- 249 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
büyük türkiye hayali
yeniden lider ülke türkiye.erbakan bu amaç için çalışıyordu cephe alanların engellemelerine rağmen.kudüsün özgürlüğü için yola çıkıldığında modern olgular vardı islam dünyasında.hilafet için yola çıkanların özelliğinde vardı kültür düşmanlığı.edebiyatla yola çıkanların ortak diliydi şiir.bu denli yoğunlaşma modern şiirde görülmemişti parisin kültür dünyasını şekillendiren tartışmalara bakınca.cumhuriyetin kuruluşunda bu heyecan vardı diyebiliriz.ama bunları reddetmenin gerekçesi sayıldı modernlik.şimdinin aydınlarında kültüre yönelme bir hayat biçimiyle ilişkili aynı zamanda.resim müzik ve sinema hiç olmadığı kadar ilgi görüyor.inancın moderne tuttuğu aynada bu çelişkiler var.bir çeşit konformizmin bir hayat analayışı yaratması.sanat akımları karşılığını bulmuştu kültürde.gökdelenlerin yükselmesi bir özgüven kazandırdı sanata.artık kutuplaşma anlamını yitiriyordu bu anlayışın toplumda kabul görmesiyle.artık dinde reformun karşılığı vardı ilahiyatta.bunları düşünen türk aydınına islamın ışığı umut veriyormuydu.altın portakalde bu konuları işleyen filmlerin ortak özelliğiydi toplumsal çürümenin vurguladığı anlam itibariyle bakınca topluma.karanlık gece filmi en iyi film seçilmişti jüri tarafından.bu retorik islama yabancı değildi literatüre bakınca.benim aradığım yeşilçamın yeni yorumuydu sinema tekniği açısından.bunlar uzak değil türk sinemasına yaşanan heyecana bakınca.amaç sinemayı desteklemek konu farkı gözetmeksizin.bunda bir sakınca görmüyor sanata emek verenler.ben elimden geldiğince bu konuları kitaplaştırma yoluna gittim.bundan sonrası için umut etmenin zorluğu vardı bu konularda düşünenler için.bunun türkiye hayaliyle ilgisi nedir.inancı dolaşıma sokmak benim hayalim değildi kesinlikle.belki bu konuda bir düşünce gelkeneğine bakılmalı öncelikle.türkiye egemenlik hakkını savunuyor gündeme bakınca.bu kuşatılmışlık işgal amaçlı diyor askerlerin bir kısmı.ancak türkiyenin neyi temsil ettiği henüz muğlak zihinlerde.bekli yeni osmanlıcılık buna buna bir çehre kazandırmak için ortaya saçılmış fikirlerden.ancak türkiye kendi geleceğini inşada güçlükleri aşma yollarını arıyor müttefik görünen devletlerin iki yüzlülüğüne rağmen.buda karşılık buluyor dünya siyasetinde.gemileri yakmanın sancısıdır bu durum belkide.umut etmenin kıyısında milli bir şuurla uyanmak sabaha.bu her devrin beklediği bir atılımdır gayretlere bakınca.şimdi yeni bir ekonomik modelde ısrarcı olmanın pratiğine evriliyordu büyüme sancıları.şimdi hangi arayışla çıkılacak esenliğe sorusu için düşününce dine sarılmanın başka bir biçimine yaklaşıyor hayat.cennet ve cehennem inancı hafife alanların çıkmazı.kuranın kökeninde incil ve tevrat var tarihin gerçek olduğuna inanırsak.bunları umursamadan doğru yolu bulmak olanaksız.yaratıcının kader anlamında bir etkisi varsa yaşam üzerinde.yakın tarihe inanmış bir gençlikte görülen halkçı damardan besleniyor milli kültür.mustafa kemal modern kültürü inancın üstünde görmüştü halkın sefaletine bakınca.burda bir yanılgı olsada hekimlere ihtiyaç duyulmuştu hastalığın tedavisinde.bunlar bizi batıya yaklaştırdımı.tabiki hayır.eksikliği din dışılıkta görmenin bahanesi sayıldı ülküsüzlük.sağ-sol davasında bir milliyetçi damar vardı emperyalizmi reddeden.bu nedenle silahlı mücadeleyi vatan kurtarmanın savaşı verildi ülkede.bir kardeş kavgasıydı 12 eylülün yapılma grekçesi.devrimden sonra bir bıçak gibi kesilmişti terör olayları.herkes başının çaresine bakmalıydı mücadeleden vaz geçenler için.atatürk milliyetçiliği deniyordu anayasanın değiştirilemez hükümlerine.bunları tartışmak bağımsızlığı anlamak için gereklimi sorusu.atatürkün demokrasiye inanmışlığı varmıydı sorusu tuhaf karşılanabilir bir kurtarıcı görenler için.tarihin tutarsızlığı var bu açıdan bakılınca ülke kaderine.mustafa kemal başöğretmen kimi insan için.bu da cumhuriyetin vazgeçilmez alameti.ismet inönü demokrasiye geçmenin doğruluğuna inandı seçimi kaybetme ihtimaline rağmen.buda yeni bir devir demekti türkiye siyaseti için.ancak buna bir sınır getirmenin araçlarıydı ihtilaller.emperyalizmin türk istikbaline karşı kullandığı batıcılık halkı yoksullaştırıyordu ajandalarında batnın çıkarları sözkonusu olduğundan.laiklik özgürlüğün güvencesidir görüşünü paylaşıyor aydınlar.türkiye şeriat tehlikesi yaşamıştır her dönemde.buda bir azınlığı gündemde tutmuş.islamın modern hukukla çatışmadığını vurgulamıştı hüseyin hatemi.bunu savunma noktasında bir anlayış eksikliği var toplumda.şimdi laikliğin reddedilme nedeni üzerinde duruyor tip başkanı erkan baş.ancak yeni bir savaşın yorgunluğu var medeni olma halini tartışamaya açmanın zorluğunda.tabiki anayasa için ümitvar olmanın farklı bir yönü kanunlar hazırlamak.türkiyeli olma yanlış bir aksülame buluyor zihinlerde söz konusu özgürlük olunca.belkide iç barışın sağlanması milli hakimiyetin vazgeçilemez bir eşiği.çünkü hayatın nasıl anlam kazanacağı sorusunu yanıtlanak ister herkese bir şans tanımanın aidiyeti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.