- 340 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anafor
Anaforun başlangıcı:
Sanayileşme modası ile köyden şehre göç eden aile köydeki baba toprağını gözünden silmiştir. Çünkü toprak aileyi geçindiremeyecek durumdaydı.
Toprağı işlemek için bilgiye, sermayeye, iş gücüne ve sabıra ihtiyaç vardır. Ayrıca toprakla uğraşmak büyük ölçüde vücudu yıpratır, tabiat şartları ve yaşam zordur. Neden? Çünkü devlet tarımla uğraşan köy ve tarla bölgelerine yatırım altyapı hizmetleri yeterli olarak getirmemiştir.
Bu şartlarla kentlere göç eden ikinci nesil aile anne ve babasını bırakır.
Anne ve baba varsa babaanne ve dede zor şartlarda geçinmeye çalışırlar. Şehir yaşamında sanayi dalında bir fabrikaya giren aile reisi ve hizmet sektöründe asgari ücret karşılığında iş bulan vasıfsız işçi hanımı geçinmek için ve anne babaları için para biriktirip yaşam mücadslesi verir. Çocuklarını büyütüp yetiştirir. Bu sıralarda memleketlerinde kalan arazilerinde babası yaşlanmıştır. Yeni tarım makinaları alıp çalıştıracak güce sahip değildir. Enflasyondan da pek haberdar olmadığından tarlalarını çocuklarının baskısı ile çok ucuz rakkamlara satıp çocuklarının yanına göçerler. Bir kısmı sadece kış mevsimi için çocuklarının yanına gelir, yaz mevsimini köyündeki ufak bir bahçeli evinde geçirmek ister. Evleri de eskimiştir ve bakım yaptıracak paraları da kalmamıştır.
Seneler sonra çocuklar varlıklı hale geldiğinde memleketlerinden yer alıp bina yapmak isterler ve onlarda emekliliklerini köylerine ev yapıp orada geçirmek isterler. Bir ömür biriktirdiklsri para ancak bu işe zor yetecektir. Zira yerleri kalmamıştır hem yer alıp hem de üzerine eskiyen evlerinde oturulamaz durum olduğun dan yeni çağa uygun bina yapmaları gerekmektedir. Böylece bu isteklerini gerçekleştirdiklerinde yine ekonomik sıkıntıya düşeceklerdir. Geriye tek emekli aylıkları kalır. Ve yaşadıkları sefalet.
Peki bu işin doğrusu ne idi?
Bence köyü terk etmeleri hata idi.
Köyde kalıp çağı yakalamaları gerekirdi.
Aile yaşantısı anne baba ile beraber devam etmeliydi. O zaman toprakları da ellerinden gitmeyecekti.
Peki o toprakları kimler satın aldı?
Onlara tekrar sattı?
Kısa sürede çok büyük paralar kazandı?
Kimler mi: "Matematik bir deterjan markası değildir." diyenler.
Mehmet Akif Tiryaki
08 Kasım 2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.