- 207 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karanlığın Gölgeleri 2
Kendi içinde kaybolan ve kendine yabancı pasif insan modelini yaratırken bu çağ, (yani modern insanı ve modern köleleri) yine kendi içinde bir derinliğe, onda heyecan ve merak uyandıracak bir şaşkınlığa sahip olmadan, geleceğe dair toplumcu ve gerçekçi bir fikir edinmeden, sistem tarafından yutularak sıradanlaştırılıyor. Ve insan; patika yolların, yol kenarlarından akan suların, nehirlerin, çiçeklerin, geniş bozkırların; uzak köylerin, bacası tüten köy evlerinin ve onların yanan sarı ışıklarını görmeden; göz göze gelip güneşi selemlamadan, toprakla temas etmeden, gri bir sessizliğin içinden geçerek, nefes aldığını ve yaşadığını sanarak çürüyüp gidiyor. Oysa hep boyunu aşan ve uzayıp giden beton yığınlarının gölgesinde, kendini yaşamın akışı içinde arayıp bulmadan ve sınamadan hayatı.
Hayatın içindeki resmin ayrıntılarını, renklerin dağılımını, ışığın çizgilerini, karanlığın gölgelerini ve daha birçok şeyi, varoluşsal bir bakış açısıyla görmemize yarayan; eğilimlerimize, eylemlerimize ve algılarımıza yön veren içgüdülerimiz, yaşama sanat gözüyle bakmamızı sağlar.
Belki de her şey içinden çıkılmaz bir hal aldığında başlarız, gerçek anlamda iç dünyamızı anlamaya. Kendimize, kendimizin bile bilmediği şeylerden söz ederek arar dururuz, içimizdeki yabancı dünyaları.
Bir başka gerçekse insanın hislerinin doğruluğu.
Ve bu sözün içini doldurarak düşündüğümüzde birçok sonuç elde edebilir ve başka gerçeklerle karşılaşabiliriz. Ama bu özellik veya bu ayrıcalık, doğru ve temiz düşünme, kendimizi açık yüreklilikle ifade edebilme eylemiyle doğru orantılıdır diye düşünüyorum. Çoğu zaman hislerimiz bizde yanıltıcı ve aldatıcı sonuçlar doğururken, yeniden düşünmemizi veya o şeyi kabul ettiğimizi ortaya koyuyor. Aldığımız çoğu karar belki eksik bir yanımızı ortaya çıkarırken, çevremizdeki insanlara karşı güvenimizi de o ölçüde sarsabiliyor. Bu aldığımız, yaşamımıza kattığımız, neticesi ve sonucuyla tüm karalar için geçerli. Ve bazen de yıkıcı etkiler yaratabiliyor acele edilmiş ve erken söylenmiş bazı sözler.
Her şeye rağmen kararsız kalmaktansa kararlı olmak fikri daha iyi belki ama bazı kararlar: gelecek planlarımız için bakış açımızı da net olarak ortaya koyduğımuzda, daha baskın bir duruş sergilemek yerine, daha naif ve daha gerçekçi bir tutum içinde bunu istediğimizi göstererek kişilik ve karakter yapımızla da birçok şeyin üstesinden gelebiliceğimizi gösteriyor. Çünkü her şeyin sonunda, pişmanlık veya erteleme duygusu ağır basacağından, sorumlusu olduğumuz ne varsa tüm planlarımızı bir süre erteleyerek, son karara kadar üzerinde tekrar düşünüp o şeyin adını koymadan önce, (yani kendimizle veya yaşamla bir sorgu içinde olarak buna karar vermek) bize zarardan çok fayda sağlayacaktır. Bunun içine: din, siyaset, aile, iş ve aşk ve hayatımız gibi; yaşamın içinde karşımıza çıkan ve yine içinde olduğumuz olayların tümüyle ilişkilendirerek bunu. Yanlış düşünebilir veya yanlış anlayabiliriz ama yanlış hissedemeyiz.
Meriç Aydın
05. 11. 2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.