- 281 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SANAL PARA NEDİR
BİR BİLGİ KIRINTISI
SANAL PARA NEDİR
( BUNA EMPERYALİZM’İN TUZAĞIMI DİYELİİİİM YOKSA DÜNYAMIZIN YENİ DÜZENİ OLACAK, SANAL ALEME GEÇİŞİMİ DİYELİM ?
SİZ KARAR VERİN )
Gün geçtikçe Kripto paraların yasalarıda değişiyor.
Bu yazım: Bu günün yazısı değil. Niyetim sadece kripto paranın ne olduğunu anlatabilmek.
KRİPTO PARA Aracısız ve banka olmaksızın kullanılan sanal paralardır.
Alıcı ile satıcı karşı-karşıyadır.
BITCOIN : Yanlız para alışverişi için
ETERYUM : Hem alım satım, hemde resmi işlemlerde Meselâ ev alındığında alım satım bilgileri kayıtlı ve geçerli oluyor
DOCCOIN : Elon Mux’ın yatırımı
Tabii bu yatırımlar zamanla el değiştiriyor
Çinde yapılan
Madenci denilen apartman büyüklüğünde bilgisayarlar vasıtası ile üretiliyor. Bu bilgisayarlar çok elektrik tükettikleri için Elektrik santrallari yanında inşa ediliyor, ve soğutulması çabuk olsun diye soğuk yerlere kurulması ve akarsu yanında inşa edilmesi gerekiyor tek masrafı elektrik faturası.
Bu madenci denilen bilgisayarlarda :
Çin her yıl 900 adet bitcoin sanal para basıp piyasaya sürüyor bu üretimi her yıl bir evvelki yılın, yarı değerinde üretiyor. programları ona göre. Belli bir yıl sonra bu üretim durdurulacak.
Madencilerin bazılarını devlet yapıyor, bazılarını kapital sahipleri inşa ediyor. Madenci bilgisayarlarda bilgiler sonsuza kadar saklanıyor.
Sanal para yatırımcıları eğer işlemini Madenci denilen bu ana bilgisayardan yapmayıp ülkelerde kişiler tarafından yönetilen bitkonin simsarları ile yaparsa o zaman bu işin simsarı Türkiyede olduğu gibi paraları kaçırabilir, çünki ana ( Madenciye ) bilgisayaryla yalnız o kişi erişebiliyor madencinin şifresi onda.bazı devletler bunu kanunlar ile sağlama bağlamış tüketiciyi koruyor, hatta bazı devletlerin Merkez bankaları bile kripto parayı kullanıyorlar. Bu sebepten dolayı yatırımcılar alışverişlerini Ana bilgisayar ( Madenci ) üzerinden yapmalıdırlar.
Alışverişlerde işlemlerinizi isminize verilen kod numarası ile yapabiliyorsunuz bunu açılış şifresini bilmek kaydıyla flaşbelleğinize atıp saklayabiliyorsunuz eğer flashbelleği kaybederseniz veya şifresini kaybederseniz bilgilerinize erişemiyorsunuz.
Bunu icat edenin asıl ismi bilinmiyor internette takma isimler çıkıyor.2007 senesinde icat edilmiş 2011 senesinde 1adet bitcoin bir lira bile değilken 2021 senesindeki 1 bitcoinin değere 49.000 TL dir
Birara ! Birkaç yıl insanlar bilgisayarlarında paralarına erişilemeyince sistemden kopmuşlar. Birkaç sene sonra yatırımcılar tekrar ilgi duyunca eski yatırımcıların paralarının çok arttığı görülüyor yine bitconin piyasası canlanıyor. bu gün artık
Bitcoin den sonra çıkan ETERYUM TeknyazılımıTeknolojisininnın daha kapsamlı olduuğu söyleniyor.
Bunlara benzer dünyada yüzlerce binlerce coin çeşidi var tuzağa düşmemek gerekir.
velhasıl bu gün için en güvenlisi bile SANAL yani HAYAL !!!
İsmail Hakkı Apaydın ( İ.H.A )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.