- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Muhtarlık Önemli Bir Müessesedir Muhtarsa Gerçek Seçilendir
Muhtarlık hiç yabana atılır bir kurum değildir. Devlette organizasyonun en temel birimidir ve üstlendiği görevler olağanüstüdür. Muhtar köyün başkanıdır reisidir. Her meselenin öncüsüdür. Köylerde devletin gözcüsüdür habercisidir. Her meselede muhtar öne çıkarılır malumat ondan alınır bilgi ona aktarılır. Kırsalın sorumlusudur. Jandarmayla birlikte çalışır. Her hafta kaymakamlıkta misafir edilir. Çalışmalar muhtar aracılığıyla yürütülür. Eğitimi dini diyaneti ondan sorulur. Köyün her meselesinde söz sahibidir. Camisi okulu, çeşmesi suyu, mezarlığı kabristanlığı, taziyesi defni, evliliği ayrılığı, arabulucuğu yani sulhu barışı muhtarın işidir onun yetki alanıdır.
...
Muhtar seçilen oylanan kişidir. Kim seçilmiş denilse ilk akla gelmesi gereken muhtardır. Muhtar olmak bir ile veya ilçeye belediye başkanı olmaktan zordur. Partisi yoktur, bir lideri yoktur bağımsızdır yani doğrudan seçimle gelen kişidir. Bu nedenle bağlantısızdır özerktir. Kendi kendisine bir cumhuriyettir.
...
Muhtarların ve muhtarlığın yeri ve durumu son dönemde daha iyi anlaşılır oldu. Gereken itibarı görür, köşkte ağırlanır oldu. O nedenle muhtarlara verilen bir takım haklar zorunlu oldu.
...
Muhtarlar ve muhtarlık ülke geneline yayılan ağın en önemli iz düşümüdür. Geç oldu ama oldu. Son merhalede bu durum anlaşılmış ve gerçek görülmüş oldu. İyi oldu. Ülke yararına oldu.
Kemal SEYFİ
25.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.