- 421 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Limonu Geçelim Erik Nar veya Sumak Ekşisine Bakalım Tercihinizi Görelim
Limon ekşisi üzerine ekşi yoktur ama limon herkesçe bilinen bir ekşi türüdür. Limon tüm ekşiler içerisinde belki de en çok kullanılanıdır. Ekşilik hemen her meyve türünde olan şey. Elmanın da ayvanın da ekşi olanı veya ekşiye çalanı vardır. Biz çocukluğumuzda limonu da bilmezdik narı da. Ekşimiz sumaktı. Sumak ki en doğal olanıdır. Kırda bayırda bitenidir. En kolay elde edilenidir.
...
Nar bilinen ve limondan sonra en yaygın olan ekşi türüdür. Ancak kimilerinin favorisi erikmiş bunu bir başka zaman öğrendik. Malatya insanı çok üretkendir adeta her şeyi yoktan var ederler. Her nedense bir ortamda ekşiden söz açıldı. Söz aynen şöyleydi. Erik ekşisinin yanında nar ekşisi ekşi midir? Tadın da görün. Farkı anlayın. Bu söz beni gençliğime çocukluğuma götürdü benzer başka bir şey hatırlattı.
...
Biz daha çok koyun peyniri arada bir inek peyniri tüketiriz ama tercihimiz koyundan yanadır. Yağı ve rayihası farklıdır çünkü koyun peynirinin. Komşu da benden yaşça biraz büyük. Konu peynir. Sözse inek peynirinin yanında koyunun ki peynir midir ye de gör, anla farkı. Ne denilebilir renkler ve zevkler farklı farklıdır. Damak tatları başka başkadır. Konuyu fazla irdelemeyelim. Bulabildiğimize şükredelim. Gıdaya ulaşmak kolay değil. Peynir olsun da hangisi olursa olsun. Permasanı rokforu mozerellasını isteyen yok edirne tipi beyazımız ya da ezinemiz soframıza gelirse daha fazlasını istemeyelim.
Kemal SEYFİ
22.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.