- 401 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bu kış da geçer elbet
Bilmezdim,bilemezdim ondört onbeş yaşımda zamanın böyle hızlı geçtiğini...
Bilmezdim,sözlerle yapılanların-yapılmayanların bu kadar uçurum olabileceğini...
Kediyi nankör,insandan sakınan yılanı öcü sayacak kadar kadirşinas ve masum muydu insan !
Yavru ceylanı boğup canlı canlı yiyen aslanı övünç kaynağı saymak ..! Zavallı bir ceylanı parçaladı ona karşı savunması olmayan üç beş adım hızdan başka...Tabi ki hayvanlar doğası gereği hep,yaradılış gereği...İnsan da güçlü olduğu için mi ya da imkaları olanakları mevkisi sebebiyle eli kolu bağlı insanları ezip geceçebiliyor ve aslan gibi olabiliyordu!
İnsan işte asıl olanı unutup ,kendisi; bir sivri sinekle başa çıkamazken,ol deyince Olduranı,öl deyince Öldüreni unutup...
Oldum ! diyen olmamıştır...Benim ! diyen yanmamıştır,
Ey insan ! Adem gitti,Süleyman gitti,Yakup gitti,
İyilik bırakarak.
Sen ne kadar yaşayacaksın!Ne bırakacaksın!
Öleceksin !Allah ın emri öleceğiz.
Karşı koymaya güç yetmeyecek,güçlü olmadığını anlayacaksın,ne kadar aciz ne kadar zavallı olduğunu anlayacaksın.Hiç kimse sana el pençe durmayacak orada film şeridi gibi izleyeceksin ümüğünden sıkılıp sarsılırken...
Keşke şunu bunu aaaa hatta şunu keşke yapmasaydım da kem küm diyeceksin.İşte , o yaşlarda bilmiyordum insanların içinde insancıkların da olduğunu...Ve zamanın aslında çok hızlı geçtiğini anladım artık...Ne çabuk geçip gitmiş meğerse...Gözlerim görüyor beynim çalışıyor ellerim iyi kötü tutuyor ...
Sendelesem de düşmüyorum , ya da bir garip ölüm yaşıyorum, ölüm refleksiyle dolaşan insanlar arasında...Bazıları zombi modunda uçuruma doğru lay lay lom yürüyorlar...Duymuyorlar ,anlamıyorlar ...
Bir +×%*!; musibet bin nasihatten iyidir..
Nasıl olsa gören gördü,duyan duydu.
Bazen yordu yıllar,çok yordu,hızlıda geçip gidiyordu halbuki onca yıl geçti gitti,son zamanlar ağırlaştı ağırlaştı ...
Allah Kerim .
Bu kış da geçer...Nasıl olsa.
(Herhangi bir yazı türüne ait değildir,anlık iç ses )
YORUMLAR
İçsesiniz, sesimizdi. Aklın yolu birdir derler. Yazdıklarınıza katılıyorum. Meselâ bazıları kurdu simge haline getirip ona bir ayrıcalık veriyorlar. İşin aslı şu ki, kurt doğası gereği bir sürünün içine girdiğinde yiyeceği kadar hayvanı değil de, tüm sürüyü boğup telef ediyor. Zararı da besiciye, çiftçiye oluyor. Adam mesela çocuğunu "aslan oğlum" diye seviyor da, hiç duymadım "eşek oğlum." diyeni. Peki hangi hayvan daha yararlı bu durumda? Aslanın insanlara ne faydası olmuş? Ama eşek daima insanların hizmetinde olmuş.
Konu uzar gider.
Teşekkürler.