- 559 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
ON KASIM ANISINA SAYGIMLA
Dünyada ender sayıda bulunan, şövalye ruhlu bazı insanların; Kutlu liderlik özellikleri taşımaları, esasında o kişilerin yaradılış gayesinde gizlidir.
Bir komutan düşünün ki, kanlı can düşmanı olan yunan başkomutanı Trikupis Türklere esir düşünce ona söylediği,
“Üzülmeyin general, siz görevinizi sonuna kadar yaptınız. Askerlikte mağlup olmak da vardır. Napolyon da vaktiyle esir olmuştu. Size karşı büyük hürmet besliyoruz. Burada misafirimizsiniz. Buyurun istirahat edin, yakında her şey düzelecektir…” SÖZLERİNDEN DAHİ, ATATÜRKÜN NE YÜCE BİR KOMUTAN OLDUĞU ANLAŞILABİLMEKTEDİR.
BUVE BENZERİ BAŞKACA NEDENLERLE DÜNYA TARİHİNE İSMİNİ ALTIN HARFLERLE YAZDIRAN LİDERDİR.
Mustafa Kemal Atatürk’ün sahip olduğu tüm liderlik vasıfları, Yüce Allah’ın Hikmetinden olup, sual konusu edilemez.
Atatürk’ e dünyada gösterilen saygının ne yazık ki, ülkemizde aynı oranda olmaması çok çok üzücüdür.
Kendisini din karşıtı deccal gibi kavramlarla kara propaganda yapanlar, kutsal değerlerimizi hiçe saymışlar, kendi kirli düşüncelerini yayarak ülkemizde kaos’u teşvik etmiş, bölücülük yapmışlardır.
Oysa Yüce ATATÜRK İslam Dininin yaşaması ve anlaşılması için Kuran’ı duvardan indirip halka açmıştır. Elmalılı Hamdi Yazır,9 ciltlik HAK DİNİ KURAN DİLİ adlı Kuran tefsirini Atatürk’ün isteği ile yaptı. 1937’de basılan bu tefsir hala aşılmış değildir.
‘’Bağımsızlık benim karakterimdir’’ diyen O yüce ruhlu insan, kurtuluş savaşı biter bitmez ekonomik kalkınmayı başlatarak, büyük devrimlere imza atmıştır.
İzmir İktisat Kongresinde ki söylevini her yurttaşımızın dikkatle okumasını tavsiye ederim.
‘’Dünyada böylesi ileri görüşlü dehaya, ufku açık lidere, her iki yüz yılda bir denk gelinir’’, onu da ALLAH TÜRKLERE NASİP ETMİŞ diyen Winston Churchill, Atatürk’e olan hayranlığını asla gizlememiştir.
Ülkemizde böylesi bir insandan neden rahatsızlık duyar kişi ve kişiler?
Ben diyorum ki..
Bu sakat düşünceye sahip olanların, ATATÜRKTEN rahatsızlık duymalarının sınırı, kendi imanlarının eksikliği veya hiç olmayışının sınırıyla izah edile bilinir ancak.
Bu kişilerin kendilerini acilen çek etmeleri Yüce yaratıcıdan af dileyip, bağışlanmayı istemeleri kendileri için elzem bir haldir.
Çünkü her şeyin tek yaratıcısı kudreti Muhakkak ki Yüce Allah’tır.
Bu kişiler; Böyle davranarak şirke düşmektedirler.
On Kasım Atatürk’ü anma günü olması vesilesi ile, Atatürk’ü minnet ve şükranla anıyor, ruhu şad olsun diyorum.
Yüce Allaha binlerce kez şükrediyorum ki, Türk milletine böylesi bir dehayı nasip etmiş.
Ne Mutlu Türk’üm Diyene .
YORUMLAR
Mekanı cennet olsun. Saygıyla anıyoruz.
Var ol kardeşim
Yüreğin dert görmesin.
Çok mükemmel bir eser.
Selamlar sağlıklı günler diliyorum.
Saygımla
MÜSLÜM BAYRAM
eksik olmayınız
her daim saygılarımla
“ Vefatının 84. Yıl Dönümünde, Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ ü ve bütün silah ve dava arkadaşlarını sevgi, saygı ve minnetle anıyorum.
Ruhları şad, mekanları cennet olsun...”
ATATÜRK'ü sevmiyorlar diye moralimi bozmuyorum, çünkü ATATÜRK'ü sevmek derin bir anlayış, keskin bir idrak yeteneği, müthiş bir sezgi gücü ve her şeyden önce 'beyin' gerektirir.
Günün anlamını en güzel şekilde ifade eden harika yazılmış paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
ruhunun güzelliği idi yorum
nice saygılarımla
ÖLÜMSÜZLÜĞÜ BÜSTLER VE HEYKELLERDEN İBARET SANAN PUT BEYİNLİLERE GELSİN.
