- 229 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayaller, Amaçlar
Bir şeyi gerçekten içten ve gönülden istersen, hayatın içinde aldığın yolculuk onu gerçekleştirmen için sana yol gösterici olacaktır.
Hayatımız boyunca pek çok şey yaşar, yaşadığımız şeyler bazen iyi yönde bazen de kötü yönde olabilir ama yaşanılan şey ne olursa olsun bunlardan dersler çıkartırız. Hayat bir yolculuktur. Bu yolculuğun amacı ise yaşamı, evrendeki varlığını sağlamaktır. Amaca ulaşmak diğer bir deyimle hayallere ulaşmak için çabalar mücadele ederiz.
Amaçları, içimizden geçirdiğimiz hayaller olarak tanımladığımızda, amacın gerçekleşebilmesi önce bir hayalin, bu hayalin içini dolduran düşünceler fikirler olacaktır. Bunlar bazen büyük amaçlar bazen de küçük amaçlar olabilir. Amaç bizim hayalimizdir.
Buradaki önemli olan amaçların gerçekleşmesinde olumsuzluklar karşısında pes etmemek gerekir. Bazı buluşların ne kadar uzun bir zamanın içerisinde olumlu sonuçla şekillendiğini bilmekte fayda var.
Baştan meydana çıkan olumsuzluk karşısında hemen pes etmek tek bu amaç karşısındaki yenilginizi değil ileriki zamanlarda yapacağınız her türlü amaçların (hayallerin) olumsuzlukla sonuçlanmasının önünü açmış olacağız. Pes etmek o kadar kolay olmamalıdır. Mücadele ruhu azmin zaferidir. Onun içindir ki amaçlarımızı gerçekçi sonuçlarını ise olumlu sonuçlandıracak şekilde kabullenmeliyiz. O zaman bizim zaferimizdir.
İnsanların hayatın içindeki umut kapısı hayalleridir. Hayaller bitmez o denli çok hayaller kurarız ki. Ömrümüzün içi her zaman hayallerle doludur. En büyük düşlerimiz gerçekleşmesini umduğumuz hayallerimizdir.
İnsanın hayat hikayesinin içinde dahi amaçlar, hayaller ve umutları vardır. Hikayenin en süslü yanı ise bunların gerçekleşmesidir. Zevkli bir şekilde anlatıların içinde bile ayrı bir yeri vardır. O kadar heyecan ve zevkle karşımızdakine aktarırız ki o anı o zamanları tekrar yaşar gibi oluruz.
Hayatı bir yerde sınavdır diye de ifade edebiliriz. Hayatın içindeki yaşam o zaman sınavlarla dolu bir zaman dilimidir. Önemli olan bu dilimlerin içini iyi doldurmamız gerekir. Bazen mutluluk bazen hüzün hep yanımızda gezecektir. Önemli olan mutluluğu en yakınımızda tutmaktır.
Hüznün olduğu zamanlarımızda olacaktır. Hüznün karşısında pes etmeyip güzellikler ile hayatımızdan uzaklaştırmalıyız.
Hayatı bir sınav olarak kabul etmemiz yeterli olacaktır. Her sınavda ya başarı yada başarısızlık vardır. Başarısızlıkları hayat ödevimize tekrar çalışarak aşmaya çalışacağız.
Hayatın içinde mükemmellikler olduğu kadar mükemmel olmayan durumlar olabilecektir. Yılgınlığı hayatımızın içine almadığımız sürece her şeyin sonucuna başarı puanını almamız kolay olacaktır.
Güzelliklerin süslediği mutluluğu sınırsız olan bir hayatı yaşamak elbette kolay olmayacaktır. Önemli olan kolay olmayan zor olanı kolaylaştırmak için gerekeni yapmaktır. Her şeyin bir yolu vardır. O yolu doğru çizdiğimiz sürece istikametimizi bulmak kolay olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.