- 511 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
HAYAT DEVAM EDİYOR BİZ ZEVK ALSAK DA, ALMASAK DA ÖYLEYSE HAYATTAN YAŞAMDAN ZEVK ALMAYA BAKALIM..!!
PAZARIN SONU..
Kırıkkale merkezde yaşıyorum.Demin Cumartesi Pazarindan geldim.
Saat akşamın altısı olsa da Pazaryeri yine de çok kalabalıktı.
Emekli asgari ücretli ancak pazar sonunda filesini doldurabiliyor.Pazarın artik sonu sayılırdı.
Su anda 19 da bile pazarlarda insanlar var artık.
Ne yapsın garibanlar pazar dokuntusune kalanına razı olanimizda var artık..
Sabah öğle arası gelseniz bu aşağıdaki yazdığım fiyatları biraz daha şişkin bulurdunuz.
Domates 10,salatalık 20,biber 20,mandalina10,elma 10,muz 22,Trabzon hurması 20,lahana ufak 20 tl.kellesi,
Tursuluklar 10-20 TL,soğan patates 7-8 TL.
200 TL.harcasan öyle böyle file pazar arabası ancak bunlardan birer kilo ile dolar.
Eskiden olsa havuç turp elma limon 1 bilemedin 2 TL.olurdu.Filede 15 liraya dolardı.
Anlaşılan 1 lira 10 lirayla,10 lira da 100 lirayla yer değiştirmiş..
Kim demiş enflasyon yani faiz yüzde 10 a düştü diye..
Çarşı pazar hiç öyle demiyor..
Vatandaş yine de halinden memnun.
Bir iki kilo aldığı şeyleri yarım kilo veya adetle almaya alıştı millet çoktan..
Köyden anadan babadan takviyeyle bir de zekat ve Stk ve vakıfların yardımlariyla bu millet sosyal patlama tehlikesinden bir şekilde kurtuluyor.
Allah her kuluna yarattığına geçim kolaylığı versin.
Bu dünya yalandır kimseye kalmaz,
Her gelen sonunda bırakıp gider,
İnsanlar uykuda farkına varmaz,
Aldanıp dünyaya boyanıp gider.
Kimi çalışkandır evinde durmaz,
Kimi tembel olur yataktan kalkmaz,
Ekmek bulur kimi katık bulamaz,
Sonunda hepisi bir olur gider.
Mevla ruhlarımızı yaratmadan evvel riziklarimizi yaratmış ve de hiç kimse bu dünyada kendisine tsksin edilen rızkı tüketmeden yemeden buradan ahirete gitmezmis.
Kul helali isterse Mevla helali haramı isterse haram rızkı o kula verir tercih iradesi cuziyye direksiyon elbette kulun elinde..
Yani meyhanede içki sunan piyango faiz kumar fuhus yaparak kazananlar haram rızkı tercih edenlerdir.
Alinterini artarak mezar misali karanlık ve soğuk maden ocağını tercih edenler soğukta sıcakta kazma kürek sallayanlar,çimento kucaklayanlar fırında ekmek yapanlar ile oturduğu yerde klavye ile kripto parayla faizle gelir elde edenler bir olmazlar Hak katında..
Bunlar zekat verseler de kabul olmaz namaz oruc Hac hiçbiri kabul olmaz..
Gecenlerde Ankara’nın ilçesi Bala’da hurdacilik yapanların çok olduğu bir köydeyim.
Köylüler şunu dediler Bizim koyluler ihaleye girer hatırlıları araya koyar rüşvet vererek Devlet hurdasini ucuza alırlar bu yüzden çok zenginimiz vardır.
Tek başına köyünde ilçesinde Kuran Kursu Camide yaptırirlar.
Ama bir şey hep dikkatimizi çeken o da bizim köyde bu zenginlerimizin yaptıkları on tane kadar çeşme var.
Hepsinin de suyu bir kaç aya varmadan kesiliverir birden.
Durum anlaşıldı değil mi haramın binası olmaz.
Haram insana huzurda vermez insanı kamil olmak için helalden yemeli ve giymelidir.
***
Kimi hızlı yaşar hanımı boşar,
Kimi piyangodan ganyana koşar,
Süslü gezer kimi saçını boyar,
Kefene girince bez olur gider.
Kimi makam ile koltuğu sever,
Kimi siyaseti partiyi sever,
Şöhret ister kimi şiiri sever,
Yatınca sallaya düz olur gider.
***
ABDULHAMİD HAN DEVRİ TARİHİ CAMİİ BAHÇESİ..
Bir ay evvel gezdiğimiz Düzce Akçakocada Uğurlu Köyünde bulunan Sultan Abdülhamid Han devrinde yapılmış 1903 yapımı tarihi camii bahçesindeyiz..
