- 523 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Üniversiteli Enes Halim Özcan ile.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Biyosistem Mühendisliği Bölümü Öğrencisi Enes Halim Özcan: “Üniversite okuyacak öğrenci arkadaşlarıma yaşadığınız şehirden başka bir şehirde okumalarını tavsiye ederim.”
BİZE KISACA KENDİNİZİ TANITIRMISINIZ HANGİ OKULLARDA OKUDUNUZ
Merhaba ben Enes Halim Özcan 23 yaşındayım 3 kardeşiz, ben ailemin 2. çocuğuyum, Kayseri’liyim ve üniversite son sınıf öğrencisiyim. Bugüne kadar ilk ve orta öğrenimi sırasıyla; Kayseri’deki Yavuz Sultan Selim İlköğretim Okulu, Avukat Ahmet Ulucan Ortaokulu, Cemal Bozkurt Anadolu Lisesi’nden sonra, Üniversite öğrenimime ise Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Biyosistem Mühendisliği’nde son sınıf öğrencisi olarak devam etmekteyim.
NEDEN BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ? NEDEN TOKAT! BU OKULU TERCİH ETMEDEN ÖNCE VE ŞU AN DUYGULARINIZ ARASINDA NE FARK VAR?
Öncelikle üniversite sınavına hazırlanmak kadar okumak istediğin bölümü bulmak detaylandırmak zor oluyor. Yani bahsetmek istediğim tercih dönemi daha stresli geçiyor diyebilirim. Küçüklükten bu zamana kadar mühendis olmayı hedeflemiştim ama sizler de bilirsiniz ki, halk arasında ve birçok öğrenci Makine Mühendisliği ve Elektrik Mühendisliklerini görüyor tanıyor ve bu programları tercih listesinde tutuyor, Ziraat Mühendisliği ise hep alt katmanlarda kalıyor ve sonucunda gözden kaçan noktalarda oluyor. Bununla birlikte tercih yapacak öğrenciler Ziraat Mühendisliğini tanımıyor ancak çiftçilikle uğraşan ailelerin çocukları veya çevresinde tanıdıkları Ziraat Mühendisi olan aileler ve çocukları ilgi duyuyor bu mesleğe.
Benim Biyosistem Mühendisliği hikayemde bu şekilde başladı. Babamın Kayseri’de İl Tarım ve Orman Müdürlüğü çalışanı olması nedeniyle o iş yerinde tanıştığım Ziraat Mühendisleriyle olan sohbetim, anlatılanlar ve sonucunda bu mesleğe büyük bir ilgi duydum. Onlar bana ülkemizde ve dünyada görüldüğü gibi teknolojiye yetişilmiyor. Her geçen gün yeni bir yenilik gün yüzüne çıkıyor ve bu olayları en yakından takip eden mesleğin ise Biyosistem Mühendisliği olduğu için bu bölümü önerdiler. İlk defa bu mesleği duymuş olmam bende şaşkınlık oluşturdu ve meraka sürükledi. Daha sonra Biyosistem Mühendisliğini araştırmaya başladım okudukça ve araştırdıkça hem hayrete düştüm hem de mesleğe karşı olan ilgim daha da arttı. Biyosistem Mühendisliği’nin Arazi ve Su Kaynakları, Tarımda Enerji Sistemleri, Tarımda Makine Sistemleri ve Tarımsal Yapılar Ana bilim dallarından oluşan kapsamlı bir bölüm olduğunu öğrendim. Daha sonra eğitim sürecinde ve mezun olduktan sonra elde edilen kazanımlar beni Biyosistem Mühendisliği programını tercih etmeme teşvik etti. Konuştuğum Ziraat Mühendisleri, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Ziraat Fakültesi ülkemizin en köklü ve kalite değerini taşıyan fakülte olduğunu, bununla birlikte kıymetli, bilgili, tecrübeli ve değerli hocalarımızın bulunduğunu, hocalarımızın ender olan bilgiye ulaşmak için çaba gösterdikleri bu bilgiye ulaştıkları ve sonucunda öğrencileri ile paylaştıklarını anlattılar. Yine hocalarımızın sahip olduğu araştırmacı ve yazar kimliklerini öğrencilerine aktardıkları konusunda bilgilere sahip oldum diğer yandan fakültemizin sahip olduğu laboratuvarlar, tarım makineleri hangarı, deneme yetiştirme ve üretim seraları, tarla arazileri sayesinde anlatılan teorik konularının pekiştirilmesinde yardımcı olduğunu öğrendim. Bunca olumlu söylemler ve araştırmalarım sonucunda bu üniversitede bu bölümü okumaya karar verdim. Böylesi güzel üniversiteye sahip olduğu için Tokat şehrinde okumak için geldim.
