- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Elli lira ile kaç kişiyiyi mutlu edebilirsiniz
Elli lira ile kaç kişiyi memnun/ Mutlu edebilirsiniz?
Aslında bu farkında olmadan yaptığım bir denemeydi. Bir yıl önceydi iki hikayede yine tesadüfen peşpeşe gelmişti ve ben yazmanın iyi olacağını düşündüm.
1. Elli lira kimi nasıl mutlu etmişti
2018 yılının şeker bayramı öncesiydi, kızıma şu elli lirayı gittiğin yerde bir çocuğa ver dedim bayra haşliği olarak. İstanbul büyük şehir bayramlaşma falan çok nadir oluyor. Hele çocukların şeker toplaması hiç mümkün değil zaten pandemi de var. Tamam anne dedi. Parayı cüzdanına koydu. Aradan zaman geçti. Kızım dönüp geldi gittiği şehirden. Laf lafı açar ya konu elli lira mevzuna geldi sohbet sırasında.
------ Sağol anne verdiğin elli lirayı Ardaya verdim. Arda damadın yeğeni olur. Memlekette yaşıyor.
------- Senin elli lira Ardanın bayağa işine yaradı. Önce kendine 20 liraya bir fener forması almış.. Gördüm giymiş havalı havalı geziyordu. Sonra kardeşine beş liralık çikolata almış. Ufaklık oturmuş yiyordu çok sevinmiş. 15 liraya annesine bir çorap almış. Aman annesi nasıl sevinmiş nasıl sevinmiş. Oğlum bana çorap almış diye.
-------- Vallahi onların mutluluğunu görünce bende çok sevindim. Zor günler yaşadılar son zamanlarda.
Sağol kızım bende bu anlattıklarını duyunca çok mutlu oldum dedim ve kedisine teşekkkür ettim. Hey gidi elli lira. Benim çocukluğumda ona yarım asker derdi büyüklerimiz neler almazdı ki
2. Elli lira hikayesi
Kızım hamile kalmıştı İkinci çocuğuna. Son gittiğinde kontrolde doktor birşeyler söylemiş morali hayli bozulmuştu. Tabii benimde. Anne yüreği içime bir kurt düştü. Uykularım kaçtı.
------ Üzülme kızım Allah zaman içinde zaman halk eder. Birşey olmaz inşallah selametle bebeğini doğurursun. Sen içini ferah tut dedim. Ertesi gün, Cebime bir elli lira koydum ve karşı markete gittim. Tanıdığım bir kasiyer kız vardı biraz da samimiydik. Elli lirayı ona uzattım. Yavaşça kulağına bunu birine ver sizin oralarda fakir vardır benim için. Kızımın bebeği olacak bir kaza belası def olur belki dedim. Sonra sepet aldım alış verişe başladım. Biraz sonra kasiyer kız yanıma geldi.
----- Abla bu elli lirayı diğer kasiyer arkadaşıma versem olur mu dedi. Çünkü eşi bütün maaşını elinden alıyormuş. Şurdan bir çikolata bile alıp yiyemiyor.
----- Aa tabiiki olur. Bu sadakadır ihtiyaç sahibini bulmalı
Alışverişimi tamaladım ve kasaya yöneldim. Malzemelerimi kasanın yanına dizdim. Kasiyer kız kasadan geçirirken kulağıma eğilip.
------ Sağol abla arkadaş çok sevindi. Bende onu mutlu görünce çok sevindim dedi. Aslında en çok sevinen ben olmuştum. Aldıklarımı poşete doldurup huzurla evime döndüm. Ve aradan dört ay geçti. Kızım huzurlu sağlıklı bir oğlan çocuğu doğurdu. Çok sevindik. Bir kızı vardı bir de oğlu olmuştu. Çok korkmuştum anne ama korktuğum gibi olmadı şükür dedi. Bende ona verdiğim sadakanın hikayesini anlattım her zaman haline şükret Allah büyüktür dedim. Hikayeyi duyunca o da çok mutlu oldu. Toplumda neler var halimize çok şükür anne dedi. İyi ki vermişsin. Ne elli lira imiş ya!
15.11.2019 Perihan Pehlivan İst
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.