Atatürk'ün 15 yılda kurduğu fabrikalar
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu bu fabrikalar sayesinde 1929-1938 yılları arasında ağır sanayi üretimi yüzde 152 artarken toplam sanayi üretimi yüzde 80 artmıştır.
1-Ankara Fişek Fabrikası (1924)
2-Gölcük Tersanesi (1924)
3- Şakir Zümre Fabrikası (1925)
4-Eskişehir Hava Tamirhanesi (1925)
5-Alpullu Şeker Fabrikası (1926)
7-Uşak Şeker Fabrikası(1926)
8-Kırıkkale Mühimmat Fabrikası (1926)
9-Bünyan Dokuma Fabrikası (1927)
10-Eskişehir Kiremit Fabrikası (1927)
11-Kırıkkale Elektrik Santrali Ve Çelik Fabrikası (1928)
12- Ankara Çimento Fabrikası (1928)
13-Ankara Havagazı Fabrikası (1929)
14-İstanbul Otomobil Montaj Fabrikası (1929)
15-Kayaş Kapsül Fabrikası (1930)
16-Nuri Killigil Tabanca, Havan Ve Mühimmat Fabrikası (1930)
17-Kırıkkale Elektrik Santrali Ve Çelik Fabrikası (1931- Genişletildi)
18-Eskişehir Şeker Fabrikası (1934)
19-Turhal Şeker Fabrikaları (1934)
20-Konya Ereğli Bez Fabrikası(1934)
21-Bakırköy Bez Fabrikası (1934)
22-Bursa Süt Fabrikası (1934)
23-İzmit Paşabahçe Şişe Ve Cam Fabrikası (1934 Temel Atma)
24-Zonguldak Antrasit Fabrikası (1934 Temel Atma)
25-Zonguldak Kömür Yıkama Fabrikası (1934)
26-Keçiborlu Kükürt Fabrikası (1934)
27-Isparta Gülyağı Fabrikası (1934)
28-Ankara, Konya, Eskişehir Ve Sivas Buğday Siloları (1934)
29-Paşabahçe Şişe Ve Cam Fabrikası (1935 - Tamamlandı)
30-Kayseri Bez Fabrikası (1934 Temel Atma)
31-Nazilli Basma Fabrikası (1935- Temel Atma)
32-Bursa Merinos Fabrikası (1935 Temel Atma)
33-Gemlik Suni İpek Fabrikası (1935 Temel Atma)
34-Keçiborlu Kükürt Fabrikası (1935)
35- Ankara Çubuk Barajı (1936)
36-Zonguldak Taş Kömür Fabrikası (1935)
37-Barut, Tüfek Ve Top Fabrikası (1936)
38-Nuri Demirağ Uçak Fabrikası (1936- İlk Türk Uçağı Nud-36 Üretildi)
39-Malatya Sigara Fabrikası (1936)
40-Bitlis Sigara Fabrikası (1936)
41-Malatya Bez Fabrikası (1937 Temel Atma- Bu Fabrika Hariç Bütün Bez Ve Dokuma Fabrikaları Atatürk'ün Sağlığında Açılmıştır.)
42-İzmit Kağıt Ve Karton Fabrikası (1934- Temel Atma)
43-Karabük Demir Çelik Fabrikası (1937- Temel Atma)
44-Divriği Demir Ocakları (1938)
45-İzmir Klor Fabrikası (1938- Temel Atma)
46-Sivas Çimento Fabrikası (1938-Temel Atma)
"Türk Milleti, Türk Malı Alın; Türk Parası Türk Ülkesinde Kalsın!"
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Sevgilerimle...
Den(iz) tarafından 10.11.2022 13:52:29 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
canlı gerçeği dahi göremeyene ne denir ki.........................................................................................
sevgiler benden afiyet olun sade kahve içiyorum
ister misiniz
Yaşadıklarımdan öğrendiğime göre bir insanı sevmemenin, onu diskalifiye etmeye çalışmanın, onun ayağını kaydırmaya çalışmanın ve onun yaptıklarına benzer çalışmaları yapıp "ben yaptım" demenin en büyük nedenlerinden biri o kişiyi kıskanmak, onun yerinde olmak istemenin dayanılmaz kıskançlığıdır...Gerisi hikaye...
Günle alakalı her şiiri yorum yazamasam bile beğendim, yazıları okumaya çalışıyorum...
Bu anlamlı günde kalemin sadece ATATÜRK yazması bile benim için önemlidir ve takdire değer.
Ne mutlu ki bir süredir bu mutluluğu yaşadım sitede...Artık ölsem de gam yemem mi derler?
Hep kalbimizde, hep izindeyiz...
Rahat uyu Ata'm...
MÜSLÜM BAYRAM
çoook teşekkürler kıymeti yazar ve şair
her daim saygılarımla