayıf durumda buldukları için ikinci bir dağılma sürecini tetiklemek istediler. Rusya’nın batı ile uğraşı Türk dünyasına manevra alanı açtı. Azerbaycan’ın zengezur bölgesinde sorun olmayacak bir alan açması da bu dönemde mümkün olabilir.
Burada İran etkisi mutlaka kırılıp fırsat tanınmamalıdır. Türk dünyası ile birlik olmanın kapısı Zengezur’ dur. Buradan bir gedik açtık mukaddes mi mukaddes olur. Türkiye şu an bütün aklını Zengezur’u sorunsuzca Türk dünyasına katmaya kullanmalı Rusya üzerine uygulanan baskı coğrafyamızı doğrudan ilgilendirmektedir. Rusya’nın, Türk Devletleri Teşkilatı’nı, kendi varlığı açsından bir tehlike olarak görmemesi şartların ne kadar değiştiğini gösterir. Bu durum Türk ülkelerine de manevra alanı açmaktadır.
Türkiye ve Azerbaycan bu koridorun açılması için büyük bir çaba göstermektedir. Azerbaycan bütün hazırlıklarını koridorun açılmasıyla ortaya çıkacak tabloya göre yapmaktadır. Zengezur ile bütün dengeler Türk birliği adına değişecek ve daha gür bir seda ile Türk keneşi harekete geçecektir. Şu an Türkiye Türk devletleri teşkilatı için Özbekistan’a gitti Sonuç olarak oradan da güzel kararlarla döner inşallah. Yeter ki dışarıdakilerin içerideki anahtarları olmayalım.
============================AR===============================
Yorum ve tenkide açığım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.