- 485 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Maliye Bölümü Öğrencileri ile 1
MALİYE BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNE CEVAPLARIMIZ -1
Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü Öğrencilerinin “Değerler Eğitimi” dersine konuk olarak sorularını cevaplamıştık. O soruları soranlara kalemler ve defterler hediye ederek “bir elma gönül alma” misali öğrencilere olan sevgi ve saygımnızı belirtmiştik. O soruları burada da cevaplayarak tarihe bir not düşelim. “Söz uçar yazı kalır” diyerek yazıya da dökelim , gelecek nesillerde faydalansın istedim.
SORU- Hangi şeylerı başarılı insanYazlar yapıyorlar? (Bamba)
CEVAP- Başarılı insanlar çok okuyan, iletişime çok önem veren ve faydalı şeyşler anlatanlar ile güzel dostluklar Kuran, eğitimine önem vererek dersi derste dinleyen, ödevlerini zmaanında yapan anlamadığında çekinmeden sorular soran, öğrendiklerini uygulamak için hemen harekete geçen ve girişken duhlu insanlardır.
Çekingen ve sadece dinleyen, merak ettikleri konuları sormaktan çekinen insanlar başarılı olma olasılığı düşük olan insanlardır.
Aslında bu konu, bir konferans, bir seminer, bir kapsamlı kitap konusu olacak ki o da kadar uzun bir konu. Başarılı insan olmak isteyen önce kitap okuma sevgisini kendisine aşılayarak bu işe başlayabilir.
SORU- Yazarken size ilham veren ve yol gösteren şey nedir?(Sevda Savaş)
CEVAP- İnsanlara faydalı olma isteği ve arzusu ile yazma yeteneğimin bana verdiği güç ile yazarım. “İnsanların iyisi insanlara faydalı olandır” hadisini rehber edinerek gücümüz oranında insanlara faydalı olmaya, siz öğrenmeye azimli ve istekli gençlere yol göstermeye bakıyoruz. Gücümüz oranında sizlere faydalı olacak kalemler ve defterler ile sizleri mutlu etmek hedefimiz bize yol gösteren ve ilham veren şeyler.
Bu yazının önce gazetede yayınlanacak, sonra internette birkaç sitede paylaşılacak ve okunacak olması düşüncesi, sonrasında imkan olursa kitap olarak gelecek nesillere kalacak olma şevki ve hevesi bize daha güzel ve faydalı yazılar yazma, davet olursa bugün ki size konuşma yapma daveti gibi, giderek konuşma hevesi ve istediğini de artırıyor.
Tabii bunun önemini anlamayan, dostumuz bilinen ama öğrencilerine konuşma yapmaya davet etmeyen, bunu boş şey gibi algılayanlara da teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Kimi öyle anlar insanı kimi böyle. Bize düşen herkese teşekkür etmek.
SORU- Herhangi bir şeye çok üzülüp ya da çok sinirlenip, yazmayı bırakmayı düşündünüz mü?(İrem Bayraktar)
CEVAP- Zaman zaman “ben bu kitabı yazdım, yayınladım. Sizin de imkanınız var, topluca satın alarak çevrenize hediye edin. Hem size hem de okuyana , hem bize faydamız olsun. Gençler bizi unutmasın” diye kitap almasını önerdiğim ve bizi baştan savan ve bizi çok üzen, çok güvendiğimiz halde “Güvendiğimiz dağlara kar yağdı” misali güvenimizi sarsan olaylar ve insanlar olduğu halde, ya da gözümüzün içine bakarak “param yok” diye yalan söyleyenlere sinirlendiğimiz zamanlar oldu ama, Siz sevgili gençlerin bizi bu konuşmalarda dinlediğinizi, sorular sorduğunuz, özgüveninizin arttığını hediye ettiğimiz kalem ve defterler ile mutlu olduğunuzu gözlerinizde gördükçe, öğrenme heyecanınıza şahitlik ettikçe, bu karamsarlıklarımız, sinirlerimiz çabuk geçerek “ ilerde nasıl olsa okunur, bugün alan olmazsa ilerde çok alan olur.Biz yazalım, sabırlı ve azimli olmaya devam edelim ” diye kendimizi motive ederek yazmaya devam ediyoruz. “Allah’tan umut kesilmez” misali yazmaya, okumaya ve konuşma davetleri beklemeye devam ediyoruz. Sizlerde bu çabalarımızı çevrenize anlatın ki, ilerde bizlerden faydalanan daha çok insan olsun. Bizim hedeflerimizi gerçekleştirecek olanlarda gene sizlersiniz. Bizi çevrenize anlatarak imkanı olan kitaplarımızı satın alıp gençlere ve çocuklara hediye etsin ki, yeni kitapları yazmaya daha hevesle çabalayalım. Y ada yazdığımız kitaplar daha erken yayınlansın ve sizler faydalanın.