Bahçede elma kestane ve Trabzon hurması ağaçları vardı.Birer tane aldık yedik.Henuz olgunluğa ulaşmış degildiler.
Yeşil olmamış Trabzon hurmalarinin arasına bir elma köyün bir haftaya kalmaz sapsarı olur olgunlasirlar..
Aslında yollara kaldırımlara cam meşe yabani ağaçlar yerine elma armut incir mandalina portakal bedem ceviz dikip çocukları sevindirmek lazım..
Tabii birileri onlardan evvel bunları alıp toplayıp yemezlerse..
Camilerin bahçesi, mezarlık, okul bahçesi ve türbe benzeri yerlerdeki meyve ağaçlarından bunları ziyaret edenler yesinler ve dua etsinler diye diktiklerini ümit ettiğimden bir kaç tane çekinmeden yerim.
İlmihal kitabında mezarliktaki yaş ot ve ağaçları kesmeyin yazar.Onlar Allah cc.yi zikreder sevabı mezarda yatana olur.
Bilhassa kuru ağaçları bile kesip eve getirmekte uygun görülmemiş mekruhtur denilmiştir.
Herkes keserse yeşil kalmaz burası Allahin evi diye talan ederler.
Kuran Kursuna fakire fukaraya bu ağaçlar kesilip verilir mi onu da ehline sormak lazım..
Yolda bulduğun degersiz parayi fukaraya talebeye Kuran ilmini okusunlar yaşatsınlar diye veriliyorsa o da verilebilir kanaatindeyim.
Kimi yalan söyler halkı kandırır,
Kimi sihir yapar gözü kandırır,
Hırsız olur kimi malı çaldırır,
Girince kabire nar olur gider.
Kimi aşık olur sever birini,
Aşkına karşılık vermez sevgili,
Mecnun olup yanar deliler gibi,
Aklını fikrini yel alır gider.
100 yıl sonrasını düşündüğümüzde 2122 yılında akrabalarımız, arkadaşlarımız ve dostlarımızla birlikte hepimiz toprak altında olacağız,
Evlerimizde yabancılar oturacak, mal ve mülkümüze başkaları sahip olacak, bizden hiçbir şey hatırlamayacaklar değil mi?
Mesela bizlerden kaç kişi babasının babasını hatırlıyor ki ?
Biz insanların hafızasında belki de sadece bir kelime yada satır olarak kalacağız, isimlerimiz eşkalimiz bile unutulacak….
100 yıl sonra toprak altında, karanlığın ve sessizliğin ortasında dünyanın ne kadar boş olduğunu,
Mal mülk peşinde koşmanın ne kadar saçma olduğunu anlamış olacak ve keşke ömürlerimizin tamamını iyiliklerle, güzel amellerle, güzel eserlerle geçirseydik, insanlığa faydalı kalıcı ve güzel şeyler bıraksaydık temennisinde bulunacağız.
Bırakınız 2122 yi,2050 yi göreceğimi bile sanmıyorum..
Yaşım 61 artı 27=87 eder.
Bizde o kadar yaşayan pek yok.
Babam 81yasinda anam 74 yasinda terki dünya ettiler..
Mademki hayattayız o halde ibret alalım ve değişelim.
Birbirimizi kırmayalım, üzmeyelim, hatırlanacak güzel şeylerle uğraşalım, güzel izler ve faydalı eserler bırakalım. Güzel Duaların içinde yer alalım.
Kimi namaz kılar gösteriş yapar,
İnsanlar yanında nafile kılar,
Tenhada kuş gibi namazı kılar,
Namazın sevabı sır olur gider.
Umreye hacıya giderler bolca,
Bakmaz bir kez olsun yoksul komşuya,
Kendini donatır düğün bayramda,
Hüdayi der hepsi yel olur gider.
Peygamberimiz (s.a.s) buyurdular:
Dört yerde sema kapilari acilir ve yapilan dua kabul olunur: Allah yolunda (düsmanla) saflar karsi karsiya geldigi zaman, yagmur yagarken, namaz icin kamet getirilirken ve Ka be-i Muazzama (ilk) görüldügü an.
(Münavi, Feyzu’l-Kadir
Allahım oksuz yetım anasız babasız kalanlara ve onlara bakanlara,bakmaya calısıp da helal ekmek goturenlere ,şu an amin diyemeyen dilsiz kullarına.
Tas ocaklarında, maden ocaklarinin altında yaşamını yıtırıp de geride kalanlarına, askerde şehit olan ve geride kalanlarina Sen lutfunla yardim et .
Allahım.cc sana yüzümüzü döndük.amin demeyi nasıp et..Amın
21.10.2022//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Amin amin amin.
Kalemine yüreğine sağlık Hidayet ağabey selam ve saygılar.