- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLAR GÜNÜ
Her yıl olduğu gibi bu yılda 8 Mart Kadınlar günü kutlandı.Sabahın köründe , evinden çıkıp bağ bahçe tarla işlerine dört elle sarıldığı çabasıyla yollara düşebilen kadına.
-Ama şehirde köpeği fifi’ye köpek kuaförüne götürebilmek için iki hafta önceden rendevu alan Feruş hanıma.
-Daha dün akşam yemeğin tuzunu biraz az koydu diye kocasından eşek sudan gelinceye kadar sopa yiyen kadına.
-Yaşı 60’ı geçtiği haldr hala gençlerin peşinde koşturan mirasyedi zade, kokana hanımefendilere.
-Sarhoş kocası tarafından, devlet izniyle açılan umum haneye satılan sümbül hanımlara.
-Köşe başlarında zorunlu olarak fahişelik yaptırılan genç kızlarımıza, kadınlarımıza.
-Dişlerine dolgu yaptırmak için İngiltere’ye giden lüpçüzadelerin hanım efendisine ve tüm lüpçüzade hanımlara.
-Dişlerine dolgu yaptırmak için bir dişçiye dahi gidemeyen bu sebeple piyangodan 5 milyon lira ikramiye çıkmasını dört gözle bekleyen emekli beyin eşi zavallı hanıma.
-Çocuğuna bir şişe süt götürebilmek için orospuluk, yerine hırsızlık yapmayı, tercih etmek zorunda kalan bu yüzden de imam evine düşen kadına.
-Ömrünü çalışarak tarlalarda geçiren ama çalıştığı zaman da emeğinin karşılığını bu yılda alamayan köylü kadına.
-Çocuğunu bile buğday ve ayçicek tarlalarında doğuran, ama buğday ve ayçicekten kazandığı ile ancak karnını doyurabilen köylü kadına.
-Karşı cinsinden etkilenmeyip lüks içinde yaşamak uğruna lezbiyenlik yapan hanımlara.
-Maganda ve zonta erkeklerden kendilerini korumak için iğne kullanan feminist hanımlara.
-Ülkemizin Başbakanı sayın Tansu hanıma.
-Kadınlar günü kutlu olsun şimdi bizim kutlu olsun dememizle olacaksa olsun. Olsun ama olmayacak ki..şu yukarıda saydıklarımızın bir kısmına kutlu olacak bir kısmına kutlu olmayacak. Bazılarının belkide böyle bir günden haberi bile olmayacak. Ama bazılarının haberi olacak onlar kadınlar günü şerefine kocalarından değerli hediyeler alacaklar. Ya haberi bile olmayanlar her akşam kocalarından yedikleri olağan sopalarla birini daha yiyecekler bir şey hatırlayacaklar ama kadınlar günü değil. Türkiye’de kadın olduklarını hatırlayacaklar.
-Zaten hiç akıllarından çıkmıyor ki.
ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE 15 TEMMUZ 1994 SAYI: 1322
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.