- 536 Okunma
- 3 Yorum
- 7 Beğeni
GÜVENDİĞİNİ SEVMEK...
GÜVENDİĞİNİ SEVMEK...
Sayın Kaymakamım,
Sayın Garnizon Komutanım,
Sayın Belediye Başkanım,
Saygıdeğer Misafirlerimiz...Hanfendiler...Beyefendiler...Geleceğimizin teminatı Sevgili Öğrencilerimiz...
Güvendiğim için sevdiğim...Aziz Milletimizin geleceğine yön veren ve yön vermeye devam eden...
Saygıdeğer... Öğretmen arkadaşlarım...
Sözlerime başlarken hepinizi saygıyla selamlıyorum...Ve seviyorum...
Millet Mektepleri Başöğretmeni Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarını,tüm Şehit ve Gazi Öğretmenlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum...
24 Kasım Öğretmenler Gününüzü en samimi duygularımla kutluyorum...
Ben bu güzel ve özel günde...Eğitim ve öğretimin dışında olmayan...Ama semeresi hemencecik alınamayan SEVGİDEN bahsetmek istiyorum...Sermayesi yok...Yükü yok...Ağırlığı çok olan...Paylaştıkça çoğalan...Öğretmenlerde toplumun diğer kesimlerine nazaran daha çok olduğunu ve olması gerektiğini düşündüğüm SEVGİDEN VE HAKTAN söz etmek istiyorum...
Çünkü;
Sevgi alış veriş değil...Sevgi veriş alıştır...
Sevgi;Alış veriş olsa ticaret olur...
Sevdiğimize mi güveneceğiz yoksa güvendiğimizi mi seveceğiz.Ben güvendiğimi sevmeyi tercih ediyorum. Allah’a güvenip sevmek.Milletimize,çocuklarımıza,eşimize,dostumuza ve ülkemize güvenip sevmek.Bu misaller çoğaltılabilir.Manzara sevmek başkadır.O güzeli sevmektir.Güzel olanı sevmek.Bu erdemi her insan gösterebilir diye düşünüyorum...
Ben Ülkem insanına güveniyor ve seviyorum.Öğretmenin sermayesi sevgidir.Bitip tükenmek bilmeyen hazinemiz,SEVGİ...
Kaybetmek korkusuyla sevmek başkadır.Sevdiklerimizi üzdüğümüz için üzülmek başkadır.Üzülebilmek için de sevmek gerek...
İşimizi sevmeliyiz.Hakkıyla yapabilmek için.Eğer sevmezsek başarılı olamayız.Başarıda yaptığımız işi sevmek var...Diye düşünüyorum...
Bu Ülkeye ve insanımıza faydalı olmak istiyorsak,işimizi Hakka ve hakkaniyete rıza göstermek gerek.İş yaparken yaranmak düşüncesinden uzak durmak lazım.Eğer yaranmak gerekiyorsa...YARADAN YETER... Yaptıklarımıza Allah Rızasını katmazsak.O zaman emeğimizin maddi ve manevi karşılığını alamayız. Eskilerin deyimiyle...Yani "Hayır bereketini göremeyiz"...
Sizlere bir Baba-Oğul rüyasını anlatarak sözlerime son vermek istiyorum...
Bu dünyada ciltlerce kitap yazıp...Ülkenin bir çok camii ve mescitlerinde vaazlar veren ve hayırlı işlere vesile olan bir Saygıdeğer Alimimiz...Emir vaki olduğunda dünyasını değiştirir...Bir müddet sonra oğlunun rüyasına girer...Babacığım nasılsın diye sorar...Oğlu...Biraz keyifsizce iyiyim der babası...Babacığım sen ki ciltlerce kitap yazdın...İbadet ettin...Hayırlara vesile oldun...Bu keyifsizlik niye diye sorar...
Evladım kitap yazdım...Ön sözünde birilerini övüp göklere çıkardım...Sayılmadı...
İbadet ettim Cemaatin kalabalığına sevindim...Tenhalığına üzüldüm...Sayılmadı...
Hayırlara vesile oldu desinler dedim...Sayılmadı...
İçinde Allah Rızasını kazanmak niyeti yoktu dediler...
Kim için yaptın ise karşılığını ondan al dediler...
Peki Babacığım iyiyim dediğine göre seni ne kurtardı...
Başını okşadığım ve sevgimi verip...Okul masraflarını üstlendiğim ve ailenin geçimine katkıda bulunduğum... Allah’tan başka kimsenin bilmediği üç yetim...Kurtardı beni evladım...Dedi...
Bir Gün;
Elimde dolu filemle yol kenarında beklerken bir annenin yanındaki çocukları beni işaret ederek ısrarla annelerinden bir şeyler istediklerini fark ettim...Yaklaştım ve çocukların ne istediğini sordum ama bir cevap alamadım...Takip ettim yaşadıkları mekana vardıklarında kapılarını çalarak ve müsaade isteyerek kötü bir niyetimin olmadığına inandırarak durumlarını gördüm...Ortam yaşanılabilecek şartlardan çok çok uzak bir ortamdı... O gün gördüm ki bilmediğimiz nice zor ve acılı hayatlar varmış...O hayatlara dokunmak diye bir işimiz de var ve olmalı da DEDİM...Ve karar verdim...
Babaları Hakka yürümüş bir ailenin,
Ölünceye kadar o hayatlarına dokunmak ve yaşantılarına seyirci kalmamak kararı aldım...
Benim kurtuluşuma çare olan bu reçeteydi güzel evladım...
Ben Allah’ın sevgili kuluymuşum meğer bu fırsat ayağıma gelmiş oldu...
DEDİ VE EVLADININ GAFLET UYKUSUNDAN UYANMASINA DA VESİLE OLDU...
Her iki dünyada da hayrını görebileceğimiz bir mesleğin erbaplarıyız...
Benim naçizane tavsiyem işinizi sevin ve hakkını verin...
Verin ki...Yaptığınız iş sizin bu dünyanızı da en son gideceğiniz o ebedi mekanınız olan dünyanızı da kurtarsın...
Saygılarımla...
Nurettin GÜLBEY
Saat :10:00
24.11.2014
Yalova/Armutlu
Tanşu Aksoy İstiklal İlkokulu/Ortaokulu Salonu
YORUMLAR
Sevgi üzerine anlam dolu harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikte bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam ve saygılarımla.