- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİTOLOJİ.
MİTOLOJİ NEDİR?
Diğer adı efsanebilim olan mitoloji, bir millete ya da bir grup insana ait toplanmış mitlerin tümüne verilen ada ya da bu mitlerin araştırılmasına dayalı bilime denir. Mitler, insanların doğa, tarih ve gelenekler hakkında anlattığı hikayelerdir.
Her kültürde mitlere rastlanır. Mitlerin kaynakları genellikle insana ait niteliklerin doğaya verilmesi ya da doğada görülen fenomenlere verilmesi ile gerçekleştirilen ritüellere tarihsel olaylardan yola çıkılarak birtakım anlamlar kazandırmaktır.
Bir kültüre ait mitler o kültüre ait değer yargılarını, dini tecrübeleri, davranış modelini, ahlaki dersleri vb. yansıtmaktadır.Bununla beraber bazı milletlerin mitolojileri arasında ortak olaylara rastlanır.
Eski Yunan mitolojisi, şahıslar bakımından en zengin, olaylar bakımından en girift mitolojidir, tanrılar İnsan biçiminde tasarlanmıştır.
Geçen olaylar da gerçeğe bağlı olaylardır. Eski Romalılar da hemen aynen Yunan mitolojisini benimsemişler, ancak kahraman adlarını değiştirmişlerdir. Türk mitolojisi ise İslam’dan önceki devirlerde var olan totem dininin sonucu olarak doğmuştur. Türk mitolojisinde kurt ve kartalın önemli yeri vardır.
Gök-Türkler gökte «gök tanrıları», yerde de «toprak tanrıları» olduğunu kabul ederdi. En eski mitolojiler Eski Mısır, Asur ve Babil mitolojileridir. Mısır mitolojisinde tanrılar insan, hayvan karışımıdır ve tanrı sayısı pek fazladır Firavunlara da tanrı gözüyle bakılır. İran mitolojisi de Zerdüşt’ün kitabına bağlıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.