UÇLAR DAİMA KIRILGANDIR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Uçlar daima zirveye baksa da hep kırılgandır.Bir şey durup dururken uç vermez.Yaşanırken arta kalanlar ve yaşamı tamamlayan olgular filiz verdikçe uçları oluşturur.
Sosyal varlık olan insanlar dünya ellerine verilince paylaşım için ,paylaşımdan ziyade birbirine üstünlük kurmaya kalkıştılar.Erkek kaba kuvvet ve sindirme ile bir sıfır öndeyim diyerek kadına yaşanılası dünyada sınırlar çizmeye başladı..Kadın beceri ve aklını kullanarak kıt kaynaklardan yeni yeni dünyalar oluşturarak sınırları tanımadığını sezdirdi.Bu erkeğe ağır geldi.Egosunu kontrol edemeyip kendisini değersiz sandı ve kadını aşağılamaya başladı yürümesi için yollar ve virajlar çizmeye başladı.
İlk başta dinleri kullandı çizdiği yollara istikamet vermeyi.Oysa dinde zorlama yoktu.İnanmak bireyin kendisine bırakılmıştı Yaratıcı tarafından.Akıl vermişti, izan vermişti ve yaşamı yönlendiren kuralları ve olguları kitabında duyurmuştu.Seçim insanların olmalıydı.
Kaba güç ve şiddet zulüm addedilerek insanların birbirlerine zulüm ve şiddet yapmamaları öğütlendi.Birbirlerinin haklarına riayet etmeleri öğütlendi.Yaşam hakkı Allah tarafından verilmiş ise insanlara buna bir insanın son vermesi inkar mertebesindedir.Cehaletin kol gezdiği toplumlarda zorlama ve şiddet ön planda tutulur daima.Oysa şiddet şiddeti doğurur.Sevgi ve saygıyı ortadan kaldırır.Netice isyan başlar.İsyanlar da baskı altına alınmayla bastırılamaz.Kadın da erkek de insan olduğunu unutmadığı sürece birbirlerine tahammül ederler.Tersi durumda gücü yeten gücü yetene zulüm eder.Bu da nesillerin kaybına ve karmaşaya yol açar.
Tahrikler kırılgan olan uçlara zarar vermekle başlar..Daha fazla özgürlük..Bir insanın özgürlüğünün kısıtlanması diğerinin özgür olmasının kanıtı değildir.Özgürlük kısıtlayan tarafın tahammülsüz, çıkmaza girmiş ve acınacak durumda olduğunun göstergesidir.Aklını kullanamayanlar şiddete yönelir ve cinnet geçirirler.Sonucunda kadını ve erkeğiyle hep birlikte zarar görür.Tahriklerden kaçınılması, dinlerin ve kitaplarını aşağılamadan durumu iyi niyetle ele almalı yeni suçlular yaratılmamalıdır.
İnsan, insan olduğunun bilincine varmalı düzeltmeye ilk önce kendinden başlamalıdır.Uçlarda gezinip dalları kırmak yerine sevgi ve saygı tohumları ekerek yeni yeni fideler yetiştirmeli ve aile mefhumuna sahip çıkmalıdır.Aile toplumun en küçük birimidir.Aile toplumun ilk basamağıdır.Basamaklar sağlam olmadan insan nesli yükselemez.Sadece maymunlar misali uçlarda düşe kalka komik duruma düşerler.İnsan kadını ve erkeği ile en şerefli varlık olarak yaratılmıştır.
SEÇKİ KURULUNA, OKUYUP PUANLAMA YAPAN EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
KIRMIZI KURDELEYİ AİLE MEFHUMUNA ÖNEM VEREN İNSANCA YAŞAMAYI ŞİAR EDİNEN TÜM İNSANLARA ARMAĞAN EDİYORUM.
YORUMLAR
İçimde Hud dağı kadar söylemek istediklerim var ve susuyorum
Kaleminiz daim olsun değerli şairem kucak dolusu sevgiler selamlar 🌹
neneh.
Çok değerli ve herkesin güzelce okuması gereken harika öğütler...
