- 212 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah rızka kefil mi...Kefil.şartsız kefil mi
Allah rızka kefil mi...Kefil.şartsız kefil mi
ADL sıfatı beni unutma ayet tefsirinde hadis şerhinde der.ve her esma bunu der."Rızkınıza kefilim"israf ettiniz çöpe attınız.Arayın rızkınızı..."armut piş ağzıma düş"demeyin.Aslanın karnında ekmek "demeyin...zorluklarla kavgayı bırakmayın...
Çalışmasan da rızkın gelir mi Vehhabdır gelir ama Vehhab sıfatı Hakim sıfatından bağımsız değil ki...Hikmetsizse adaletsizceyse rızık gelmez anne karnındaki bebek çalışmaz rızkı gelir...ama "iki el bir baş içindir...
Evet ayet vardır adl sıfatının sudurunu ele almış ayet var Vehhab sıfatının sudurunu ele almış...Kur’anda zıtlık yok...işte zıt gibi görülen iki ayet...“Yeryüzünde kımıldayan hiçbir canlı yoktur ki rızkı Allah’ın üzerine olmasın!” (Hud,/6) yani Allah rızka kefil...
Allah’ın tekeffülünden bahsedilen ayetlerde, çalışıp çabalayan canlıların yanında bu çalışmayı yapmayan veya yapamayan canlıların da rızkının Allah’a ait olduğuna dikkat çekilmiştir.
“İnsan emeğinin karşılığı”ndan bahseden ayetlerde ise, rızkını temin etmeye çalışan canlıların rızkının da gerçekte Allah’a ait olduğuna işaret edilmiştir.
Zengin köfte yer ben bulgur...ADL sıfatı der ki ayet tefsirinde benim etkimi unutma...Ben farklılığa sebebim...şimdi ise doğal gıdalara ek olarak GDO lu gıdalar üretildi...Zengin doğal gıda yer ben gdo lu...Fark ortadan kalkmaz yani...çalışamayana zekat verilir onun da rızkına kefil Allah ama zengin yoksa veya zekat veren yoksa emek yoksa rızık gizlenir bak Afrikada su kuyuları açılıyor berrak suya kavuştu Afrikalılar...
Evet...Bu konuyla ilgili Bediüzzaman Hazretlerinin aşağıdaki ifadelerinin bize ışık tutacağını düşünüyorum:
“Zaîf bîçarelerin rızıklarını umulmadık yerden, belki gaybdan, belki hiçten, meselâ denizin dibindeki böceklere hiçten ve bütün yavrulara umulmadık yerlerden ve bütün hayvanlara her baharda âdeta sırf gaybdan infaklarını bilfiil tekeffül ederek bilmüşahede vermekle; esbabperest insanlara dahi, esbab perdesi altında yine o veriyor diye isbat ve ilân ettiği gibi; pek çok âyât-ı Kur’aniye ve hadsiz şevahid-i kevniye, bil’ittifak her bir zîhayatın bir tek Rezzak-ı Zülcelal’in rahîmiyeti ile beslendiklerini gösteriyorlar."
"Evet, bir nevi rızk isteyen ağaçlar iktidarsız ve ihtiyarsız olduklarından, onlar yerlerinde mütevekkilane dururken rızıkları onlara koşup gelmesi ve âciz yavruların nafakaları hayret-nümun tulumbacıklardan ağızlarına akması ve o yavrulara bir parça iktidar ve azıcık bir ihtiyar gelmesiyle süt kesilmesi, hususan insan yavrularına analarının şefkatleri yardımcı verilmesi, bedahetle isbat eder ki; helâl rızk, iktidar ve ihtiyar ile mütenasiben değildir... belki, tevekkül veren za’f ve acze nisbeten geliyor.” (Şualar, Yedinci Şua, s. 172-173)
Evet...ADL sıfatı beni unutma ayet tefsirinde hadis şerhinde der...ya diğer esma ...onlarda onların suduru da unutulmamalı ayet ve hadise mana verilirken ekmel tefsire esma ölçü kılınarak varılır çünkü
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.