- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslam Toplumunda Siyaset Ahlakı
İslam Toplumunda Siyaset Ahlakı
—İslam Dini; İtikat {İnanç Sistemi} İbadet {Kulluk Görevleri} Muamelat {Hukuk Sistemi} Ukubat {Cezalar} ve Ahlak Esaslarıyla Bir Bütündür, Hayat Nizamıdır. Bunlardan Bazılarını veya Bir Kısmını İçinden Çıkardığınızda, İçeriğini Kendinize Göre Yorumlayıp Uyguladığınızda Ona İslam Dini Denmez.
— İslam Alimleri İslam Dinini Kökleri Sağlam Büyük Bir Ağaca Benzetmişlerdir, Bu Ağacın Gövdesini İman ve İtikat, Gövdesini, İbadet ve Muamelatı, Gerektiğinde Onu Budamanın Ukubat ve Meyveside Güzel Ahlak İslam Üzere Yaşanmış Bir Hayattır.
— İslam Dini; Kayıtsız Şartsız Bütün Müslümanların Güzel Ahlak ile Donanmalarını İslamın Haram Kıldığı Kötü Huylardan Uzaklaşmasını Onların Kalp ve Ruh Temizliğinde En Üstün Seviyeye Ulaşmasını ve Erdemli Faziletli (İnsanı Kamil) Bir Kişi Olmasını İster. İslam Dini İnsanı Eğitirken Onun Hem Dış Dünyasını {Davranışlarını, Sosyal ve Toplumsal Hayatını, Bütün Hal ve Hareketlerini, Bütün Mahlukat İçerisinde Onlara Nasıl Davranması Gerektiğini) Hemde Onun İç Dünyasını (Kalbindeki Kötü Hastalıklarını Tedavi Eder, Aşk, Sevgi, Muhabbet, Şefkat, Merhabet, Dayanışma, Kaynaşma Çevresine ve Yaşadığı Topluma Huzur, Sükunet Adalet, İbadet) Filizlerinin Yerleşmesine Paylaşmasına Gayret Eder.
Bu Konuda Örnek Olarak Peygamberimizi Gösterir Allah’u Teala Kur’anı Keriminde Kalem Suresi 4 Ayetinde; ”Habibim Muhammed Mustafam Şüphesiz Sen Elbette Yüce Bir Ahlâk Üzeresin”. Buyurmaktadır.
(Dua ve İbadetler-İslam Toplumunda Siyaset Ahlakı)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.