Tokat şehrini tercihime yazarken o kadar olumlu yönler olmasına rağmen insan yine de tereddüt ediyor çünkü ben önceden ailemden uzakta hiç yaşamamış ve çok az insanların olduğu ortamlarda bulunmuştum bu nedenler bende bir tereddüt oluşturdu ancak geleceğim için tabi ki burada okumaktan hiç vazgeçmedim oluşan olumsuzluklar beni yolumdan vazgeçirmedi, öncelikle ailemin desteği daha sonra arkadaşlarım sayesinde bu olumsuz düşünceleri aşarak burada öğrenim görmek için tercihimi yaptım ve şükürler olsun ki tercih sonuçlarımda buraya yerleştim. Aslında, öğrenciler öğrenim hayatları başladıktan sonra bu olumsuz düşüncelerin ne kadar gereksiz olduğunu anlıyorlar ve yeter ki başarı, pozitif düşünce ve gayretli olmak için çaba gösterdiğiniz zaman bu durumlar size güzel tecrübeler kazandıracaktır. Bu yüzden üniversite okuyacak öğrenci arkadaşlarıma yaşadığınız şehirden başka bir şehirde okumalarını tavsiye ederim. Çünkü başka şehirde yaşamak insanın üzerine belirli sorumluluklar veriyor, bununla birlikte özgüveninizin artmasına, kendinize özel sosyal yaşantınızın oluşmasına, farklı kültürlerle ve farklı kültürdeki insanlarla tanışmanıza yardımcı oluyor. İnanın bu tür şeyler sizin karakterinizin de gelişmesinde önemli rol alıyor. Ben ilk geldiğimde burada ne kadar zorlansam da şu an hayatıma baktığım zaman geçmişte yaşadığım korkuların ve tereddütlerin gelip geçici olduğunu çok net görebiliyorum.
ÖĞRENCİ KULÜPLERİNDE GÖREV ALMAK SİZE NE KATTI
Kulüpte görev almak benim üzerime düşen sorumluluk bilincimi ve kendime olan güvenimi gerçekten çok artırdı, bu sayede hocalarımla ve diğer öğrenci arkadaşlarımla olan ilişkim de gelişti. Önceden sadece sorumluluğum derslerimdi, ancak şu an kulübümüzün gelişmesinde ve faaliyetlerinde aktif rol almam hayatıma ve olaylara olan bakış açımı değiştirdi. Üzerime düşen sorumluluğu artırdı ve bunun sonucunda ne kadar bedenen yorulup sakin bir hayattan yoğun bir hayata geçiş yapsam da inanın bu durumdan çok memnunum. Sakin hayatın tadı başka olsa da, böylesi yoğun hayatın tadı ve mutluluğu daha başka oluyormuş bunu anladım ve böylesi bir durumu öğrencilik hayatımda yaşamam bana büyük bir memnuniyet verdi. Biz öğrencilerin girişimiyle ortaya atılan, daha sonra başta Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Biyosistem Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ebubekir ALTUNTAŞ olmak üzere, Arş. Gör. Müberra ERDOĞAN’ın ve diğer hocalarımızın destekleri sonucu oluşan Tarım ve Mühendislik Kulübü başkan yardımcısı olarak teşekkür ederim.
HOCALARINIZDAN AZAMİ ÖLÇÜDE FAYDALANAN ve İYİ DİYALOG KURAN BİR ÖĞRENCİ OLMAK, SİZİN MESLEĞİNİZİ ÖĞRENMENİZ ADINA SİZE DAHA NELER KATTI?
