- 169 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NAHÇIVAN.
NAHÇIVAN ÖZERK BÖLGE NEDİR?
Nahçıvan İsmi Nereden Geliyor?
Tarihçiler tarafından Nuh-çı-van (Nuh’un beraberinde gelenlerin bulunduğu yer) kelimesinden gelebileceği ön görülüyor.
Yazının sonuna doğru bahsedeceğim tarihçiler Nuh’un Gemisi’nin burada olduğu konusunda hemfikir görünüyor. Yine de bu durum bir muamma ve öyle de kalacak gibi. Biraz aşağıda fotoğrafını göreceksiniz; Nahçıvan Özerk Bölgesi Nuh’un gemisiyle anılan Ağrı Dağı’nın güneydoğusundan Türkiye ile sınır.
Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti Tarihi
Tarihte Bizans ve Sasani Devletleri arasında sürekli el değiştiren bölge Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geçişlerinde önemli rol oynamış.
Moğol istilası, Arap istilası derken 11. yy.da Selçukluların eline geçip o tarihten itibaren günümüze Azeri nüfusuyla yaşamaya devam etmiş.
Çarlık Rusyası’nda ve 1921’den sonra Sovyet egemenliğinde Bolşevik hakimiyetinde kalmış ve nihayetinde 1991 Aralık ayından itibaren de sınırı olmadığı Azerbaycan’a bağlı özerk bir cumhuriyet statüsüne kavuşmuş.
İran ya da Ermenistan kara yoluyla bağlantı için küçük bir koridor açsa tam olarak bütünleşme istekleri gerçekleşecek ama bunun siyasi platformlarda gerçekleşmesi imkansız gibi görünüyorken son savaşta Ermenistan’ın aldığı ağır yenilgi bu umutları yeniden yeşertmiş.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.