- 430 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
YOL HIKAYELERIM.BİR ÇOCUĞUN HAYALLERİ.
YOL HİKAYELERİM
BİR ÇOCUĞUN HAYALLERİ
Sabah saat sekiz bacımlardayım Güneşli’den Arabaya bindim hastahane işlerim vardı yola çıktım ,sabah işlerimi halledip bacıma eve dönüp kahvaltımızı yaptık tekrar,öğlenden sonraki randevuma yetişmem lazımdı .Arabaya bindim biraz ilerledim araç çok dolu idi annesi, bir kız çocuğunu kucağına aldı bana yer verdi ben teşekkür ettim.Biraz gidince bu aracı hiç bu kadar dolu görmemiştim dedi annesi.Bende bu yolu çok kullanmam bacıma misafirliğe geldim hastahaneye gidiyorum randevum var dedim. oda bizde hastahaneye gidiyoruz dedi.Çok geçmiş olsun neyiniz var dedim.Teşekkür ediyorum kızım okumakta zorlanıyor tedavisi için doktora Masarosman’a gidiyoruz dedi.Ben doktora gidiyorum diye bana neden gidiyorsunuz diyorlar madem tedavisi var niye götürmeyeyim çocuğumu dedi bende tebrik ediyorum bilinçli anne ayrıcalıktır dedim.Tek çocukmu ?yok birde abisi var dedi.Sizede geçmiş olsun neyiniz var bende elimde parmaklarımda sıkıntı var onun için gidiyorum dedim.Biraz sonra annesi kızına sakın uyuma kızım uyandıramam seni dedi,tabi oda anne uyku çok bastırıyor dayanamıyorum dedi.Ben o zaman tanışalımmı konuşalımmı istermisin dedim uyumasın diye sırtı bana dönüktü yüzünü bana çevirdi gülümsedi sevgiyle ,ılık ıĺık içime sevgisi aktı ,her çocuk güzeldir ama bunun masumane enerjisi ile gülümsemesi,gözündeki ışık ,yüreğindeki heyacan harika idi.Annesinin yüzüne baktım yüzü memnuniyet ve samimiyet karışımı ile gülümsedi bana.Benim adım Gönül diye başladım tanışmaya oda benim adim Elif diye cevapladı,çok menun oldum Elif dedim oda aynı kelimeler ile cevap verdi inanılmaz bir heyacan ve bakısla gözlerini açtı sevgiyle bakışını ta yüreğinin derinliklerinde hissedersin ya işte öyle.Kaçıncı sınıfa gidiyorsun dedim,altıncı sınıfa gidiyorum dedi güzel dedim.Peki hoşlandıkların yada yapmak istediklerin neler,hayatında en çok neyi yapmak yada başarmak istiyorsun yüreğindeki yaşattığın hangi duygularla yürümek isterdin bu hayatta...
Amaç muhabbet olsun uyumasın ,ama bir çocuğun hayallerine dokunmuştum bilmedende olsa .Çocuk hayellerine dokunmak,az ,cok ve ya sözlede olsa harika bir duygu ...Çocukça o küçücük yüreğine dünyayı sığdırdığı kocaman hayellerini gördüm.İlk kelimesi ben kaptan olmak için gemi resimleri çiziyorum,Harika dedim devam et nerden geldi bu merak ,ben bayan kaptanları gördüm dedi... Deniz’de ve Deniz’le birlikte çok güzel bir duygu dedim,bu sefer benim yüreğim coşmuştu,güzel duygu ve hayelleri olan bir çocukla çocukluğuma gittim nasıl güzeldir yüreğindeki yaşattığın hayaller ve güzellikler ile yaşamak hepsini olmasada çoğunu gerçekleştirdiğim için bilirim o duyguları
dedim...Yazar olmak istiyorum ama yengem diyorki yazar para kazanmıyor boş ver ,Bende dedimki boş verme sen nitelikli ve bilinçli bir yazar olursan okunmazmı o kitap yazdım ile değil okunacak kitap yazarsan , okursan,gerçekten yazmayı ister isen okurlarına hitap eder isen okumak senin en büyük dostun olsun yüreğini eline alıp yola çık, yazmak, ve okumak kardeştir yazmayı seviyormusun çokkkk dedi,sürekli oku okudukca kendi doğrularınıi bulacaksin,o zaman yazmazsan nasıl okuyacaklar,yazarlar yazmaz ise nasıl bilinçlenecek toplum, yazarlar toplumun aydınlik yüzleridir,dedim,birde enstrüman çalmak istemezmisin?dedim evet çok isterim gitar aldık çalamıyorum,çalmaya çalış tabi anneye götürecek yeri söyledim bilmiyormuş,ama müzik öğretmenimiz çok disiplinli dedi olsun senin için daha iyi dedim sen çalışırsan sorun biter,ama biz dikte etmeyi bilmiyoruzki dedi zamanla öğrenirsin...Düşün tek bir hayalin kaptanlık dimi? Kocaman bir gemide kaptansın,uçsuz,bucaksız gökyüzünün altında masmavı sularda özgürce,beyaz giysilerinle elinde bir enstrüman sadece kendinle başbaşasın sadece kendine çalıyorsun bu duygularıda düşündünmü hiç...Yüreğindekini özgürce yaşamanın muhteşem güzelliğini uçsuz bucaksız denizde hayellerin ve sen...Bak kızların çoğu olmasada yüzdesi evlilik peşinde,sen ise düşünsel olsada hayallerinin peşindesin zaten hep gemi resmi ciziyormuşsun şiir ve yazı yazıyormuşsun,ilk defa karşılaştım senin gibi hayelleri geniş ve güzel olan bir kıza,ne güzel hepsini harmanlarsin dedim,Bende öğretmenim bağlama çalıyor ve öğretiyorum ,bağlama çalmaya devam edersen elini kesecegiz diyen bir Prof.Doktor. Küçük büyük Dört operesyon geçirdim şimdide parmağına,bileğime iğne yapılsın diye gidiyorum hastahaneye ağrılarım yüzünden, elimi yıllarca çalıştırdım ,bağlamamı sevgiyle bağrıma bastığımda dünyayı unutuyorum işte ,oysa ben hiç vazgeçmedim sevdiklerimden bu yüzden seviyorsan yüreğinde yaşayıp yüreğinde tutacaksın,Öğretmen ve her sey olmak kolaydır.İlk önce insan olmak insan kalmak zordur ķızım ,Öğretme’nim çok,cok severek yaptığımı da ekleyerek ... Kaptanım ve yazarım şiir ve yazı yazarım,ben kitapsız biriyim yinede yazıyorum dedim gülüstük . çok memnun oldum sizinle tanıştığımda dedi,Yüzüne yerleştirdiği memnuniyeti ve kocaman aydınlık gülümsemesiyle ,iyi dilekler ve hoşçakallar ile sarıldık .Yüreğindeki yaşattıklarını gerçekleştirmeye bak imkanlarını zorla imkanını kendin yarat dedim her ikimizede kocaman geçmiş olsun,Aydınlık yarınlar bizlerle olsun yavrum dedim ayrıldık.
Uyumasın diye sohbete başladığım bir güzel yürek ile hayallerindede olsa bir saat birlikte yürüdük.
Biraz daha konuşsak çocuğun alt benliğinden gelen gercek problemini öğrenip belkide çözülmesine neden olacaktı konuşmamız .
Benim elime koluma ve bileğime iğne yapıldı geri döndüm, acıların içinde aydınlıkları yaşamak harika bir duygu idi yolculukta olsa🙏💙🌹🌺
Yazan.Gönül Parıltı
22.10.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.