- 291 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞ VE SOL KAVRAMI
SAĞ VE SOL KAVRAMI
SOL BEYİN SAĞ BEYİN
Mantık Duygular
Dil Resimler
Analiz Yaratıcılık
Detaylar Bütün
Düzenli/Kontrollü Özgür
Dışa dönük İçe dönük
Hesap Sanat
Beynimiz sağ ve sol lob olmak üzere iki bölümden meydana gelir. Diğer bölümler bu günün konusu değil. Bu iki lobun kendine has fonksiyonları vardır. Birinde olan fonksiyonun karşılığı diğerinde yoktur. Bu iki lob birbirinden tamamen farklı çalışır ve misyonları farklıdır.
Değerli arkadaşlar! Vücudumuzda hangi uzvumuzu fazla çalıştırırsak o uzvumuz kuvvetlenir ve diğer uzuvlarımıza baskın hale gelir. Sağ elimizi fazla çalıştırırsak sağ elimiz, sol elimizi fazla çalıştırırsak sol elimiz kuvvetlenir. Bu dünyada bilimsel olarak kanıtlanmış bir yasadır. Beynimizde aynı şekilde çalışır. Sağ lobu çok kullananlar sağ lobu ve sol lobu çok kullananlar sol lobu geliştirir ve bir süre sonra dünyaya o pencereden bakmaya başlarız. Bu durum insanların sağcı veya solcu diye kendilerini tanımlamalarına sebep olmuştur. İşte dünyada sağcı veya solcu kavramının doğuş noktası burasıdır. Bu iki kesim birbirlerini fazla anlayamadıkları için beraberliklerin sonucu ya tartışmayla yada kavgayla biter.
Sağcı ile solcunun hayata bakışları ve davranış biçimleri birbirinden farklıdır. Sağcılar din odaklı düşündükleri için yeryüzünde olup biten iyi veya kötü her şeyi bir şekilde Tanrı’ya bağlarlar. Solcularsa bir olguyu mantık ve analiz süzgecinden geçirmeden asla kabul etmezler. Bu yüzden davranış biçimleri farklıdır. Mesela, yağmur yağmadığı zaman bir sağcı büyük ihtimalle yağmur duasına çıkar. Solcuysa eline bir su motoru alıp dereden köye su basmaya çalışır. Bir salgın hastalık olduğu zaman sağcılar genellikle günahkâr insanları suçlarlar ve bunların Tanrı’yı kızdırdığına inanırlar. Velakin bir solcu bunu asla kabul etmez. Dünyada milyarlarca virüsün olduğunu ve bunların zamanla şekil değiştirerek insana bulaşabileceğini bilir ve kolları sıvayarak çaresini aramaya başlar. Ve sonunda bir tarafta dünyanın yalan olduğuna inanan bir kesim ve öbür tarafta insanın aklını kullanarak her şeyi elde edebileceğine inanan bir kesim meydana çıkar. Ondan sonra “Çağır gelsin jandarma”.
Değerli dostlarım! Değerli conconlarım! hayatımızda hiçbir şey tek taraflı değildir. İnsanca yaşayabilmek için hem manaya hem de maddeye ihtiyaç vardır. Alışveriş yaparken kimse duygularımızı sormuyor. Hayatın bazı noktalarında bilim ve mantıkta işe yaramıyor. Farklılıklarımızı kavga aracı değil zenginlik aracı olarak görmemiz gerekiyor. Tonlarca sorunun altından ancak bu iki lobu kullanarak kalkabiliriz. Geçmişin bize taktığı kör gözlüklerini artık atalım. Yoksa bokumuzda boğulacağız.
Mananız naif maddeniz bol olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.