- 362 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
ŞİİR VE BİZ
ŞİİR
VE
BİZ
Dostluklara mesken bu yürek;
Sahte Aşk’lara değiI ,
Sevgilinin gözlerine değiI
Dostun sözlerine,
Selamına merhabasına
Merhaba ey dost sadece bu şiire değil,
Şiirin EN’lerine MERHABA
Ve Şiire Edebiyata Kültüre Hizmet Eden,
Can Dostlara Merhaba.
"Söz konusu şiirse;
Edebiyatsa ben yazarım.
Şiir beni tanıyor
Ben Şiiri.
tasam olmaz tanışmaktan yana"
*İsocan
-----Temennim bu yönde olmasına rağmen biraz karamsar konuşacağım.
Şiir için en temel sorunlardan biri olduğunu düşündüğüm bir soruyla başlamak istiyorum.
-----Şiir kurulan/yapılan bir şeymidir,yoksa insanın içinde varlık bulduğu oluşturduğu bir alan mı?
Ya da şiirin gelişinde hayatın şiir oluşunda duruşun ve bakışın şiirde somutlanışında mıdır ?
öncelik ; yoksa teknik uğraşta mı?
-----Bütün dünya da olduğu gibi Ülkemizde de Şiir en az okunan yazın türü, buna karşın her beş kişi den üçü veya dördü şiir yazıyor.
Daha doğru bir söylemle yazdığını sanıyor.
-----Bir başka saptamadan yazarların büyük çoğunluğunun hangi yazın türünde ünlenirse ünlensin, işe şiirle başladıklarını öğreniyoruz.
Bunlardan birçok ünlü şairlerimizi anımsamak istediğimde onlarca şair tanımlarım.
----- Neyse ki şiire edebiyata Kültüre hizmet etme gayretiyle emek veren gruplarımız, Dergilerimiz,kitap seven şiir seven gençlerimiz var olduğu sürece şiirimizin önü açılmış olacaktır.
Kısacası şiir;yazın alanında hep bir ilk göz ağrısı bir ilk AŞK olmuştur.
Genç Şair ilk Aşk’ı, ilk sevgilisi ile her zaman sonu mutlulukla sonuçlanmasa da ilk Aşk’ını unutmamış; O’ yara derinden bir yerde hep kanamıştır.
----- D e n e y i m l e r i m i z ,
t a n ı k l a r ı m ı z l a, görüyoruz ki,
-----Şiir öylesine kıskanç bir sevgili ki, sevdiğini kesinlikle bir başkasıyla paylaşmak istemiyor.
Böyle bir durumda anında sizi terk ediyor.
Siz ne kadar yalvarıp yakarsanız da yararsız artık.Kırılmıştır,incilmiştir.
-----Çoğu kez kırgınlığını küskünlüğünü açıkça belirtmez bile ama hiçbir şey artık eskisi gibi değildir.
Bir türlü ulaşamazsınız O’na Birlikte görünseniz bile sizden çok uzaklardadır.
Çoğu zaman siz bunun ayrımında olmayabilirsiniz.
Artık o sizi bir başkasıyla aldatıyordur.
-----Bir gün acıyla sezinlersiniz bunu,
Nedir şiiri böylesine çekici kılan.? Kolay elde edebilir izlenimi veren baştan çıkarıcı güzelliğinin altında yatan giz nedir.?İlk bakışta kolay yazılabilir kolay ulaşılabilir. izlemini vermesinin genç bir şair adayını kendisine çekmede en önemli etken olduğunu söyleyebiliriz..
-----Oysa yanıldığınızı anlarsınız kısa süre de yıllar geçtiği halde daha onun adresini ne de telefon numarasını öğrenmemiş olursunuz o nazlı güzelin..
-----Böylelikle şiir insanı yaratır,kendini tanıtır.
Kendimizi anlatmak istiyorsak
sesimizi duyurmak mümkün ve dünyanın en büyük ödülü olan gerçek edebi dostlara sahip olabiliriz.
-----Bu da Edebiyata gönül vermiş büyük bir ailenin ve grupların çatısı altında olacaktır.
İyiliğe güzelliğe adanmış bir ruh sizlerde olduktan sonra yalnız değilsiniz..
-----Yüreğinizden şiirin duygusu hiç eksilmesin.
-----Şiirle kalın.
-----Şiirin diliyle selam olsun.
🇹🇷
İsmail SEZGİN
İREMCİK Kültür Sanat&Kitap
e-mail. [email protected]