- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mucizeye ihtiyaç var mı...Yok...
Mucizeye ihtiyaç var mı...Yok...
Mucizeye ihtiyaç var mı... yok...Siyeri nebi...ve peygamber kıssaları nişanlardır delillerdir...peygamberliğe zaten...
Vahiy hediyedir...elçiye hediye...elçi muhtaç olduğu için ilim hediye edilir ona...paraya da muhtaçsa...para kapısı açılır ona...hz Haticenin malı ile zengin edildi peygamberimiz...
İleri görüşlülük peygamber özelliğidir...evliya özelliğidir...hz Musaya hızır verildi...Asa verildi...dedi Kur’an yani peygamber kıssaları peygamberlere verilen özellikleri saymış...
Allah esma sahibidir...esmadan payı çoktur peygamber ve evliyanın...adillerdir...merhametlilerdir...ama hz Fatıma annemizin elleri şişermiş bulgur öğütürken ashab-ı soffaya...İlme hadim olana hadim olmaktır merhamet...elbebek gül bebek büyümedi peygamberimizin çocukları...ashabı da savaştan savaşa koştu...çünkü canı er meydanında vermektir merhamet...Cahilin merhameti de taraflıdır...enesinden taraftır...Irkını İnsanlık için feda etti bundan büyük işaret mi olurmuş peygamberliğine...
Ekmel akıl sahibidir peygamberler...
"Amayı azarlama"denildi.evet..özelleştiri yap.Kur’ana vahye ilme uzmanlığa delillere göre eneni elştir...enenle kavga et...enesiyle kavga peygamberlerin ve evliyaların nişanesidir...sırtında mühür de vardı ama o sahabesine nasib olan bir nişanedir bize de nasib olan nişaneler az değil...
Evet...İşte peygamberler ile ilgili tüm detaylar.
1) Allahtan Gelen Emirleri İletirler Peygamberlerin en önemli görevleri arasında Allahtan almış oldukları emirleri insanlara bildirmektir. İnsanlara emirleri tebliğ eden peygamberler böylece insanları doğru yola sevk ederler. ...
2) Dini Yayarlar Peygamberlerin bir diğer görevi ise insanlara dine davet etmektir. Bu şekilde insanları doğru yola getirmeyi görev edinmişlerdir. ...
3) Dini Temsil Ederler
Peygamberler, Allah’ın (c.c.) insanlar için seçtiği kulları ve elçileridir. Peygamberler, insanlar için en güzel örnektir. Her türlü kötü davranıştan da uzak dururlar. Allah (c.c.) peygamberlerin insanlar tarafından örnek alınmasını ister.Sadıktırlar...Emindirler...ekmel akla sahibtirler...günahtan kaçarlar ama tevbeden değil...günahları affedilmiştir ama tevbeden kaçmazlar öz eleştiriden kaçmazlar tevbe öz eleştiridir...Kibirdir öz eleştiriden kaçmak...aldatılmışsan aldatıldım de...Tevbe kibirden kaçıştır çünkü...Şükür de kibirden kaçıştır...çok şükredicidir peygamberler...sabırlıdır...Allaha hesap vereceğine inanır çünkü..."şahidol yarab"demişti veda hutbesinde peygamberimiz...İlmini gizlemez...ama ehlini bulmadan da ilmini harcamaz israf etmez...İlim nurdur Kur’an güneştir...Kur’an güneş oluşuyla nişanedir...evliya kitapları da yıldız oluşlarıyla nişanesidir sahibinin dost kulluğunun nişanesidir...
Mucizeye ihtiyaç var mı...Yok...
Evet...Mucizeye ihtiyaç var mı...Yok...ama Peygamberlere mucize verilmesinin birçok sebebi ve hikmeti var. Bu sebeplerinden birincisi, peygamberin o mucizeyle insanlara karşı peygamberliğini ispat etmesidir
Peygamberin hayatı nişanedir peygamberliğine ...Esmaya hadimdir aklı midesi ve her uzvu ve malı evladı arkadaşı ırkı...mekanı zamanı...ama Firavunlara yetmez bunlar...işte bu hikmettendir mucize veilmesi...işte ayet..."
Ey Firavun! Ben alemlerin Rabbi tarafından gönderilmiş bir peygamberim…
Hz. Musa böyle dedi. Peki, Firavun cevaben ne dedi? Dedi ki:
"Eğer sen doğruyu söyleyenlerdensen, bir mucize getirdiysen onu getir."
Gördüğünüz gibi, Hz. Musa peygamber olduğunu söylemekte, buna karşı Firavun, Hz. Musa’dan mucize istemektedir. Allah Teâlâ da asasının yılan olması ve yed-i beyza gibi mucizeleri Hz. Musa’ya vermiş...
"İslam ırkları insanları geri bıraktı"diyor zamanımızın müşrikleri .İslam diye okuduğumuz dinde İslam eksik...İslam diye esmanın suduru anlatılmalı...eser tanıtılmalı...Kur’an bunu yaptı...Peygamberler ve veliler bunu yaptı...sabır şükür Allahı razı etmiyor...erdem de...ahlak da... iş ahlakı demişler namaz saatinde iş yapılıyor...adam zinasına şükreder olmuş...haram kazanmaya şükreder olmuş...Korkaklığın adı da sabır olmuş asker kaçaklığının cihadsızlığın adı sabır olmuş..."İslam ırkları insanları geri bıraktı"diyor zamanımızın müşrikleri evet zamanımızın Firavunları insanları etrafına çekmeye çalışıyorlar...Teknolojide ki başarılarımız bunlara tokat oluyor...Şükür Allaha daha neler gösterecek ...İmkan verilince müslüman insanlar da her işte başarılı olmakta...işte.
Mucize isteyenlerin gözüne sokmalıyız hünerlerimizi...Allah cennet gibi bir ülke nasib etmiş bize bu bile bir nişane kulluz...ecdadın izindeyiz...kötülüklere savaşımızın sonuçlarını gösteriyor Allah bize bedir uhut hendek tebük gibi başarılarla sevindirmişti sahabeyi bizi de sevindiriyor yüce Allah...Geri kalmışlığın beli kırılacak bilhassa ülkemizde "BOR"altın ama petrol şirketleri engel koyuyorlar...devletleri de...imkanlarımızı çalanlar sizi dininiz geri bıraktı demezler mi bir de...Allah düşmanlığı bu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.