- 213 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Dünyanın Suyu Hiç Biter mi?
‘‘Dünyanın suyu bitiyor her gün binlerce ton içme suyunu sokağa döküyor bilinçsizce tüketiyoruz dur demenin zamanı gelmedi mi? ’’
1994 yılında yukarıdaki sözleri radyoda bilinçlendirme reklamı olarak yayımlıyorduk. Umut Dura onun güzel sesiyle çektiğimiz daha sonrasında tiyatro oyuncusu olan Ebru Müjde’nin sesinden devam ettik yıllarca yayımlamaya bu reklamı…
O zamanlar nasılda bir şaka unsuruydu çevremdeki insanların bakışları ve reklama olan tepkileri…
--- Yaavvv koskoca dünyanın suyu mu bitermiş arkadaş?
---Bitmez mi?
--- Bitmez bitmez!
Adam emin kendisinden; görende Su Bilimleri Fakültesini falan bitirmiş zanneder.
--- Hayırdır birader su bitmez diyorsun ama!
Sözümü yarıda keserek;
--- Ya arkadaşım sen bakma ortalığın feryat figan gittiğine yok su kalmamış… yok, kuraklık varmış… çölleşme oluyormuş… filan zaman kadar içme suyu kalmış… mış mış… mışmış da mışmış…
--- Eeee…
--- Eee si ne? Bir de radyocu olacaksınız?
--- … !!??
---Yavvv valla çok safsınız azizim hep Amerika
---Amerika???
---Tabi canım "Büyük Orta Doğu Projesi" adamlar yüz elli yıldır bunun hesaplarını yapıyorlar.
--- Yapma yavvv
--- Tabi tabi her taşın altında onlar var
---Mesela?
--- AİDS… Ebola… Papa... kene… kuş gribi... deli dana… şarbon, karbon…
---Karbon?
--- Canım lafın gelişi…
---Tamam da çevre bilim mühendisleri, bilim adamları yazıyor, çiziyor dünyanın dengesinin bozulduğunu kara delikleri… buzullar eriyor… atmosfer... gaz salınımı... egzoz... deodorant... sprey... çevre kirliliği.. fabrika atıkları... sanayi bacaları... petrol salınımı... hayvan katliamı... ağaç kesimi... betonlaşma... bireysel kirletme...
---Evet, kesin onlar
--- Kimler?
---Amerikalılar… Ben biliyorum da konuşuyorum; sonra buzlar eriyince ne olur?
--- Ee… ekolojik denge bozulur!
--- Hayır, su olur
--- !!! Aman yapmayın bu mu sizin bilimsel ya da teorisel yaklaşımınız?
--- Şşşşşiiittttt… çaktırmayın!
--- Aa.. anlamadım neyi çaktır miyim?
---Şiişştt… tam arkanızda Amerikan ajanları
--- Simitçi mi?
--- Şiiişşşttt yavaşşş her yerdeler… şu park bekçisi de…
--- Park bekçisi de mi? Yok canım daha neler.
--- Seni kurnaz seniii… sen de onlardansın dimi?
---Aman beyefendi yapmayın… daha neler... beyefendi… beyfen… tamam, beyefendi bitmez dünyanın suyu aloooo kime diyorum… Dünyanın suyu...
Not: Mizah ciddi bir iştir. Ustaların affına sığınarak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.