- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 4 Beğeni
"DÜNYAYI GÜZELLİK KURTARACAK BİR İNSANI SEVMEKLE BAŞLAYACAK' tı herşey "
"DÜNYAYI GÜZELLİK KURTARACAK BİR İNSANI SEVMEKLE BAŞLAYACAK’ tı herşey "
*MEKTUP
Gönderen: İsmail SEZGİN
Alıcı : SEVGİSİZLER
Saygının egemen olduğu insanlar arasında yardımlaşma, acıları iyi ve kötü günleri paylaşmayı sıkıntıların giderilmesini sevgi çerçevesinde yok etmeyi görürüz.
Bu da insan olmanın vazgeçilmez karakter yapılarıdır. Saygıyı kendine düstur edinen bir kimse başkalarına sevgide hisseder..
(*)
Neden mutluluğu huzuru zorlaştırmak ?
Kabrissiz yaşamayı öğrenmek herşeyi ruhumuzda içimizde hissetmekle başlar.
Sen hiç kıpkızıl şafak vaktini,martıların özgürlüğe kanat çırpınışlarını,güneşin batışını,mehtabı,yıldızları,
engin denizleri,ufuk çizgisini kumları,çakıl taşlarını,deniz kabuklarını,balıkçı teknelerini,kedileri, köpekleri,çiçekleri,yağmuru,ateşi ve insanlarıyla birlikte tüm doğayı içinizde yaşadınız mı?
Yaşamayı hissetmek,haz duyabilmek insan olabilmek ne güzel.
--Benim için yaşam; güzellikleri aramak, bulmak ve etki altında kalmadan ön yargısız insanları
özgürce sevmek yeteneğine sahip olmaktır.
--Neden insan arası mutluluğu zorlaştırmak?
--Yaşamayı öğrenmek her şeyi içimizde hissetmekle başlar.
--Üzüntüler paylaşılırsa azalır sevinçler paylaşılırsa çoğalır.
--Güzellikler,mutluluklar ve üzüntüler insanları kaynaştırmalı. Ve insan paylaşmasını bilmeli. Yaşanan bir mutsuzluk varsa ki var getireceği olgunlukla orantılıdır.Hatalar ve yaşanan acılar olgunlaştırır insanı, yeni bir yaşam biçimi verir hepimize. Herşeyin acımasız anıları vardır yaşanılan..
Yine de insanların kaprisinden, dengesizliğinden üçkağıtçılığından dem vursalarda yine güvendiğim insanlar var gönül dostluğumda..
--Sevdiklerimi paylaşmaya yanaşırken çok temkinli davranıyorum.Aslında insanlarla birarada olmayı seviyorum.Şimdilerde güvenemiyorum.
--Benim sevincim birlikte kazanılırsa güzel. Sınırsız mutluluğu hissetmek tarif edilebilir mi? Tüm sevdiklerim yaşamayı öğretiyor. Yaşanan bir günde birlikte olduğumuz kişilerin saygı dolu, sevgi dolu değerli bir zaman parçası olmak ne güzeldir.Ne istediğimizi ve çevremize neler verebildiğimizi hiç düşündük mü?
-- Sevgi dürüstlük ilkesidir. Daima doğru ve adaletli davranmak gerekir.
Doğru olmak güven verir. Güvenli olmak insana güç kazandırır. Hayatta sürekli öğrenmek gerekir.Öğrenmek insanı değiştirir,olgunlaştırır ve yaşamı kolaylaştırır.Sevmek bağışlamaktır.Hatalarımız bize doğru yolu göstermeli.
--Bizler hatalarımızla varız.İncelikle, anlayışla sorunlarımıza yaklaşarak bağışlayabilmeliyiz. Bağışlamak yüce gönüllülüktür.
Gerçek bir sevgi olduğuna inanıp yokluğunda gözyaşı dökenleri anımsayıp ölümüne bir sevgi yaşanmıştır seven kalplerde.
-- Sevgiyle içiçe olmanın çok büyük anlamı vardır.İlişkilerimiz çok güçlü olduğunda şüphesiz kıskançlık denilen olay ortadan kalkacaktır ya da azalacaktır. Kişiliğimizi ve kararlığımızı ortaya koyarak davranışlarımızı psikoza sokmadan kıskançlığı tartışabiliriz.
Seven insan kıskanır ama yıkıcı olmadan.
--Bağışlayıcı insanlar olmalıyız. İyilik hiçbir zaman kaybolmaz. İnsan değerini bilmedikçe hayatta hiçbir şeyin anlamı olmaz. İnsan insanla değer kazanır.
-- Kendimizi anlatmak istiyorsak sesimizi duyurmak mümkün.Ve benim için ödül sizlerin dostluğu ve samimi olmanız.
İyiliğe ve güzelliğe adanmış bir ruh her zaman vardır. İnsan yalnız olarak değil. İlişkiler içinde değer kazanır. Birliktelik insanı insan yapan özelliktir. Sevgi insanı yaratır- kendini tanıtır.
--İnsan kendi kendisiyle iletişimi özellikle yaşadığımız toplumda gerekli ve çok önemli bir konu. Sevgimizi ve düşüncelerimizi yalnızca içimizde duyumsamamızın yeterli olduğuna inanmıyorum. Sorumluluk duymayan bir kişilik gelişemez.
Sorumluluk duymak için önce güven duymak gerekir. Güven duymayan insan, sorumluluk alamaz.İnsanın önce kendine güven duyması gerekir. Kendine güven duymayan insanın eğitiminde, yaşam çizgisinde çok büyük eksiklikler vardır.
-- Sevmek herşeyden önce güvenmektir ve güven verebilmektir. Sevgi ve saygı duymayan insan güvenemez. Güven duymayınca sevemez. Sevmek sadakattır ancak güven saygı ve hoşgörü ile oluşur. Güvenmek özgürlüğü içerir.
---Sevmek engel olmamaktır. Olgunlaşmak için özgür düşünmek gerekir. Gerçek sevgi bu ortamda yeşerir.
--- Sevmek sorumluluk duymaktır.Sorumluluk duymak insanı insan yapan özelliktir.Sorumluluk duymak paylaşmaktır. Paylaşmak sevgiyi yaşatır.
--- Önemli olan kapris ve karışıklıktan güzellikleri çıkarabilmektir.Hayatın anlamı böyle olmalı. Yaşadım diyebilmek için, insan dünyaya gözlerini açmışsa yaşamaya mecburdur.
Yüreğinizden sevgi eksik olmasın.
*** Bitimsiz sevgiyle. ( İsocan.)
*** İsmail SEZGİN
--- E-mail: [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.