- 519 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
BARDAKTA MISIR
Otobüs terminalindeyim. Bardakta mısır satışı yapılan arabanın yanındaki banka oturuyor, Antalya’daki kızımın yanından gelecek eşimi bekliyorum.
Otobüsler gidiyor, geliyor. Hepsi de yeni ve konforlu. Kaptanlar kravatlı, rugan ayakkabılı.
Öğrencilik yıllarımdaki yolculuklarımı hatırladım. En çokta Ankara Mamak’taki Otobüs garajını. Neydi o günler? Garajdan içeri girenlerin elindeki tahta bavulu kapanlar. Amasya’ya gitmesi gereken bir yolcuyu zorla Ardahan otobüsüne tıkanlar. Bağıranlar…
Evet, her şey yenilenmiş, güzelleşmiş. Ama bu bağırarak yolcu bulma çığırtkanlığı hala devam ediyor.
“Haydii hemen İzmir İzmir… Şimdi kalkıyor Antalya Antalya… Ankara var mı Ankara?”
Bir koşuşturma, bir telaş…
Beklediğim otobüs gecikti. Meraktayım.
Isparta aynı zamanda bir öğrenci kenti. Üniversite öğrencisi olabileceğini tahmin ettiğim genç bir kız mısır satıcısına yaklaştı:
“ Abi kredi kartıyla satış yapıyor musunuz?”
“Yok, kardeşim öyle bir uygulamamız yok .”
Genç kız uzaklaşıyordu, yerimden kalktım.
“Kızım izin verirsen ben size ısmarlayayım. “
Yüzü kızardı, utandı.
“Yok, amca, ne gereği var teşekkür ederim. Sağ olun.”
“Eğer bana ikram zevki verirseniz, asıl ben size teşekkür edeceğim.
Gülümsedi.
“Amca siz ne güzel konuşuyorsunuz.”
“Ohooo… Bir bilsen iyi de bir yazarımdır ben. Gir bak Edebiyat Defterine. Orada çok güzel yazılarım şiirlerim vardır benim.”
Dedim mi? Demedim tabii. Şakanın ne zamanı, ne de yeriydi! Mısır satıcısına döndüm.
“Ver ustam kızımın mısırını.”
Genç kız defalarca teşekkür etti. Mısırını alıp uzaklaştı. Daha sonra gelen otobüsüne binerken gülümseyerek el salladı bana. Mısır satıcısı:
“Abi borcun on beş lira. Şimdi sen bana para vereceksin ben mutlu olacağım. O kız mısır yedi mutlu oldu. Sen ufakta olsa bir iyilik yaptın, sen de mutlusun. Bu tip olaylarla çok karşılaştığımız oluyor. İlk zamanlarda çok bedava mısır verdiğim oldu. Sonraları vaz geçtim. Sonra ben imaret değilim ki, bu mısırın kilosu seksen beş lira. Benim de evime ekmek götürmem lazım
Beklediğim otobüs gelmişti. Eşimin valizini alıp taksilere yöneldim.
“Yürüyerek giderdik. Ne lüzum var taksiye”
“Senin yorulmana gönlüm razı olmaz.”
Gülümsedi.
“İyi ya sağ ol. Allah razı olsun.”
Eve geldiğimizde eşim:
“Sen de bu gün bir hal var. Çok neşelisin. Bu benim gelmiş olmamdan mı kaynaklanıyor yoksa?”
“O da var tabii. Ama bu gün çok güzel şeyler oldu.”
Anlattım.
“Çok iyi etmişsin. Bilirim koca yüreğini. Benim de sana güzel bir haberim var. Alper(oğlumun oğlu)
Kalan son dersini de vermiş. O şimdi inşaat mühendisi. Annesi, babası çok sevindiler. Ben de çok sevindim tabi. Biliyorum sen de sevineceksin.”
“ Tabii sevindim. Sevinmez miyim? İnşallah sokaklarda gezen işsiz gençlerden olmaz oğlumuz.”
“Kara gün kararıp gitmez. Torunumuz diplomasını aldı ya, gün ola devran döne. Bir gün o da iş sahibi olur.”
“Peki, niye önce sana verildi bu haber?”
“Mutluluğumuzu benim paylaşmamı, bu güzel haberi dedesine benim vermemi istediler”
Şimdi düşünüyorum da bir bardak mısırın bunda bir etkisi var mı acaba? Yok, gibi görünüyor değil mi?
Belki de vardır.
Kim bilir!
YORUMLAR
Mısırdan önce olmuş olan... Onun karşılığı hem burada hem de oradadır. Bakalım nasıl dönecek? Sevgiler... :)
Bedri Tokul
Benimkisi de öyle bir şeydi işte.
Binlerce sevgi saygı da benden sana sevgili Onur.
İnsanları mutlu etmeye çalışmak ne güzel ne ulvi bir duygu. Hem ne demişler "Veren el alan elden üstündür. " Torunuzdan gelen iyi haber de sizi sevindirmiş ne güzel. Kutlarım yürekten Bedri Ağabey selam ve saygılar.
Bedri Tokul
Sağ ol var ol hep iyi oll
Selam saygı...
Vay benim güzel ağabeyim...
Felsefe, iktisat, siyaset, sanat, kültür gibi açılardan sayfalarca açıklanacak ve benim "Bir toplum ne zaman millet olur?" diye kendime sorduğum sorunun cevabını yine dupduru bir üslupla, insanca yaşanmışlıklardan ne güzel anlatmışsın...
Bu yazıyı Cumhuriyetimizin yıldönümünde milletimizin gününe bir armağan olarak düşünüyorum şahsen...
Var olasın ağabey...
Selam ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Teşekkürler kardeşim.
İyilik ne güzel haslet! Unuttuk ama toplum olarak. Ne varsa yine eskilerde var . Ne güzeldi yazınız tıpkı iyiliğiniz gibi. Yüreğinize sağlık komutanım . Saygılarımla....
Bedri Tokul
Sağ ol. Var ol...
Muhteşem!..İyilik iyiliği doğurur.Zincirleme halinde seyreder olaylar..İyilik eden iyilik bulur.Dualardır insanı ayakta tutan.Ektiğin biçen insan mutlu olur.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh. tarafından 28.10.2022 23:11:33 zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Asında bu yazıda demem senin yorumunda saklıydı.
Sen de denmesi gerekeni demişsin zaten.
Selam ve Saygıyla...