Emeğiniz var olsun!
Doğru olanı gösteren düşüncelinize, imzam ve çokça teşekkürlerimle...
Yürekten tebrik ediyorum.
Ki iletişimin, aile içi huzurun ve sınırsız sevginin; hoşgörünün, saygının olmadığı yerlerde;
kan , gözyaşı ve mutsuzluk, gelecek korkusu vardır.
Ki o yerlerde doğanın güzelliği yoktur,
çiçekler koku vermez, kuşların ötüşleri bile acı birer çığlık gibi gelir insana.
Savaşların, çocuk / kadın ölümlerinin, yıkımların olduğu yerlerdir o yerler.
Daim saygılarımla...
neneh.
Ne güzel söylemişti yazar:
"Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey"
Ne güzel söylemiş yazar:
"İnsan, insan olduğunun bilincine varmalı düzeltmeye ilk önce kendinden başlamalıdır.Uçlarda gezinip dalları kırmak yerine sevgi ve saygı tohumları ekerek yeni yeni fideler yetiştirmeli ve aile mefhumuna sahip çıkmalıdır."
Toplum olarak hızla değişiyoruz sanki. Kimsenin kimseye tahammülü yok gibi. Kırmaktan korkmuyoruz, ne hisseder diye düşünmüyoruz. Sahi nereye gidiyoruz biz böyle? Bu bir soru değil, büyük bir sorun aslında. Bundan olsa gerek; geçmişe özlem içinde yaşıyor bir çoğumuz. Çünkü insanımız daha güzeldi. Samimiydi, anlayışlıydı, güler yüzlüydü, düşünceliydi. Yaşar Kemal bir kez daha haklı çıktı: " O iyi insanlar, o güzel atlara binip çekip gittiler"
Ama ümitsiz de yaşanmaz ki
Umudumuz var evelallah...
Ders niteliğinde bir yazıydı, tebrik ediyorum çokça. Sağlıcakla, sevgiyle kalın...
neneh.
neneh.
neneh.
Güne düşen ve yakışan bu güzel yazıyı ve şaireyi yürekten kutluyorum üstadem... Saygı ve selamlarımla
neneh.
neneh.
neneh.
"Kadın beceri ve aklını kullanarak kıt kaynaklardan yeni yeni dünyalar oluşturarak sınırları tanımadığını sezdirdi."
Ne kadar yoğun bir cümle. Kadının beceri ve aklı gerçekliği, kıt kaynaklardan yeni dünyalar kurmak iktisadın tanımını verirken, sınırları tanımadığını sezdirmek özgürlük tutkusunu önümüze koymakta
Kadın doğaya benzer bir bakıma, bozulmamış saf, berrak bir hali vardır
Erkek toplumsal sistemde aradığı karşılığı bulur, otorite, bürokrasi erkeğin mizacına daha uygun
Kuşkusuz bu ikisinden birine mutlak değer tanımadan, ikisi arasında denge kurulmalı ve özümsenmeli ki, tat tuz yerinde olsun
Ne yapıyor Nene Hatun?
Harp koşullarını görüp, idrak ediyor ve yorumluyor
Nasıl davranıyor peki?
Bebeğini Allah'a emanet edip, silahını kapıp vatan müdafaasına koşuyor
Niçin böyle hareket ediyor?
Vatan olmazsa, bebekte sağ kalamaz, düşman o bebeği de yok eder sırasında
Düşünün ki, harp şartlarında anneliğini terk ederek inisiyatif kullanıyor, vatan işgale uğrarsa ne annelik kalır ortada ne evlat çünkü
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Gün başarınızı tebrik ederim
Selam ve saygılarımla.
neneh.
Hayatın döngüsü gereği kökler oldukça uçlarda olacaktır.!
Kalemtıraş tahta bir kaleme uç vererek yazı yazmamıza yardımcı olur.
Bazen uçlar iyidir kırılgan olsalar bile.