Mesleğim ve öğrenim hayatım adına hocalarımla sürekli iletişim içerisinde olmak, iyi bir diyalog kurmak hocalarımla karşılıklı saygı ve bununla birlikte oluşan sevgi neticesinde öğrencide oluşan daha çok öğrenme isteği sayesinde başta ders başarısının artmasıyla birlikte mesleğime olan ilgim hassasiyetim ve sayılamayacak birçok güzel sonuçlar kattı hayatıma. Size şöyle bir örnek verebilirim bugün biz öğrenciler hangi hocamızın kapısını çalsak hepsi odasında bizi misafir ederek bizleri kendi evlatlarından ayırmayarak yeri geliyor bir anne ve baba gibi veya abi ve abla olarak sohbet edip bizleri dinliyorlar ve sorularımıza cevap bulmak için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar. Sonuç olarak hocalarımıza duyulan başta saygı ve daha sonra sevgi sonucunda derse olan ilginiz, çalışma ve kendinizi geliştirme isteğiniz artıyor. Dolayısıyla daha önceden de söylediğim gibi ders başarısı ve öğrenme isteği gibi durumlar gelişiyor. Aslında ders başarısı artınca insanın direkt olarak mesleğine olan ilgisi, çalışma ve kendini geliştirme gayreti artıyor, bu da mesleğinizi daha fazla öğrenmenizi ve önemsemenizi artıyor.
OKUL DIŞINDA NELER İLGİNİZİ ÇEKİYOR
Okul dışında bu dönemde yeni başlamış olduğum spor aktivitem var, spora başladığım ilk günden bu zamana kadar neden bu kadar geç kalmışım diye hayıflanıyorum gerçekten insanı çok mutlu eden, rahatlatan bir sosyal aktiveymiş bunu her spor yaptığımda daha iyi anlıyorum. Bununla birlikte araba kullanmak, yeni yerler keşfetmek, belirli dizileri izlemek, ailemle ve arkadaşlarla oturup sohbet etmek ilgimi çekiyor yani anlayacağınız asosyallikten kurtulup sosyalleşmek çok ilgimi çeken aktiviteler ve bu aktiviteleri yaparken beynimin dinlendiğini hissediyorum.
BÖLÜM FAKÜLTE VE ÜNİVERSİTE GELİŞİMİ İÇİN NELER ÖNERECEKSİNİZ
Bölümüm açısından şunları söyleyebilirim, öğrencilere ortaokullardan itibaren ve yine tekrar lise öğrenim hayatlarında Biyosistem Mühendisliğinin tanıtılması, sevdirilmesi ve teşvik edilmesi için çalışmalar yapılmalı böylece bölümümüzü daha çok öğrenciye duyurmuş ve tanıtmış oluruz. İnanıyorum ki bu nedenle birçok öğrenci bölümümüz öğrencisi olmayı düşünecektir. Üniversite içinse öncelikle Tokat şehrinin tanıtımını daha fazla yaparak daha sonra Üniversitenin ve fakültelerinin etkin bir şekilde tanıtılması gerekiyor. Öğrencilerin dikkatini her zaman daha çok sosyal aktiviteler çekiyor bu şekilde aktiviteler yaparak ve yine öğrencilerin etkin kullandığı sosyal medyada üniversiteyi duyurarak ilgilerini artırabiliriz. Daha sonra fakülteler içinse öğrencilerin öğrendikleri akademik bilgileri pekiştirmenin en büyük yardımcısı olan teorik ders sayısı kadar uygulama derslerinin artırılması gerekiyor. Benim nezdimde öğrenciler derste öğreniyorlar hocalarımız sayesinde ancak bilgi yeri geliyor unutuluyor bunun içinse öğrenciye teorik dersler verilip uygulamalar yaptırılsa ve severek yapacakları sorumluluklar öğrencilere verilirse, daha kaliteli öğrenciler yetiştirilir.
GENELDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAPTIĞI HATALAR NELER VE BU HATALARDAN NASIL KURTULABİLİRLER
Üniversite öğrencileri genel olarak ilk başladıkları yıldan itibaren tek amaçları mezun olup diplomayı almak tabii caizse suya sabuna dokunmadan mezun olmak. Ancak bu gerçekten eksik, çok eksik bir düşünce. Bize her sene her derste hocalarımızın öğüdü şu ki; diplomayı eninde sonunda alıyorsun ama siz kendinizi geliştirirseniz diplomanın yanında kendinize daha başka şeyler katarak kendinizi geliştirebildiğin kadar geliştirerek mezun olun ki, o zaman bazı şeyleri başardığınızı daha iyi anlayıp çalışma hayatınızda size çok yardımcı olan bilgiler elde ediyorsunuz diye hep nasihat ederler. Aslında bu kelimelerde tam manasıyla düşüncelerde o kadar haklı olduklarını anladım ki hala bazen bunun için bu kadar gelişmek için geç kaldığımı düşünmüyor değilim. Ama hep denir ya hatanın neresinden dönersen kârdır diye ben de böyle düşünüp kendimi sürekli motive ediyorum.
Üniversiteler, araştırmanın gelişmenin ve öğrenmenin en uygun olduğu mekanlar. Öğrencilerde üniversitede akademik yönden kendilerini araştırmalar yapıp hocalarıyla konuşarak, yeri geldiği zaman sosyalleşip gezip görerek veyahut okuyarak kişisel ve akademik yönden kendilerini geliştirmeliler. Bu anlattıklarımı yapmak öğrencilerin kendi gayret ve çabalarında gizli. Bütün öğrencilerin kendi içinde bir cevher gizli, onlara şu şekilde seslenmek istiyorum; Sevgili kardeşim içindeki cevherin keşfi için kimseyi veya bir zamanı bekleme, harekete geç ve kendini keşfederek geliş.
ÜNİVERSİTE İLE LİSE ARASINDA NE FARKLAR GÖRDÜNÜZ?
Lise öğrenimi gördüğüm zaman gençliğe yeni girmiş olmamım verdiği heyecanla kendimi çok fazla büyümüş her türlü sorumluluğu kucaklayacak zamana geldiğini sanıyordum, ancak durum hiç de öyle olmadı. Çünkü lise hayatımda ailemin yanında onların koruması altında olmanın rahatlığı vardı üzerimde. En azından eve gidiyorsunuz anneniz yemeğinizi yapmış, çamaşırınızı yıkamış oluyor veya herhangi bir maddi sorumluluk üstlenmiyorsunuz. Her şeyiniz hazır olmuş oluyor buradan şu şekilde özet çıkarabilirim. Lise kişisel gelişimin başladığı ancak bu gelişimin çok az bir kısmının bu aşamada gerçekleştiğini söyleyebilirim. Üniversitede ise daha çok ailenizden uzakta okuyorsanız yemek, çamaşır veya maddi yönden sorumluluğunuz artıyor kişisel gelişimde bence bu tür şeylerin etkisi çok büyük oluyor. Lisedeki hayatıma ve olaylara bakış açımın çok az ve dar olduğunu üniversitede ise bakış açımın kimi zaman değiştiği kimi zaman da geliştiğini görüyor ve hissediyorum. Üniversite hayatımda kişiliğim olaylara daha çok çözümcü bakış açısıyla bakmam, zor durumlarla nasıl başa çıkabileceğimi ve sabrımın arttığını görüyorum.
BAŞKA NE ANLATACAKSINIZ
Bizler için belki şu an mezun olmaya az zaman kaldı ama ben hala inanıyorum ki önümde daha çok yol var, tanışacağım çok insan olacak, hepsi hayatımda iyi veya kötü izler bırakacak bunu tabi ki bilemeyiz. Ama her şeyden bir ders ve sonuç çıkarmak, gelişmek her zaman bizler için önde gelen davranış ve tutum olacaktır. Ben beni bugünlere getiren her zaman yanımda olan destekçilerim başta annem babam ve kardeşlerim olmak üzere üzerimde emeği bulunan tüm hocalarıma ve bana bu fırsatı verdiğiniz için değerli şahsınıza çok teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.