- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
RAHİM AMCA İLE MELİKE TEYZE
RAHİM AMCA VE MELİKE TEYZE
Rahim amcanın eşi Melike teyze bir gün hastalanır. Acı içinde kıvranırken, Melike teyzeyi Rahim amca, apar topar hastaneye götürür.
Yapılan ilk muayene ve tetkiklerden sonra, doktor; Melike teyzeyi, kadın doğum doktoruna sevkini uygun görür.
Garibim Rahim amca eşi Melike teyzenin kollarına girer ve kadın doğum polikiliniğine götürür. Bir müddet bekledikten sonra, muayene sırası gelir Rahim amca yine Melike teyzenin koluna girer muayene için kadın doğumcu doktorun odasına birlikte girerler.
-Doktor: Hoşgeldiniz. Buyurun şöyle oturun. Sikayetiniz nedir teyzeciğim? Anlatın bakalım.
-Melike teyze; (utanarak basıni aşağı eğer.) Vallah bilmiyorum ki doktor bey oğlum.
-Doktor; (Melike teyzenin utandigini hissederek, Rahim amcaya döner.) Teyzemin ne şikayeti var? Siz anlatin bakalım bey amca.
-Rahim amca; Iıı Iıı vallah ne deyim doktor bey oğlum. Bu benim Mehmed’imi doğurdu doguralı yani 45 senedir hergün bir yeri ağrıyıp duruyor. Şimdi ben hangi birini anlatayım sana.
-Doktor, Anlaşıldı. Hemşire hanım, teyzeyi şöyle sedyeye geçir muayeneye hazirla...
-(Melike teyze paravanın arkasındaki sedyeye geçer soyunarak muayene pozisyonu alır. Doktor muayenesini yapar ve melike teyzeye) Tamam teyze, üstünü giyinebilirsin. (der ve makam masasına geçerek reçete kağıdını önüne çeker kalemi alır ve birkaç llaç yazar. İlaçları yazdıktan sonra da bizzat anlaşılır bir üslupla ilaçların nasıl kullanılacağını Rahim amcanın yanında Melike teyzeye anlatır.)
-Doktor: (Rahim amcaya döner) Amca, teyzem unutabilir. İlaçların alınacağı saati sen de iyi dinle. İlaçları aksatmadin ki, bir an önce iyileşsin.
-Rahim amca; (Emme basma tulumba gibi başını aşağı yukarı sallayarak) tamam doktor bey oğlum!
-Doktor: (çekmeceden çıkardığı örnek ilaçları göstererek) bak Melike teyze. Sarı hapı sabah aç karnına içeceksin. Büyük ve beyaz olanı ise, 12 saatte bir tok karnına kullanacaksın. Bir ağrı kesici yazdım. Ağrı kesiciyi, sadece şiddetli ağrın olduğunda kullanacaksın. Bir de fitil yazdım ki, fitili de gece uyuyunca rahim ağzına yerleştireceksin. Anladın mı teyze.
-Melike teyze: (evet dercesine başını sallayarak) evet doktor bey oğlum anladım. Allah senden razı olsun.
-Doktor: hadi geçmiş olsun. Bir ay sora kontrole gelmeyi unutmayın olur mu?
-Melike teyze: Tamam ogul. Allah senden razı olsun. (Diyerek hastaneden çıkar ilk işleri eczaneye uğrayıp doktorun yazdığı ilaçları almak olur. Nihayet işleri biter ve eve dönerler.)
(Melike teyze: vakit geçirmeden ilaçları kullanıp bir an önce iyileşmek ister. O gün akşam olmuştur. Akşam yemeğini yedikten sonra alması gereken ilaçları alır. Çaylar içer, sohbet, televizyon derken uyku saati gelir.)
(Rahim amca kalkarak yatak odasına doğru ilerler. Soyunup yatağına girer. Ardından Melike teyze elinde bir fitille yatak odasına girer. Yatağa uzanmış Rahim amcanın yanı başına oturur ve) ağzını aç ilacıni yut (diye ağzını açmasını ister.)
-Rahim amca: (Şaşkın bir ifadeyle) Ne oluyor be kadın? Neden ağzımı açacakmışım?
-Melike teyze; hadi hadi nazlanma aç ağzını.
-Rahim amca; (biraz ofkelenmişcesine) Fesüphan Allah ne oluyor be kadın?
-Melike teyze: (Üzgün duygu sömürüsü yapar gibi) Bak gördün mü? Benim iyileşmemi istemiyorsun. (Diyerek ardından ekler) Sen de duydun işte doktor bey; uyuyunca hergün bir fitil Rahim’in ağzına koyacaksın dedi. Sen de duydun işte.
-Rahim amca: (kısa bir süre duraklar. Ardından;) Doğru diyorsun öyle valla. Haklısın. söyledi. (diyerek uysal bir çocuk gibi ağzını açarak fitili aldığı gibi yutar. Bu bir aylık kür süresince devam eder. Garibim Rahim amca hergün bir fitil yutmaktadır!)
(Nihayet bir aylık kür süresi biter ve kontrol için Rahim amca Melike teyzeyi kontrol için hastaneye götürür. Doktorun huzuruna çıkarlar.)
-Doktor. (Tebessüm ederek) Hoş geldiniz teyze, nasıl oldunuz? (Diye sorar.)
-Melike teyze: (kafasını sağa sola sallayarak memnuniyetsizligini vurgular) Oğul yazdığın ilaçların hiçbir faydasını görmedim.
-Doktor: (Şaşkınlik içindedir) nasıl olur. teyze Paravanın arkasına geçin ve üstünüzü çıkarın geliyorum. der. (Gerekli sürenin ardından doktor Melike teyzeyi tekrar muayene eder. Gerçekten de herhangi bir gelişme kaydedilmemiştir. Şaşkınlıkla) Tamam kalkın ve üstünüzü giyinin der. (Ardından masasına geçer, koltuğuna oturur. Melike teyze de üstünü giyerek doktorun huzuruna gelir.)
-Doktor: (hâlâ saskındır) Anlatın bakalım. İlaçları düzenli bir şekilde kullandınız mı?
-Melike teyze: Senin de oğlumun da başı hakkı için düzenli kullandım. Hemi de hiç saatini geçirmedim. Hep aynı saatte kullandım.
-Doktor: (Rahim amcaya dönerek) Doğru mu söylüyor amca?
-Rahim amca; vallahi doğru söylüyor teyzen hiç yalan konuşmaz doktor bey oğlum. Buna ben şahidim.
-Doktor, peki ilaçları nasıl aldın teyze anlat bakalım.
(Melike teyze olup biteni, ilaçları nasıl aldığını, hatta fitili ilk defa Rahim amcanın ağzına koyduğunda Rahim amcanın nasıl da naz yaptığını teker teker anlatır! Tam da o anda bir gülme krizi başlar ki, doktor ve hemşire katıla katıla gülmekten konuşamazlar.)
Yaşanmış gerçek bir öyküdür. Kahramanları Rahim amca ve Melike teyze hala hayattadırlar. Kendilerine sağlıklı ve uzun ömürler diliyorum.
Rahim amcanın esprili kişiliği sayesinde bu traji komik öykümüzü bir nebze olsun dudaklarınızda tebessüm oluştursun diye sizlerle paylaşıyorum.
Efkan ÖTGÜN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.