SORU- Çok zorlandığınızda kendinizi nasıl motive ettiniz?
CEVAP- Çok zorlandığımda “ilerde güzel olacak” diyerek hep bugünleri düşünerek, “gelecekte insanlar bizi dinleyecek, okuyacak” diyerek motive ettim. Bugün gördüğüm kadarı ile geçmişte sizleri düşünerek yazmaya ve gayrete devam etmemin ürünü olarak da siz değerli bir topluluğa konuşmanın sevincini yaşıyorum.
İnsanlarda hep geleceği düşünerek çabalarsa o zaman hayat daha güzel olacaktır. Çocuklar okur, olmazsa torunlar okur, belki de torun çocukları okur ve faydalanır diye yazmaya devam ediyorum.
SORU- Turan abi, size soracağım bir soru değil, öğreneceğim çok şey var. Sadece ben değil, bütün insanlara ön ayak olmanızı istiyorum.
Hep böyle yol gösteren olun olur mu ? ( Nisanur Yayla-Amasya)
(Nisanur bu güzel sorusu ile “Sen de Kafadan Engellisin” kitabımızı imzalı olarak hak etti ve kendisine sundum. En az 5 arkadaşına da okutması dileğiyle..)
CEVAP- Felsefemiz de “ bizi davet edene gitmek, konuşmak”. Bizim gücümüz yazmaya yetiyor. İmkanı ve yetkisi olanın da bu kitapları alarak çevresine hediye etmesi. Kitaplar çok satıldığında da bizim motive olarak daha da faydalı olacak kitaplar yazmamız ve sizlerinde faydalanması. Sizleri bu konuşmamız ile motive etmişsek ne mutlu bize. Amacımız dinleyen olursa konuşmak, okuyan ve alıp hediye eden olursa yazmak ve yazdıklarımızın da yeni nesillere faydalı olması. Sizlerde imkanı olanlara kitaplarımızı alıp çevresinde gençlere hediye etmesini tavsiye etmeniz. Okuduğunuz kitapları okumayı seven insanlara önermeniz.
SORU- İlk kitabınızı çıkarırken ne gibi zorluklar yaşadınız? Sonuçta il kitabınız ve kimse sizi tanımıyor. (Hayrunnisa Melike Kasar-Pazar TOKAT )
CEVAP- İlk kitabım başarılı işitme engellilerle olan röportajlardı. Yerel Tokat gazetesinde yayınlanmış ve internet sitesinde de yüzlerce, hatta binlerce okuyan olmuştu. “Sessiz Dünyadan Esintiler” adıyla yayınlamayı da İşitme Engelliler Milli Federasyonu Eski Başkanı Yunus Bayraktar , Diyanet Vakfı ile görüşerek kitabın basılmasını sağladı. İlk kitabımız gerçekten ilgi gördü. Hatta Cumhurbaşkanı Süleyman Demire’le bile yollamış ve teşekkür mektubu almıştım. Pek çok işitme engelli ve ailesini motive eden bir kitap olmuştu.2006 da yayınlamıştık ve bugüne kadar 6 bireysel, pek çok da ortak kitabımız yayınlandı. Bazıları ikinci baskı bile yaptı. Bir yerden başlamak gerekiyordu ve bu ilk kitabımız halen konuşulan ve bahsedilen okunan bir kitap.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.