- 310 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çizgi roman hakikati
kahraman yaratmanın adresinden geliyordu.bağlı bulunduğu bir hakikat yoktu ne kadar ısrar edilsede.kitaplar işte öyle bir tecrübenin ürünüydü.senaryolaştırmak konusunun içindeydi verdiği mesaja bakılınca.zaten böyle bir gerçeklik vardı dünyada.türlerin kökeni kadar materyalizmin sonuda hayatın bir parçası.beklenmiyordu böyle bir çaba yazarın hapishane deneyimine kadar.şimdi yalnızdı temsil ettiği davası kadar.kedicikler ondan soğuyordu her geçen gün.ona bu sonu hazırlayan iktidar için bir casus kadar önemi yoktu.bu nedenle ben alelade bir insan değilim demişti son duruşmasında.adnanın tek taşı kitabıda vardı ona yakıştırılan.artık örgütte kitaplarla ilgili bir faaliyette yoktu.belkide bunları düşünecek durumda değildi artık.saçları her geçen gün uzuyor geçirdiği zindanla birlikte.işte harun yahya hakikati.işte adnan oktar romanı.tüm dünyada müritleri olan modern bir mehdi.diğer tarikatlerden farkını açıklayamazdı medya.ne cübbeli ahmet nede erdoğan.onlarda bir macera içinde sürükleniyormuydu.onlarında yazdıkları bir romana yakışır özellikteydi nasıl olsa.ilhamını bilimsel bilgiden alan otorite bunlara izin veriyordu tersyüz oluşa bakıldığında.yalnızca hakikatin bir parçası olmak.bunlar sönük kalıyordu mitlere ulaşma tutkusunda.mehdiyet ve deccaliyet bir şahısla ilgili değildi artık.teknoloji konforu yıldız savaşlarında bulmuştu olasılığı.buda uygun bir tanımdı bayrağı dalgalandırmak için.işte medyatik olmanın en pratik yolu.kıyamete yakınlığı biliniyordu zamanın.bu yüzden temsilde bir hakikati vardı işaretlerin.mesihin çıkış alameti tıpa tıp uyuıyordu zamana.savunulacak bir yönü kalmamıştı pagan kültürün.kurandaki kıyamet tasvirleri bir saygı uyandırır bilim kurguya karşın.kavimlerin helaki buna uygundur nasıl olsa.kahramanı peygamber olan çizgi romanlar dünyasında hakikatin aldığı yeni şekil.tabiki ilhamını kıyametten alanların bilgisi dışındaydı sanat.bunu değiştirecek bir insan bulunmalıydı öncelikle.bunun kim olduğu meçhüldü varlık dünyasında.tekonoloji onun bilgisi dahilindemiydi bir literatürü hazır etmekle fantastik dünyadan anlaşılan maceralara.onca kitap taslağında farklı bir konu işleniyordu matbuat dünyası için.neyi kime karşı örgütleyecek hayat.bunların cevabı yoktu tasavvufta.belki bir öğretinin kapsadığı alanda varolmuş zikrin rabıtaları.zikir canlı tutuyordu kutsalı dışına çıkılmadığında egoizmin.ondan nefis terbiyesi önemliydi arzulara savaş açmanın zorluğundaki incileri balıklara yem etme saltanatına ermişken.inancın bu denli evrensel oluşu fırsat tanımıştı sahte mehdilere.gerçeği farklı olmalıydı yeryüzünü değiştirecek kudretteki silahlarla donanmış bakiyesiyle tarih biliminin.bundan heyecan duymanın gafletine yaklaşmakla anlaşılıyordu boşa geçen zamanın tanıdığı şuur.şehirli olmanın şartı gibiydi insanlarla ilişki kurmak.nedimin anladığı bu kadardı hayatın anlamından.sinemada işlenen konularda vardı bu özellik.işkencenin tektük yaşandığı bir çağda yaşıyordu artık insanlar.ama düşmanı fikirlerinden tanırdı insan.zengin olmayı hakedenler tarafındaydı tanrı.ne kadar tersini söylesede şimşekler bu çağda yaşamanın kanunu gibiydi silah kullanmak.film dünyası kendine borçluydu aslında çizgi roman karakterini yaşatan bir insanda bulunması nedeniyle.mahrumiyet işkenceye dönüşünce insan olmanın erdemini arıyordu kalbi.belki çocukluğundan miras kalmıştı bu işkence.bunları itiraf edecek insan yoktu çevresinde peygamber olduğunu müjdeleyen meleklerden başka.eğer ikna olmuyorsa yanlışlığı farketme biçimi.ibadetle yükümlü tutulmamış nefis.bunu anlatmak istemişti gençliğinde.şimdi kararsızlık içinde her şeye rıza göstermenin nöbetindeydi dünya.işte dünyanın hakikati bu kadardı tanrı indinde.yağmur duasına çıkıyordu farkında olmadan.arı gibi çalışkan bir yapısı vardı aslında onu tembel bırakan şartların zorluğuna rağmen.artık davasını unutma ödevindeydi dünya.bal yapmağa fırsat kalmamıştı en yakıcı bir azabın içindeki ibrahimin çığlığına yağınca güller.21.yüzyıl bu gerçeklerle varoluyordu uzay çağında.süpermenin roman konusuydu paralel evren.her şeyin anlamını yitirmesi aile gibi.sevgi bağları nasıl güçlenecek bu durumda.bu mahallenin sakinleri bunu anlamazdı nede olsa.farklı bir ahlaktan sözeder oldu insanlık.oysa biyolojik bir gerçeklikti aile.enseste dur demenin doğruluğuna inanmıştı dünya oysa.erdemi bir değer olmaktan çıkaran bencillikle savunuluyordu ahlak dışılık.ölümün soğukluğu bu hakikate dur diyen bir olguydu hala.insanlar savunmasız kalmazmıydı bu denli kural tanımazlık karşısında.bunun yanıtını arayacak insanlar mutlaka.tarikatler böyle bir yozlaşmanın motoru olmuşsa insan aklı güzeli arayacak her zaman.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.