- 767 Okunma
- 4 Yorum
- 6 Beğeni
Vasati Kırkçöp
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Vasati Kırkçöp
Kibrit kutularının üzerine "vasati Kırkçöp" yazan anlayış, hak gözetmeyi öncelemiş gözüküyor. Çöpü eksik gelen ile fazla gelen arasında -hakkını helal et- rikkati taşıyor. Otuz dokuz ile kırk bir arasındaki dengeyi kurmuş gözüküyor. Eksi-artı, yüzde bilmem kaç fazla veya eksik anlayışının atasıdır belki de kim bilir. Teknolojinin emarelerini de taşımıyor değil. Ayrıca, miktar-ı kâfi hükmünde ki bu "vasati kırkçöp" anlayışı, hayatın kolaycılığının ilk numunelerinden biri olsa gerek.
Tevazu ve rikkat üzeri olmak, insana en güzel yakışandır. Diğerkâmlık hasleti de buna dâhil edilebilir. Böyle güzel insanlar röper noktaları gibi olmalılar ki toplumun geneline sirayet edebilsinler. Yoksa üç dininde kâfiri olma gibi bir kayıp yaşanacaktır.
Hep daha fazlasını isteyen insan nefsinin karşısında zırhını kuşanıp görkemli ve sarih bir şekilde gardını alsın yeter ki. İnsanı huşunete ve egoizme sürükleyen anlayışlar galip gelmesin. Yoksa bu büyük hırsla, mizacını dahi körleştirmeyi göze alan insandan ne beklenebilir ki? Kaybettiklerini hep göz ardı eden insan, bir cendereden çıkıp daha başka bir cendereye girerek çok şey kazanacağını zannediyor ama nafile.
Zaman, her fani için en hızlısından akmaya devam ederken, kim set olabilmiş ki önünde? Gidenler kervanına dâhil olana kadar paylaşabilme, iktifa ve hırs üzere olmama ameliyelerini taşımak gerekiyor. Gani ve derviş gönüllü olmak da bunu gerektiriyor. Ateşi söndürmeden, bir sonraki ocağa çıngı olabilmek ya da yoğurdu tüketmeden bir sonraki süte maya olabilmek gibi devri daimîlik ve basitliğinde ki bu hayat daha çok türlü kolaycılığa insanları taşımalıdır ama kırıp dökmeme asaletinde...
Hepimizin bir şekilde yarımızın kalacağı bu dünya da, "vasati kırkçöp" bize kanaati, letafeti, hak yememeyi, nümayişten uzak olmayı öğretmeye bihakkın devam etmelidir. Ateş yanarken ateşdanlık da köz haline geleceğini unutmamak gerekir. Ne diyelim; Allah, dünyayı paylaşabilme ve kanaat yetisini elimizden almama bahtiyarlığını bize bahşetsin. Mamafih, bu gün mevcut durumda bütün ezberlerimize kırmadan dökmeden reset atıp yepyeni ezberler ve kuramlar üzerine yol almamızın zamanı geldi de geçiyor bile...
İlkay Coşkun
08.10.2022
YORUMLAR
Ne güzeldi o kibritler ve üstünde ki resimler tabi vasati 40 çöp yazısı da... Hani 39 da olur 41 de bazen 38 teknoloji yok fazla o zaman elle dolduruluyor belli ki... Gençlikte sigaralı zamanlarımıza biz de kullandık o kibritlerden hakkımız helaldir o kibritleri üretenlere... Kutlarım anlamlıydı...
İlkay Coşkun
İlkay Coşkun
Yani kısaca insan olmayı öğrenmeliyiz ve eğitim ile öğretmeliyiz çok harika bir yazı okudum kutluyorum