- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
siyasette amaçlanmış değişim
siyasette tartışmalar seçimi kazanmak üzerine.anketler doğru söylüyorsa millet ittifakı zafere daha yakın görünüyor.bir mağdur edebiyatı devri için imamoğlu hapse gönderilirse kendi çöküşünü hazırlar cumhur ittifakı.bu konu tartışılıyor medyada.konu siyasete odaklandığından kimse kültür sorunlarına değinmiyor medyada.belki siyasetin yorgunluğu bir boşvermişlik etkisi yapıyor.nepotizm tartışılmıyor örneğin.cemaatlerin güç kazanması ekonomik dağılımıda açıklıyor.hergün açılışı yapılan fabrikaların haberi var medyada.ancak işçi maaşları kimsenin razı olamıyacağı miktarda.zaten emekli maaşıyla aile geçindirmek hayal olduğundan vatandaşın yardıma muhtaç bir gelirle devletin sosyal yardım adına iradesini satın alması kaçınılmaz bir son.atatürk türkiyesi rejim sorunu yaşıyor inkılapların yalnızca ders olarak okutulmasıyla.fırsat eşitliği cumhuriyet ve demokrasiden beslenir oysa.anlaşılacağı üzere bu yeni düzeni yadırgayanlar islamcılığı kanıksıyor.çünkü helalleşme iktidara yakın olmanın bahanesi.kulis haberleri kılıçdaroğlunun adaylığına yakın görüyor muhalefeti.çünkü değişim kişilerle gerçekleşmez yorumu siyasi analizlerin konusudur aydınlar için.ancak liderlik çok şey demek siyasette.bu konu ajitasyonla açıklanamaz konu ülke yönetimi olunca.atatürkün liderliğinde kurulmuş cumhuriyet.sonrasında demokrasiye geçilmiş rejimin değişimi nerde gördüğüne bakılırsa.ancak toplumun sınıfsallığını rejime aykırı görenler için laiklik tartışmaları vardı ülkede.atatürkçülük bu nedenle önem kazanıyordu konu demokrasi olsada.bedri baykam değişimi bu sorunda görüyordu.halktvde benzer tartışmalar vardı ideolojik bağlılıklara önem atfekmekle perçinlenirken siyaset.herşey sorunların kendini ifade etmesiyle ölçülürse rıza göstermek demektir hukuk dışılığa.ak partinin hdpeyle görüşmesi tartışılıyor halk tv sözüm var programında.hdp milletvekili hişyar özsoy konuya hukuksal bağlamda yaklaşıyor hdpnin görüşmeden çıkan anlam konusunda.hdp ilkelerinden vazgeçmez deniyor özetle söylemek gerekirse.barış terkoğlunun açılım sorusunu yanıtlıyor hişyar özsoy akpnin böyle bir irade taşımadığı savıyla.cnn türkte hakan bayrakçı farklı bir gündemden sözediyor ahmet hakanın sıfır sorun görüşleriyle.tabiki seçimin ana konusu ekonomi.erdoğan her şeyin düzeleceği sözünü veriyor durmadan.kronik hale gelen enflasyonu indirmek için yatırım üretim ihracat ve istihdamla çözmenin imkanları aranıyor.tabiki montaj sanayi dışa bağımlılık demek ekonomide.onun için teknoloji transferi önemli.yaşanan krizin sebeplerinden biri rusya-ukrayna savaşı.enerji sıkıntısı yaşanıyor batıda.türkiyenin üretmekle ilgili sorunları var.bu amaçla yerli üretimi teşvik ediyor devlet.arge çalışmalarını devletin finanse etmesi güçlü ekonomi için vazgeçilmez bir siyaset.ayrıca işçilerin haklarını meşru görmesi devletin.yurttaşlık bilinci birazda hak kullanımına dayanyor.bugün 10 kasım 2022.atatürkün ölüm yıldönümü.zamanı yakalamak konusunda istekli türk halkı.geçen zaman alışkanlıkları da değiştirdi ülkede.atatürkün devletçiliği pek rağbet görmüyor ekonomide.herşeyi özelleştirdi son 20 yılda hükümet.ayrıca tek yetkili olarak başkanı görüyor yönetim.meclisin yetkileri artırılsın isteniyor ama siyasette bir umutsuzluk var.erdoğan devlette tek söz sahibi artık anayasal değişiklikle.bu durumu yadırgayanlar güçlendirilmiş parlamento diyor meclisin yetki vereceği bir rejim özlemine inandığından.siyasette ikbal sahibi olanların beklentisine uygun değil siyaset devlette beka sorunu yaşandığından.yargıda adnan oktar davası görüldüğünden haksız tutuklamalar göndemde.ekrem imamoğlu hakaret davasından yargılanıyor chpnin nefret söylemine uymayan bir kadronun yönetiminde.belkide böyle bir gücü temsil edenlerin amaçladığı rejimde vardı devleti dönüştürmek.işte kılıçdaroğlu bu açmazla yüzleştiriyor ülkeyi.sivil darbenin ele geçirdiği bir rejimle tutuklamaların çoğalması bekleniyor.meral akşener gibi siyasetçiler bunun farkında.saadet partisi chpyi destekliyor siyasette.doğu perinçek ak partiden çok şey bekliyor asya çağını başlatmak için.ne varki bu ülkeler amerikan ekonomisine bağlı ihracatla kalkınmayı amaçladığından.böyle bir birlik şu anda hesapta görülmüyor.çok kutuplu dünyanın şartlarında ikili ilişkiler var.yeni bir soğuk savaşın ihtimal dışı görülmesi ekonomik savaşı ortadan kaldırmıyor.hindistan şehirleşmeyi önceliyor politikada.türkiyenin alt yapı sorunu bir çok hayali gerçekleştirmesine engel.yalnızca savunma sanayisinde var yerli üretim.bu konuda öncülük etmesi sektörel bazda olması gerekiyor kalkınma hamlesi için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.