ATANIYORUM BE..
Sevinçten uçuyordum.Üç bin kişinin girmiş olduğu kamu personeli sınavını kazanmıştım.Atama emrini bizzat almam için Vilayete çağrılıyordum.Heyecandan uçuyordum adeta.Okuldan mezun olur olmaz sınava girmiştim.Haziran mezunuydum .Eylülde yazılı sınav..Kasımda sözlü sınav veeee...Memuriyet.Evettt!..
Sabah erkenden Valilik sekreterliğine varmıştım.İki sekreter birbiriyle sohbet ediyorlardı bana oturup beklemem söylendi.Giren çıkan çok sayıda insan.Kimseden ’’çıt’’ çıkmıyor.Makamın ağırlığı hepimizi basmıştı.Sekreterler çay söylemek istediklerinde içemeyeceğimi söyleyerek teşekkür ettim.Artık bu ortamlara alışmam gerektiğini söylediler gülümseyerek.Tam da o anda dışardan bir vatandaş geldi sinirden küplere binmiş bir vaziyette makama girmek istedi.Sekreterler beklemesi gerektiğini söylediler.Vatandaş işi yokuşa sürdüklerinden bahisle çok şeyler konuşup küfürle sözünü noktaladı ve çıktı gitti.Ben korkmuş olmalıyım ki sekreter ’’alışırsın kardeş, boş veeer ’’dedi.
O anda kendime söz verdim.Ne olursa olsun vatandaşa karşı nazik davranıp empati yaparak işinin nerelerde halledebileceğini belirtip ikna cihetine gidecektim.Zira kaba kuvvet ve küfür mevzuyu bitirecek öge olamazdı.
Atama emrimi alıp bir kaç gün sonra işe başladım.Stajyer idim.Yirmi yıllık görevli bir personelin yanına verilmiştim.İlk tembihi de almıştım.’’Masanın bir o tarafı bir de bu tarafı var’’demişti.Hep o tarafta olmayacağımdan bahisle kimseye kırıcı davranmamam gerektiğini söyledi.Kendisi de çok nazik bir beyefendi idi.
Deneyimli olanların öğütlerine değer verir unutmazdım.Şanslıydım ki birlikte çalıştığım görevliler benden çok çok kıdemliler idi.Hem işe ait hem de hayata dair birikimler kazanıyordum.Zira mezun olur olmaz göreve başlamıştım.Benim için tecrübeler çok önemliydi.
Şimdi iş gereği gittiğim resmi dairelerde aynı duyarlılığı görmüyorum.Liyakat yok.Kayırma çok.Tepeden indirme iş yaptıranlar mı dersiniz..Amcası -dayısıyla göz dağı verenler mi dersiniz...Yapılabilecek bir iş iken millet vekiline aratanlar mı dersiniz..Yani iş zıvanadan çıkmış.Sallayan başını alıyor maaşını..
Allah layığımızı versin en kısa zamanda.Bizler bunları hak etmedik Hatalardan ders almak insan olmamızın gereği.Değil mi ama ?..
YORUMLAR
Maalesef bu yüzden medeniyete ulaşamıyoruz. Allah'ın ayeti buna yeterli bir yorum olur..(nisa135- Kur'an)__ Kendiniz, ananız, babanız ve yakınlarınız aleyhinde dahi olsa ALLAH için tanıklık ederek adaleti gözetin. İster zengin, ister fakir olsun, ALLAH her iki gruba da bakar. Öyleyse, kişisel çıkar ve duygularınıza uyarak taraflı davranmayın.
Yüreğine sağlık şairem keşke herkes sizlerin gibi düşünebilse ne yazık işler öyle yürümüyor güzel ülkemizde bir kokuşmuşluk almış başını gidiyor nerde liyakat nerde samimiyet Allah sonumuzu hayretsin tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Yüreğine sağlık şairem keşke herkes sizlerin gibi düşünebilse ne yazık işler öyle yürümüyor güzel ülkemizde bir kokuşmuşluk almış başını gidiyor nerde liyakat nerde samimiyet Allah sonumuzu hayretsin tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Heyecanınızı bir yıl boyunca yeğenimde de gözlemleyerek yaşadım. Sinavda yüksek puan almıştı iki kez Ankara'ya mülakata çağırdılar. Torpili sıfırdı, evrene mesajları çoktu.
Bir ay olmadı Mardin"de Kültür ve Turizm Bakanlığına Mimar olarak ataması yapıldı.
Özel sektörlerde durum pek farklı değil. Öncelik, eş dost tanıdık olayı almış başını gidiyor...
Düşündüm gülümsedim duraksadım sonra değişmeyiz dedim...
Sevgimle her daim.🌿🍀☕️🦋🎶🌸
Liyakat artık çok da önemli değil, balık baştan kokmuş. Herkes şu benim adamım, öbürü benim adamım, deyip işini yola koyma peşinde. Kimselere yalakalık yapmayıp dürüst de oldunuz mu çalıştığınız kurumda tam tersi yapılıyorsa, sizi, her kim olursanız olun sevmezler. Böyle böyle de devlet devlet olmaktan çıkar yavaş yavaş. Kutlarım manidar bir yazıydı...