- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUSTO.
KAPTAN KUSTO KİMDİR?
Kaptan Kusto asıl adı ile Jacques-Yves Cousteau olmakla beraber 11 Haziran 1910 yılında Fransa da dünyaya gelmiş olup hayatını ise 25 Haziran 1997 yılında kaybetmiştir.Mesleği ise deniz uzmanlığı olup aynı zamanda sinema yönetmenliği de yapmıştır.
Kusto daha dört yaşında iken yüzmeyi öğrenmiş olup çevresini oldukça fazla bir şekilde şaşırtmıştır.Bunun yanı sıra ise yine küçük yaşlarında ise gitmiş olduğu bir yaz kampında nefesini tutarak dalmayı öğrenmiştir.Deniz büyük bir merakı olmuş olsa da bilime de oldukça önem vermiş olup 13 yaşında iken pilli bir araba yapmıştır.
Eğitim hayatı oldukça sorunlu geçmiş olup sıkı ve sert kurallara sahip olan bir yatılı okula gönderilmiş olup buradan 20 yaşında mezun olmuştur.Sonrasında ise Brest Deniz Akademisine girmiştir.Fransız donanmasında uçmayı öğrenmiş olup geçirmiş olduğu ciddi bir kazada iki kolu kırılmış olup sonrasında pilotluk sınavına girmemiştir.
Kusto 1943 yılında ilk scuba ile 18 metre derinliğe dalmış olup sonrasında ise 65 metre dalarak bir rekor kırmayı başarmıştır.1955 yılında ise Calypso, Marsilya limanından ayrılarak Kızıldeniz ve Hint Okyanusu’nun mercan resiflerine doğru ilk seferine çıktı. Bu yolculukta çektiği filmleri kullanan Kaptan Cousteau Sessiz Dünya’yı belgesel haline getirdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.