- 2055 Okunma
- 9 Yorum
- 30 Beğeni
YALNIZ DUVARLAR
Gitme vakti geldi. Ne diye burun kıvırıyorsun. Kırık çiçeklerin baharda açtığı görülmüş müdür?
Yürü, yürüyebildiğin kadar kendinden en uzak köşeye. İster varlıklı ol ister yoksul, değer verdiğin kadar değerin yoktur.
Varabilecek misin, kendini koyduğun ama nereye koyduğunu, unuttuğun yere.
Hiç bir şey anlamaksızın geçti ve her bir şey göz önünde eskidi. Yürüdüğün ve bildiğin sokaklar aynı sokaklar değil. Bildiğin insanlar da aynı değil. Sanki canlı ama duygusu boşalmış gibi. Ya bu duvarlar, geceleri kulaklarını tıkayıp, sabahları erkenden günle kalkıp öteki canlılar gibi çalışmaya alışan duvarlar... Şimdi işsiz güçsüz, yıkık dökük, harabeye dönüp yok olup gidecekler.
Güvendiğin herkes burada mı? Sahi kimden öğrendin sevmeyi? Üstüne bakamadıklarını saklayıp belki de sandığa koymuşsundur. Hayır, hayır. Bizim evde bir devir kapanıp o tatlı, bitmez dediğim yaşam sona erdi... Çocukluğumda evimizin kapısını her açışımda anne- babamın seslerini duymak istercesine ‘‘ben geldim’’ dediğimde sesime ses vermeye kimse olmayacak... İçinde yaşayan sonrakiler beni ya da benimle büyüyenleri unutacaklar. Hayatın kanunu bu galiba.
Susabilir miyim bilmiyorum, ya da tutabilir miyim kendimi. Ah çiçeği burnunda gençliğim, hiç yaşamamışım gibi her şey yanından geldi geçiyor. Hem eskisi gibi değil gücüm, daha bir duygusalım bu aralar. Yıpranmış, yozlaşmış, bencillikten çökmüş insanlar hayatıma girdikçe, yüreğime de azar azar çizikler bırakıyorlar. Ondan mıdır bilmiyorum bu günlerde iyi sözleri duymaya ihtiyacım var.
Aylar sonra bu sabah İstanbul’a yağmur yağıyor. Ağaçlara, yollara inen damlalar sabredip yaşamam gerektiğini hatırlatıyor bana.
-Gidelim, Cevdet abim hadi gidelim Atatürk havalimanındaki toplantıya doğru…
Kalabalıklar arasında hayatımız sanki bir yabancı ve bir o kadar da yalnızdı işte.
YORUMLAR
Gitmee
Vakti geldi
Ne
Diye
Burun kıvırıyorsun
Kırık
Çiçeklerin
Baharda açtığı
Görülmüş müdür
Yürü
Yürüyeebildiğin kadar
Kendinden
En uzak köşeye
İster
Varlıklı ol
İster yoksul
Değer verdiğîn kadar
Değerin yoktur
Varabilecek mısın
Kendini unuttuğun yere
Buşekilde şiir olupda yürüyebilirmiş tatlı eser
HASAN ÇAPRAZ tarafından 27.4.2024 07:38:59 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar
Ümmühan Yıldız
Günaydın.
Kırık çiçekleri kırık hayallerin içine sakladım. Belki bir gün iyileştirip salarız mutluluğa doğru
Güzel bir hafta sonu diliyorum.
Ümmühan Yıldız
Denerim belki.
Teşekkürler, güzel bir hafta sonu diliyorum.
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
Şirketçe alışmışız dertlerimize seni ortak etmeyi. İşini bırakıp saatlerce bizimle ilgileniryorsun. Akşam oldugunda evimize doğru giderken bize ayırdığın zamanda yetiştiremedigin işlerin için mesaiye kalıyorsun. Hiçbir zaman yüksünmedin. Yaşça hayli büyüğüm senden, "Abla" diye sesleniyorum sen de "Abim" diyorsun.
Abla' diye seslenmem küçük, büyük demeden herkesi sarıp sarmalayan kişiliğinle değer üstündesin. Yanına gelmeye dertlerimizi anlatmaya devam edeceğiz. Iyi ki seni tanıdım. Abinin sevgisindesin laz kızı.
