- 1070 Okunma
- 13 Yorum
- 16 Beğeni
Uğurlar olsun
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sazlıklardan havalanan kuşların ardından bakakaldı çocuklar...Yolunuz açık olsun diye nida ettiler hep bir ağızdan, içlerinden biri hariç. O, kuşların yerde olmasındansa uçmayı yeğlemelerini normal karşılıyor fakat neden bunca telefon direkleri ve görkemli çatılar dururken sazlıklara konduklarını anlamaya çalışıyordu... Sazlıklara doğru bir kaç adım attığında orada kümülüs benzeri bir yükseklik fark etmişti ,Oğuz. Burası eski bir mezar yeri olmalı diye geçirdi aklından ve aynı anda bir kemik parçasına takılıverdi ayağı. Dehşet bir ürpertiye kapılı verdi, Oğuz. Bir an önce uzaklaşmalıydı, öyle de oldu hızla oradan uzaklaştı...
Anne anneee ! diyerek koştuğu evlerinin bahçesine vardığında ise meraklı başka bir kalabalık vardı. Giderek yavaşladı yavaşladıkça bir gariplik sezinledi. Yine aynı şey oluyordu yine bir kalabalığın içine çekiliyordu, istemsiz, garip... Durdu. Durup başını kaldırdı göğe, havada v harfi motifiyle uçuşan yüzlerce kuşun müthiş koreografilerini gördü yeniden... Kafilenin arkasında geç kalan bir kuş dikkatini çekti sanki rüzgar onu ısrarla geri çekiyor, bırakmak istemiyor gibiydi. Neden sonra ön sıralarda bir başka kuş geriye döndü ve hemen onun arkasında yerini aldı. Sanki kanatlarıyla ona bir koridor açmıştı; ayrılık rüzgarı şimdi onu önüne katıp çekip almıştı. Nihayet ayrılanlar kafilesi, batmakta olan güneşin kızıl ufkunda altuni renkleriyle gözden kaybolmuşlardı.
“Bugün her yer kalabalık bugün herkes meraklı” diye düşündü bir an.
Fakat bu biraz daha farklıydı. Bu kez etrafta hiç çocuk yoktu ve her kes başları önünde yere bakınıyordu.” Kuşları göğe bakarak uğurlayanlar büyüdüklerinde yere mi bakardı ? “ sorular soruları kovalarken avazı yüksek bir feryat “yolun açık olsun uçmağa varasın “ yolun açık olsun uçmağa varasın “diyordu. Bu ihtiyar ses ninesine aitti. Uçmağa uğurladıkları ise al bayrağa sarılı baş tarafına tutturulmuş sarı keple elden ele omuzlanan tahta at.
Dedesinin hemen yanında duran aile efradına, kalanların yanına ilişti, Oğuz. Kimsecikler farkında değildi sanki o an görünmez olmuştu, Oğuz. Her kes sükutun inadında ısrarla gözlerini ondan kaçırıveriyordu. Bazıları öyle dalgındı bazıları da öyle delici bakıyordu ki yere. Birazdan baktıkları yerden bi su çıkacağını düşünmeye başladı, Oğuz. Bir süre sonra bir kaç damla su düştü toprağa...
Bu sessizlik içinde ara ara duyulan kısık kısık konuşmalar, bir de tütünü saran eller kağıdını yalayan diller vardı. Gözleri kızıl ufukta bakakalan Oğuz’un başına nasırlı yıkamakla seyrelmiş ama karalığı gitmemiş bir el uzandı. “ Yolu açık olsun uçmağa varsın, başın sağ ola başın dik, ömrün uzun ola evlat” dedi.
Başı dik gözleri ufukta olan Oğuz da yere çevirdi yüzünü. Aklına düşen bir başka soruyla “ Neden bunca kravatlı kostümler ve görkemli çatı varken yerin altındaydı, babam. Yerin altını delenleri de yine yerin altına mı gömerler ? “
Bu atlı geçide gitmeli uçmağa uçmalıydı, uğurlar olsun
YORUMLAR
nesildaşım klavyene zeval gelmesin. yavaş yavaş okuyorum nesildaşlarımı, aslında okumayı da sevmiyorum açıkcası lakin cümleler cümleler birbirini kovalıyorsa bir yazı da ben de mecburen dalıyorum anlamın deryasına.. saygılarımla, kolay-lı/la gelsin.
Sahir Neva
Sahir Neva
Satarım canımı alan bulunmaz
Yunus öldü deyu selan verirler
Ölen beden imiş, aşıklar ölmez"
Yunus EMRE
öyleyse beden ve ruh münasebetinde aşk var ise odur insan; - bağışlayın - aşk yok ise bu ne hayvan diyelim mi
Çok teşekkür ederim, selam ve saygılarımla,
Refah varlık sağlık... ekranlar leş gibi siyaset. Hala bin yıllık yöntemle kömür çıkarıyorlar. İha var siha var süper. Kodlama gençliği var âla.