Globalleşen Dünyada Toplum piskolojisini ,sosyolojisini ve ekonomisini elinde tutmaya çalışan güçler,Kapital çıkarlarına güç katmak için İnsanlığın yüz yıllar boyunca geliştirdiği geleneklerini,göreneklerini ve kültürlerini katletmeye devam ediyorlar.
Hal böyle olunca Kadınlar ve Erkekler arasında toplum içinde doğru ve sağlıklı bir iletişim sağlanamıyor;Olan Çocuklara oluyor.!
İletişim ve algı yetisini kaybeden İnsan bir anda kendisini orman kanunlarının içinde buluyor ve aklı terk ederek güç kavramına sarılıyor.
Teknolojinin gelişimiyle beraber İnsanlık kendi kıyametine hazırlanıyor.
Yarınlar büyük acılara gebedir biz İnsanlar için.
Allah sonumuzu hayra çıkartsın ,Amin.
Kaleminize sağlık olsun .
Hayırlı çalışmalar dilerim.
MEDAMED Selçuk KORKMAZ tarafından 23.9.2022 11:42:44 zamanında düzenlenmiştir.
neneh.
Globalleşen dünyaya gelince kendiliğinden hiç bir şeye yaramaz.Bilinçli insanlarca şekillenir.Bilinçli toplumları sinesinde barındırır.Hatalar tek taraflı değildir.Zirveler uçlardan farklıdır.Zirvelerde insan olanlar taht kurar.Uçlar yalnız keçilerin vazgeçilmezidir.Ormanlar da yandığına göre Orman kanunları da geçerliliğini yitirecektir.Kanun olunca mülga, akılla geçilmez dalga..Hatasız ve sevgi-saygı-hoş görü ile dizayn edilmiş güzel günlere..Zira İnsanlar bunu hak ediyor.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh.
Erkek de Kadın da insandır.
Değiller yekdigeri gibi.
Anlarlar ötekisini.
Kim derdi ki?
Doğal olanı arayacağız.
Çok saygımla.
Farkındalık Yazısı.
neneh.
neneh.
neneh.
Sevgili hocam ne güzel anlatmışsınız. Aile olmak kutsal bir müessese ve artık medya olsun net olsun gördüklerimiz duyduklarımız her şeyi normalleştirdi. Uç olayım derken uçlar kırılıp gidiyor ve bizim gelenek göreneklerimiz de hiç oluyor..
Tebrik ederim saygı ve sevgilerimle..
neneh.
Ben kadınlara şiddet uygulayanları zavallı olarak düşünürüm. Kadın narindir. Erkek, eğer varsa gücünü onu korumak için kullanmalıdır. Ama kimseye gücü yetmeyen bir zavallı ancak kadın gibi narin bir varlığa karşı gücü yettiğinden kendisini adamdan sayar...
Yazıktır böylelere...
Anlamlı yazınız için kutluyorum...
neneh.
Yazıları da güne seçebilme imkânı olsaydı kesinlikle güne seçmek ve herkesin okumasını sağlamak istediğim gibi harika yazılmış bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
neneh.
neneh.
Ne kadar güzel ve anlam dolu bir söz...
"Basamaklar sağlam olmadan insan nesli yükselemez"
İnsanların bir çoğu bu durumdan muzdarip üstadım...Nereye gidiyoruz bilinmez...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem... Saygı ve selamlarımla
neneh.
Uçlardayız ve son sürat ilerlemeye davan ediyoruz.
Sanal alemde sohbet eder olduk, hatta seslerimizin tonunu unutmaya başladık. Görüş farklılıklarımızı konuşamaz durumdayız, direk kavga faslı başlıyor.
Anne, babalar günlük yaşamda çocuklarından bi haber.
Kendini ne kadar düzeltirsen düzelt, basit bir konudahi olsa fikrini söylediğin an ‘‘sana ne’’ diyorlar. Susmak en güzeli diyerek hep birlikte uçları doğurmaya devam ediyoruz.
Öğretmenim her zaman pozitif ve birleştiricisin.
Seviliyorsun.
neneh.
Ümmühan Yıldız
Çok sevindim günde olmana.👌
Hep mutlu ol.