- 286 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir hadisin düşundurdukleri
1770- Ebû Umâme (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Hiçbir şey Allah’a iki damla ve iki iz’den daha sevimli değildir.
Allah’ın azabından korkarak ağlayan kişinin gözünden akan damla ile,
Allah yolunda savaş meydanında akıtılan kan damlası,
İz’e gelince:
Biri Allah yolunda savaşırken meydana gelen sakatlanma ve yara izi,
diğeri de Allah’ın farz kıldığı ibadetleri yaparken meydana gelen secde izi."(Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Bizi bekleyen ebedi hayata, bu iki izle Rabbimize varmak ne büyük bir saadettir.
Değerli dostlarim;
İmkan elimizdeyken Rabbe yönelmenin gayretinde olalım.
Kim neye inanırsa inansın, nereye yönelirse yönelsin,
Biz; Bizi her an affetmek için bekleyen Rabbimize yönelelim.
Unutmayalim ki; vahyin bize durmadan hatırlattığı temel esaslardan birisi,
Allah’ın affedici ve tevbeleri kabul ettiğidir.
Düşün ki; Peygamber Efendimiz ( svs)’in günde yüz defa istiğfar ederek bu durumu biz ümmetine hatırlatmaktadır.
Hatırlatana kulak vermek umuduyla, kulak verenlere saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
YORUMLAR
Gözyaşı, hisli ve duygulu olmanın bir ifadesidir. Kan ise canlılığın kaynağıdır. Her ikisi de birer sıvıdır. Bu bu iki damlanın kıymeti, birinin haşyetullah yani Allah korkusundan, diğerinin ise fi sebîlillâh yani Allah yolunda olmasından ileri gelir. Allah korkusuyla dökülen gözyaşının değeri Allah katında büyük olduğu gibi kişiyi cehennem ateşinden de korur. O halde Müslümana Allah korkusundan dolayı ağlamak yakışır.
Osman Akçay tarafından 5.11.2022 15:54:32 zamanında düzenlenmiştir.