Ama hala iş kazasında güvenlik ve tedbir İHMAL i ile ölümde birinciyiz.
Cahil toplum cahil siyaset cahil yönetim
Askeri işçisi fakir ama Şehit!
Kalanlara ev araba eğitim bursu... Bu mu hayatın anlamı bu kadar basit mi?
Az ve öz ama derin manasıyla ...
Sahir Neva
Teşekkürler Etrabe,
Selamlar,
Kutlarım, hüzünlü olsa da güzel bir yazı....Çok alıntılanacak bölüm var yazıda...Hele kuşlar ve uçmayla ilgili bölüm, geride kalana kol kanat gerilmesi...Yazıda "uçmağ" kelimesi dikkatimi çekti.Yazım sitelerinde ilk defa rastladım bu sözcüğü kullanana. Türk -İslam kültüründe, edebiyatında kullanılır genellikle....Yanlış anımsamıyorsam " cennete varmak, ebedi ikametgahına ulaşmak" anlamında kullanılıyor...
Yazı içerisinde çok yoğun olmamak üzere okura bilmediği bir sözcüğü merak ettirmek, sözlük açtırmak, düşündürmek....Olmasını istediğim eylemlerdendir....
Güçlü kaleminizle köşeye yakışmışsınız....
Sahir Neva
Tespit, tebrik ve iltifatlarınız için çok teşekkür ederim, selamlar
Uğurlar olsun yol gidenlere!
Çocuk aklı.
Çocukta.
Görmüş Yazar.
Geri çağıramiyor gidenleri.
Gidiyorlar.
Uğurluyor.
Uçmak olsun makamları.
Dileğimiz.
Sessizdi ölüm.
Duyanlar vardı demek ki.
Çok saygımla Üstadım.
Sahir Neva
Duyanları gördük;
Görenleri işittik ,
umarım elinde tulumbalar ile yangına koşanları da okuruz çok teşekkür ederim
Sevgim ve saygılarımla
*"Kuşları göğe bakarak uğurlayanlar büyüdüklerinde yere mi bakardı ? “
*"Yerin altını delenleri de yine yerin altına mı gömerler ? “
Bu iki cümlen çok derindi. Burnumun direği sızladı.
Hepimizin içi kavruldu bu aralar.. yüreğine sağlık Sahir..
Sahir Neva
Belkide kendimiz olmayı bırakıyoruz. Daha lüks yaşama uğruna hayallerimizi değiştiriyoruz... Özgürlüğü düşündüğümde kuşlar gözlerimizde en iyi öğretmendi.
Şimdiki çocuklar bir çok şeyden mahrum yaşıyorlar. Şimdiki kuşlarda çocuklardan mahrum yaşıyorlar.
Mutluluğu bir arada tutan şey gözlerinin sonsuz enginliginde yağmuru, baharı, kışı yaşayabilmektir.
Evlerimizde sobanın arkasında ayaklarımızı ısıtmaktıı tecrübeli olmak icin sobayı yakmayı bilmekti...
Dokunmak için ellerimizi uzattığımız gökyüzü uzakta, ellerimizle dokundugumuz gökyüzü ekranda...
Selamlar sevgiler
Sahir Neva
Üçüncü bir gözünüz olsa vücudunuzun neresinde olmasını isterdiniz ?
- Yetişkinlerin hemen hepsi ensemde yada başımın arkasında demiş, yetişkin aklı :)
- Çocukların ise hemen hepsi işaret parmağın ucunda olsun onunla parmağın ulaştıgı her yeri görebilirim :)
Dokunmak için uzanan elimizde üçüncü bir göz olamayabilir belki bir gök yüzü de bulamayabiliriz ; parmak uçlarında bir gül yüzü tasavvur edebiliriz, teşekkürler
Ümmühan Yıldız
gününüz güzel geçsin ☕️
Çünkü telefon direkleri ve görkemli çatılar tuzaklarla dolu.Doğasında olan her şey doğada yer alır doğal olarak.Doğal olanda hile hurda yoktur.Uçmağa varanların mekanları cennet olsun..Şehadetleri kutlu olsun.Sebep olanlar hak ettiklerini çekecektir iki cihanda..Haklı olanın hakkı yerde kalmaz.Dikkat çekici ,düşündürücü ve bir o kadar da muhteşem bir yazı.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh. tarafından 16.10.2022 20:45:41 zamanında düzenlenmiştir.
Sahir Neva
Teşekkürler, selamlar
Gidenler anısına derinliği olan güzel bir yazıya kalem olmuşsunuz.
Finale kadar kendini okutan, yaşam öykülerinin gerçeğe dönüşünü gösteren, düşündüren akıcı bir çalışma.
Türk töresinde uçmağa varanlar, hep gönüllerde ebedi yaşayacak ve dönüşü beklenen göçmen kuşlara benzetilir.
İyiler ölmez, iyilerin dostu Allah'tır çünkü.
Tebrikler.
Selâm ile...
Sahir Neva
İyilere selamlar olsun, teşekkür ederim