- 272 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BENCE YAŞAM
Yaşamın bir tiyatro perdesi gibi açılıp kapandığını ama, oynanacak oyunun daha evvelden prova yapılmadığını düşünüyorum. Yaşamın, bazıları için sağanak bir yağmur gibi, bazıları içinse bir bahar yağmuru kadar kısa olduğunu yine bazılarının yaşamını yeknesak olarak görüyorum.
Yaşamın, iki dudak arasında başlayıp biten bir tek nefes kadar bir an olsun alarak farz ediyorum. Aynı zamanda renkler kadar değişken ve çeşitli ve onların görünümünü verecek kadar renklerle özdeş kabul ediyorum.
Yaşamın bir müzik gibi ruhu sardığını ve ruhumuzun o müzik parçası içerisinde türlü duygular yaşadığını ama bittiği anda da ruhumuzun rahata ulaşacağını düşünüyorum. Ne olursa olsun yaşam insanlara verilmiş bir armağandır.
İşte yaşamı böylece kısa bir şekilde özetlemiş olduk. Şimdi ülkemizde yaşanan yaşantılardan kısa kısa notlar geçelim. Enflasyonun amansız yükselişi buna birde zamlar eklenince vatandaşın çıldırmaması elinde değil. Son günlerde KDV oranının artması ile vatandaş yaşamında yine ayrı bir şok yaşadı. Buna da boyun eğdi. Bana göre artık bıçak kemiğe dayandı. üzerine yanıcı döküp şehrin en kalabalık yerinde kendini yakan vatandaş. Açlık grevi ve işsizliği protesto eden vatandaş. Her gün onlarca insanın intihar teşebbüsünde bulunmasına sebep olan geçimsizlik.Haksızlıklar karşısında hakkını arayıp kilometrelerce yol kateden yine vatandaş. Hükumetimizin güvenlik güçleriyle karşı karşıya bırakılan yine vatandaş. Ailesinin isteklerine cevap veremeyen aç ve susuzluktan kahrolan yine vatandaş. Terörün ülke çapında kol gezdiği rahatın ve huzurun kaçtığının bedelini ödeyen yine vatandaş.
Unutmayalım; amirlerimiz, başkanlarımız, yetkililerimiz, vekillerimiz sen buraya vatandaşın sayesinde geldin.
Bu manzaralardan artık bıktık. Birazda vatandaşın yüzü gülsün.
ARŞİVDEN: [SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE 31 OCAK 1994 SAYI: 1312)