- 661 Okunma
- 4 Yorum
- 6 Beğeni
LÂ HAVLE VELÂ KUVVETE İLLÂ BİLLÂH’İL ALİYYİL AZÎM..
LÂ HAVLE VELÂ KUVVETE
İLLÂ BİLLÂH’İL ALİYYİL AZÎM..
Sosyal medyanın insanları YALNIZLAŞTIRDIĞI bir devirde yaşamak kaderimizmiş; ne yapalım ki, hayat boyu sınavda olduğumuz için, kısaca her zaman dünya “imtihan dünyası” olduğu için, zül addedilebilecek hâdisât karşısında daima Lâ havle.. çekerek yolumuza devam etmeliyiz diye düşünüyorum.
Hemen herkesin nev’i şahsına münhasır olması tabiîdir amma, tabiî olmakla kalsa başüstüne demek kâfi gelir. Tarz ve imaj hastalığı en çok “EDEBİYAT” sahasında ölümcül netice verir aslında! Çünki, bu saha, medeniyatin, kültürün, iletişimin ifade bulduğu bir sahadır.
Sözü uzatmadan bir misalle noktalamak istiyorum: Bazı kişiler yazılarında artık tarz olsun diye midir, FARK EDİLMEK için midir, kendince özel sebebi olduğu için midir, her ne sebeple ise bütün yazılarını “küçük harf” kullanarak paylaşıyorlar! Herkesin küçüklüğü de büyüklüğü de kendinedir hoş bu beni de ilgilendirmez ama, kardeşim, küçük harf tarzınızın, imajınızın vardığı noktada, ALLAH yazarken de kelimenin tamamını küçük harf yazmayın bari! Bir de bu küçük yazılarının yanına boy boy kendi fotoğraflarını yapıştırmazlar mı!
Şahıslardan bahsederken de, şehirlerden bahsederken de, ÖZEL İSİM gerçeğini KATLETMEYİN LÜTFEN! Hadi şimdi Ankara mı, ankara mı? Ali mi ali mi? binlerce örnek! Siz kime neyi anlatıyorsunuz kardeşim! ALLAH! ALLAH!
Ne kadar yapaydır sırıtık tarzın
Kabul mü görüyor zevzekçe arzın
Edebiyat edeb’ledir ne bilsin;;;;;
Vermekle meşhurlar iblis’e karz’ın!
Murat Kahraman Murâdî
19.10.2022/İstanbul
YORUMLAR
Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum son derece doğru yazdıklarınız ama bu hatayı yapanlar hâlâ aynı huylarına devam ediyorlar.
Tamamen büyük harflerle yazmak ne kadar yanlışsa başlıkları ve her şeyi küçük harfle yazmak da kural dışıdır.
Hele ki Allah (c.c) ve Yüce Resûl'ümüzü (sav) bile küçük harflerle yazmak saygısızlıktır.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olunuz.
Evet Üstadım. Haklısınız. Aynen katılıyorum dusuncelerinize. Maalesef sosyal medya toplumu giderek yozlaştırıyor. Eleştiri de bulununca da ne olmuş yani gibi tepkiler alıyoruz.
Tebrik ederim. İyi ki varsınız.
Murat Kahraman Murâdî
Saygılarımla
Yüreğine sağlık değerli hocam sonuna dek haklı bir savunma tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim selamlar saygılar sayın hocam
Murat Kahraman Murâdî
Saygılarımla
Murat Kahraman Murâdî
Saygılarımla