Ümmühan Yıldız
Ben sadecee insanlık görevimi yapıyorum. Senin benden çok daha fazla örnek alarnacak yönlerin var, gururla saygıyla takip ediyorum.
Seviyorum seni kocaman. 😊🌸🤍🌿☕️
Geçmişe mi yanayım keşkelere mi en hüzünlü aydır eylül ayı bir mevsimin dönüş ayı güzün başı insanlarda mevsimler gibidir çalışmayı okuyunca yazarı Eylül ayına benzettim olsun hüzünü seviyorum beni her yere zorluklarla taşıyor bu güzel çalışmayı çok beğendim kutluyorum
Ümmühan Yıldız
İncir zamanı, buralarda (İstanbul'da ) ham incirden mayıs ayında reçel yaparlar, oysa annemin ellerinden Eylül ayında bal damlardı
Eylül, en çok ağladığım aydır,
Kaçkar Dağları'nın yemyeşil bakan gözlerinin ferinin sönüp, sarıya döndüğünü gördüğüm aydır. O ağlardı, ben de ağlardım
''Cemal Süreya Diyor ki: Olmadığı zamanlarda bile birine sadık kalmak her yüreğin harcı değildir...''
Toprağım varlığınızı seviyorum, saygılarımla selamlar...
Ümmühan Yıldız
YediYıldız'ı değil karakterinde birmilyoncuk yıldızı barındırana size doğru sevgilerimi gönderiyorum.
Teşekkür ederim, varlığın huzur dolu...
İçsel duyguların taştığı yerde kalemin görevi başlıyor desem nasıl olur Ümmühan Hanım?
Birikmişlikler, yaşanmışlıklar, ayrılıklar ve sonrasında yalnızlıklar....
Bazen bunları anlatmaya da muhatap bulamaz insan.
İnsan, insanı anlamaz nasılsa çoğu zaman.
Duvarlar misali insan yalnız geldi, yalnız gidecek.
Önemli olan arkada hoş sada bırakmak gökbubbeye.
Yüreğiniz sesiniz güzel, siz güzelsiniz.........
Ümmühan Yıldız
İnsan insanın yüzüne değil arkasından konuşmaya başladığından bu güne kadar setleri daha da çok çoğalttık. ''Mert olmak'' kelimesi sadece erkelere ait değildir. ''Mert olmak'' kadınların duruşunda da olmalı...
Her insanın kendine özel duyguları vardır, kendiyle kavi bağları daha bir kavileştiren...
Hoş geldin güzel GülRa____
Bir değil bi sürüüüüü sevgim size doğru uçarak geliyor.
Muhteşem!..Sonbahar yağmurlarıyla nasıl ağaçlara ve yapraklara hasret rengini giydiriyor ise hassas yüreklere de hüznü ve hasreti giydiriyor.Geçmişin hasreti ve geleceğin hayali ile çarpan yürekler dört mevsimi birden yaşarlar..Bu yüreğin ve zihnin kendini yenilemesi ile sonuçlanır.Bütün bu duygular yalnızca insanlara mahsustur.Çünkü insan olmak ne sadece tüy dökmektir, ne de sadece yaprak..Düşünce dökerler,düş kurarlar, yeni umutlarla birlikte hayata bir başka sarılırlar yeni tecrübeler edinirler.Gam yok insanları ve doğayı sevenlere gam yok çevresine duyarlı olanlara..Çünkü severler Allah için..Hayatlara dokunurlar Allah için..Merhamet edene merhamet edilir..Gözlerde bulutlanan yaşlar inci gibi döküldüğünde yüreği temizler dualar yollanır özlenenlere..Zira duyguların yoğun yaşandığı ve hatıraların canlandığı durumlar rüyet zamanıdır.Dualar kabul kabul görür.Yüreğinize gam değmesin.Hüzün bulutları dağılsın.Sağlıcakla.Saygıyla..
Ümmühan Yıldız
Dünyanız sizin gibi insanlarla çoğalsın... çoğalsın... çoğalsın
Her daim sevgimdesiniz.
Günaydınlar, mutlu pazarlar dilleğimle...
Teşekkür ederim.
neneh.
Ümmühan Yıldız
Kardeşime sımsıkı sarıldığım gibi sarılıyorum sana,🌿🍀🌸🤍☕️
neneh.
Ümmühan Yıldız
🙏🌺☕️
neneh.
Ümmühan Yıldız
Hep mutlu olasın 🙏🌿🍀🤍