- 263 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
GERİCİ KİM?İLERİCİ KİM?
KİMDİR GERİCİ?
Kimdir gerici? Çağı anlayamayan gericidir. Fikir teatisinden korkan ve şiddette çözüm arayan gericidir. Söz karşısında güce sığınan gericidir. İnsanlığın geldiği aşamayı unutup, idrak edemeyip ilkelliğe dönmeyi isteyen gericidir. Kendi bireysel yeteneklerine değilde başkalarına güvenerek iş yapan gericidir. Hedefine kendi gayretleri ile değilde, birilerinin kararı ve silahı ile ulaşmayı arzulayan gericidir. Sahip olduğu maddiyatla adam olduğunu ispata yeltenmeye çalışan gericidir. Başkalarının sırtından geçinen gericidir. Ahlaksızlığın, adaletsizliğin, hürriyetsizliğin bataklığından beslenen gericidir. Başkalarının alın terinden, gözyaşından, kanından ve korkusundan beslenen gericidir. Farklılıktan korkan gericidir. Yaşamın sunduğu zevkleri acılaştıran gericidir. Hakikati gördüğü halde çıkarına ters düştüğü için tabi olmayan gericidir. Kendine putlar edinen gericidir. Bilimsel deneyler sonucunda gerçeğe ulaşıpta ulaştığı gerçek kendi dünyevi hayallerine ve savunduğu ideolojisine ters düştüğü için gerçeği tersyüz eden gericidir. Üzerinde ve kucağında yaşadığı ülkeye ve millete ihanet eden gericidir. İnsanlığın insan olma sürecinde ki geçirdiği aşamaları göz ardı ederek tekrar ilk sürecin başına dönmeyi arzulayan gericidir. Allah ile aldatan gericidir.
İLERİCİ KİMDİR? İçinde yaşadığı çağı idrak edebilen ilericidir. Çağın gereklerine göre tavır belirleyebilen ilericidir. Alın teri akıtan, gözyaşı döken, korkulardan beslenecek kadar zavallı olmayan, gerekirse kendi kanını akıtabilecek kadar soylu olan ilericidir. Fikir teatisinden hiçbir zaman imtina etmeyen ve bu teati sonucunda ulaşılan doğruyu kabul edebilmekte tereddüt etmeyen ilericidir. Güce değil söze tabi olan ilericidir. Kendine güvenen ilericidir. Uzaklara bakabilen, ufku geniş olan, dünyayı geniş pencereden izleyebilen ilericidir. Ahlaklılık çıkarlarını zedelese bile inadına ahlakçı olan ilericidir. Hakikati arayan ve bulunca anında teslim olan ilericidir. Hakikati ideolojisine tercih edebilen ilericidir. Putları kıran ilericidir. Bilimi insanlığın iyiliği yolunda kullanan ilericidir. Üzerinde ve kucağında yaşadığı ülkeye ve millete sadakatli olan ilericidir. İnsanlığın insan olma sürecinde ki aşamaları dikkate alarak daha ileriye yönelen ilericidir. Ahlaka, adalete, hürriyete ihanet etmeyen ilericidir. Allah’a şereflice tabi olan ilericidir.
YORUMLAR
İlerici ve gerici gibi nitelemeler 20. Asır Kemalizmasının ideolojik zeminini sağlamlaştırmak maksadıyla kullandığı argümanlardır. Toplumsal karşılığı da yoktur. Çünkü bir fert ya da cemiyetin ileride ya da geride olduğunu ideolojisine değil sahip olduğu şahsiyet özelliklerine bakarak tespit etmek mümkün olabilir. Ancak bu bile başlı başına bir lüzumsuzluktur.
Bir fert ya da cemiyet yahut devlet kendi varlığını, tarihi mirasını ve sahip olduğu nitelikleri mevcut gerçekliği ile kabullenmediği sürece gelişemez ve ilerleyemez. Hele bunu belli bir ideolojiye bağlanıp başkalarını da aynı kalıba sokmaya çalışarak yapmaya kalkarsa durduğu yerden de geriye sürüklenmeye mahkum olacaktır.