- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ASKERLİK BORÇLANMASI
ASKERLIK BORÇLANMASI
Malum gündemi en çok meşgul eden konulardan biriside Eyt. Geçen gün yeni emekli olacak birisinin yılbaşı gelmeden askerlik günlerini 37 Bin küsür lira ödeyip 1,5 yıl çalışma süreme eklenirse yılbaşından sonra emekli olurum dediğini duydum. Bu konuya düşününce üzülmemek elde değil.
Ömrünüzün en güzel yıllarında henüz hayatta, geleceğiniz için birseyler yaparken, mesela yeni bir iş kariyer için, ilk adımlarınızı atarken, veya bir kadın ile tanışıp onunla bir ömre imza atacakken bir bakarsınız önünüzde kocaman bir engel, Vatan borcu.
Evet peygamber ocağı, askerlik hizmeti vs de dediğimiz bu borç ödemekle yükümlü olduğumuz canımızın ailemizin canlarının borcudur. Ölümü göz önüne alarak şehitlik mertebesine ulaşmak her an olabileceğini düşünerek giderken askere, bir savaş çıkma olasılığı veyahut eğitim sırasında ölme ihtimalini göz önüne alarak asker oluruz. Bir zamanlar 4 yıl sonra 2 yıl sonra 1,5 yıl derken 15 ay 1 yıl şimdi 6 ay olan askerlik hizmeti sağlıklı her erkeğin vatanı görevidir. Kimisi para vererek bedelli olarak bu görevi ifa etsede, kimisi bu borcu ödemek için vicdanı paralı yapmaya elvermeyip gider ve o askeri karavanadan çorbayı içer.
Devlet değişmez lakin yönetenler değişir. O gün ki koşullara göre askerlik hizmet süresi düşer yükselir, Belki şu an ki askerlik süresinin yani 6 aydan sonra ki hizmet süresinde daha önce ki vatani görevini yapan çok şehit verdik. Şimdi onların ailesi keşke o zamanda 6 ay olsaydı oğlumuz şu an yanımızda olurdu diye düşünecek. Lakin bu imkansız olsa da vatana verilen canın değeri hiç birşeyle ölçülmesede, geride kalan emekli olurken askerlik hizmetinin karşılığında para yatıranlara, bu askerlik hizmet süresini ücretsiz yapmak ve emeklilik için askerlik süresini de dahil etmek gerekir. Çünkü o askerlik yapan vatandaş en önemli vatanı görevini ifa etmiş canını ortaya koyarak o üniformayı giyinmiş, verilen emirleri yerine getirmek için hazır bir şekilde, aylarca yıllarca, herkes evinde rahat uyurken, işine güvenle gidip gelirken o canını kalkan edip beklemiştir. Devletin gözünde, kendisi için çalışıp sigortası işleyen bir vatandaş kadar önem arzetmiyorsa, o halde bu devleti yönetenlerin başını iki elinin arasına koyup düşünmesi gerekir.
Askerlik hizmetinin değeri, para pul vs ile ölçülmez, lakin askerlik hizmetini yapan birisinede emekli olurken o hizmetin karşılığı olarak para yatır demekte nankörlüktür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.