- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARDİNAL RICHELIEU.
KARDİNAL RICHELIEU KİMDİR?
RICHELIEU, Armand-Jean du Plesis (Kardinal); Fransa’nın tanınmış başbakanlarından. Paris’te 9 Eylül 1585’te doğdu. İlk önce askerliği seçmişse de genç yaşta silahı bırakarak kilise eğitimine katıldı. Bu eğitimi tamamladıktan sonra IV. Henry tarafından
Lucon piskoposluğuna getirildi. Daha sonra Roma’ya giderek 1607’de kardinaller topluluğuna seçildi.1622 yılına kadar çeşitli dînî görevlerde bulunduktan sonra kardinal oldu. 1624’te krallık meclisinegirdi. Yurttaki isyanları, Madrid ve Viyana Habsburglarının Fransa’ya olan baskılarını bastıracakkuvvetli bir başbakan arayan XIII. Louis tarafından başbakanlığa getirilen Richelieu, bencil olmayanişleri ve ağır askerî hizmetleriyle bunları başardı.Richelieu, memleketi kraliyete bağlamak, kişilerin kendi başına buyruk olmalarını önlemek ve düşmanakarşı stratejik plânlar uygulamak için çalıştı. Bir yandan kendi imparatorluğunu İspanya ve İskoçyalılara karşı korurken, öte yandan ülkesinin askerî gücünü arttırdı. 1630-1642 târihleri arasında Fransa tamâmen Richelieu’nun hâkimiyetinde bulundu.1635-1636’da istemeyerek katıldığı 30 yıllık savaştan Fransa olarak kârlı çıktı. 1640’ın sonlarındaRichelieu, Portekizli isyancılara yardım ederek Madrid hükûmetini yıkmaya çalıştı.Fransa’yı gerçek bir diktatör gibi yıllarca yöneten Richelieu, her yerde önemli görevlere kendi akrabâlarını getirdi. Kardeşini Lyon’da başpiskoposluğa, amcasını Deniz Kuvvetleri Komutanlığına, diğerlerini de nice önemli yerlere yerleştirdi. Protestan düşmanlığı ile tanınan çok kurnaz ve zâlim olan Richelieu, 1642 yılında Paris’te öldü.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.